Strona 1 z 2

Regulacja gaźników

: sob 06 mar 2010, 10:55
autor: Vermilion
Przymierzam się do zrobienia regulacji i czyszczenia gaźników. Chciałbym sie najpierw zorientować, czy jest przy tym dużo roboty? Co muszę wiedzieć aby zrobić to dobrze, ma ktoś może jakiś tutorial? Na co muszę uważać?

: sob 06 mar 2010, 11:50
autor: lukaszolszowka1
....też się przymierzam do tego, i pytając się tu na forum wychodzi na to ze roboty jest dużo jeżeli chodzi o czyszczenie gaziorów.. natomiast sama synchronizacja jest bardzo prosta, musisz sie zaopatrzeć z wukometr dostępne na allegro cena oko 80zł, na forum napewno gdzieś będzie o tym jak mierzyć i jak podłączyć je do gaźników ja tego nie szukałem bo kumpel mi podpowiedział, a tobie proponuje poszperać na forum :), ......powodzenia

Ps.Na pewno jeszcze ci tutaj koledzy podpowiedzą, a puki co masz już garstke info na ten temat :)

: sob 06 mar 2010, 14:13
autor: Vermilion
Synchronizacje zrobi mi kumpel bo on ma wakuometry, chodzi mi o standardową regulację mieszanki i czyszczenie.

Czy gaźniki można bezproblemowo wyciągać z baterii czy są potrzebne do tego jakieś specjalne narzędzia, sposoby?

: sob 06 mar 2010, 14:47
autor: Yaco
Od końca - musisz przygotować się na to, że będzie konieczne nieco szarpaniny aby wyciągnąć gaźniki z króćców. Zdecydowanie i z wyczuciem, muszą wyjść...

Zasadniczo nic się nie reguluje. Jeśli sprzęcior chodził równo, nie miał tendencji do przydławiania po przegazówce to nic nie zmieniaj. Sprawdź tylko czy poziom paliwa jest ustawiony zgodnie z serwisówką. Koniecznie przed wykręceniem śrub regulacyjnych składu mieszanki wolnych obrotów sprawdź na ile były wykręcone. Czyli wkręć je do poczucia oporu jednocześnie licząc ile było obrotów. Jeśli silnik nie jest wyeksploatowany i nikt nic nie kombinował powinno być zgodnie z manualem.

: sob 06 mar 2010, 17:29
autor: Ketchup
Vermilion - jeżeli moto chodziło dobrze - do tego poziomu -FOTKA- jak dojdziesz będzie dobrze, jeszcze trzeba wykręcić dysze ilości mieszanki - tak jak podano wyżej, spryskać bebechy i wykręcone elementy jakimś carb cleaner'em odczekać trochę i przedmuchać wszystko z rozsądkiem - aby nie szukać częsci po garażu :mrgreen:


ja gaźniki czyszczę co dwa sezony i tak proponuję każdemu
pozdro

: sob 06 mar 2010, 19:04
autor: kiki
ja od siebie tylko dodam, iż rób każdy gaźnik po kolei- dlaczego ???? Bo jeśli coś pomylisz to zawsze na następnym możesz sprawdzić jak i co idzie :mrgreen:

: sob 06 mar 2010, 19:15
autor: olo
Ketchup, jak czyścić to czyścić-drugi koniec-od strony membrany też warto rozebrać bo tam szczególnie zbiera się syf (wycierają się przepustnice w gniazdach), przy okazji sprawdzamy stan membran i nie narażamy ich na cisnienie sprężonego powietrza przy przedmuchiwaniu...
Tak na marginesie: ja zrobiłem swoim sprzętem ok. 60tys. km., gaźniorów nigdy nie wyciągałem, oczywiście robię regularny serwis-razem z zaworami synchro i tyle... Maszyna chodzi jak zegarek :mrgreen:

: sob 06 mar 2010, 19:45
autor: Ketchup
Powiem szczerze, że jeszcze nie zaglądałem do membran - jakoś nie widziałem powodu - być może to źle, ale do tej pory sposób w jaki czyściłem gaźniki się sprawdzał. Być może bym to zrobił, gdyby moto faktycznie niedomagało.

a tak btw to pisząc przedmuchać nie maiłem na myśli wtłoczyć tam 8bar luftu :mrgreen:

pozdro

: sob 06 mar 2010, 20:19
autor: Yaco
Warto co jakiś czas sprawdzić membrany, szczególne w starszych sprzętach. Nie chodzi tu o czyszczenie bo tam praktycznie nic się nie zbiera, ale o ich stan. Czyszczenie to głównie komora pływakowa i dysze.
BTW. Nie wiem jak Wy, ale ja od jakiegoś czasu nic prawie nie wypłukuję z gaźników - czyżby poprawiła nam się jakość paliw?? :shock:

: ndz 07 mar 2010, 09:19
autor: Buła
Paliwo to nie wiem czy się poprawiło ale syf zatrzymuje jeszcze filtr paliwa.

: ndz 07 mar 2010, 09:46
autor: Yaco
Ale filtr to nie jest nowy wynalazek - są praktycznie od zawsze. Jednak kiedyś więcej kamienia wywalałem z komór.

: ndz 07 mar 2010, 11:19
autor: Ketchup
wystarczy, że jakiegoś wynalazku doleją do paliwa i dysze potrafią być aż brązowe - a filtry oczywiście przepuszczą

: ndz 07 mar 2010, 17:59
autor: Arnold
Mój kumpel załatwił se paliwo do traktora, John Deere za 150 k zł. Okazało się, że miał kwas dolany do paliwa. Koszt wymiany zarżniętej pompy 12 000 zł. :D Także trza uważać. :D

Re: Regulacja gaźników

: ndz 12 cze 2011, 14:45
autor: Fakir
panowie a jak regulujemy poziom paliwa w komorach? i w jaki sposób mierzymy poziom? - znaczy odkąd liczymy poziom paliwa?
w poprzednim moim motocyklu wystarczyło odpowiednio dogiąć blaszki na pływakach.

chciałbym się dowiedzieć także jak reguluje się iglice membran?
po czym właściwie poznać że mamy fabryczne ustawienie?

Re: Regulacja gaźników

: pn 13 cze 2011, 08:13
autor: kiki
panowie a jak regulujemy poziom paliwa w komorach?
w rc 36II z tego co wiem masz plastikowe pływaki wiec nic nie zrobisz- możesz sprawdzic i co najwyżej wymienić pływaki na nowe z ASO :)

Z iglicami też nic nie zrobisz bo nie mają rowków (chyba że ktoś podkłada dodatkowe podkładki).

pozdr