Regulacja gaźników
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Regulacja gaźników
Przymierzam się do zrobienia regulacji i czyszczenia gaźników. Chciałbym sie najpierw zorientować, czy jest przy tym dużo roboty? Co muszę wiedzieć aby zrobić to dobrze, ma ktoś może jakiś tutorial? Na co muszę uważać?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- lukaszolszowka1
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pt 26 lut 2010, 20:00
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: śląsk
....też się przymierzam do tego, i pytając się tu na forum wychodzi na to ze roboty jest dużo jeżeli chodzi o czyszczenie gaziorów.. natomiast sama synchronizacja jest bardzo prosta, musisz sie zaopatrzeć z wukometr dostępne na allegro cena oko 80zł, na forum napewno gdzieś będzie o tym jak mierzyć i jak podłączyć je do gaźników ja tego nie szukałem bo kumpel mi podpowiedział, a tobie proponuje poszperać na forum , ......powodzenia
Ps.Na pewno jeszcze ci tutaj koledzy podpowiedzą, a puki co masz już garstke info na ten temat
Ps.Na pewno jeszcze ci tutaj koledzy podpowiedzą, a puki co masz już garstke info na ten temat
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Synchronizacje zrobi mi kumpel bo on ma wakuometry, chodzi mi o standardową regulację mieszanki i czyszczenie.
Czy gaźniki można bezproblemowo wyciągać z baterii czy są potrzebne do tego jakieś specjalne narzędzia, sposoby?
Czy gaźniki można bezproblemowo wyciągać z baterii czy są potrzebne do tego jakieś specjalne narzędzia, sposoby?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Od końca - musisz przygotować się na to, że będzie konieczne nieco szarpaniny aby wyciągnąć gaźniki z króćców. Zdecydowanie i z wyczuciem, muszą wyjść...
Zasadniczo nic się nie reguluje. Jeśli sprzęcior chodził równo, nie miał tendencji do przydławiania po przegazówce to nic nie zmieniaj. Sprawdź tylko czy poziom paliwa jest ustawiony zgodnie z serwisówką. Koniecznie przed wykręceniem śrub regulacyjnych składu mieszanki wolnych obrotów sprawdź na ile były wykręcone. Czyli wkręć je do poczucia oporu jednocześnie licząc ile było obrotów. Jeśli silnik nie jest wyeksploatowany i nikt nic nie kombinował powinno być zgodnie z manualem.
Zasadniczo nic się nie reguluje. Jeśli sprzęcior chodził równo, nie miał tendencji do przydławiania po przegazówce to nic nie zmieniaj. Sprawdź tylko czy poziom paliwa jest ustawiony zgodnie z serwisówką. Koniecznie przed wykręceniem śrub regulacyjnych składu mieszanki wolnych obrotów sprawdź na ile były wykręcone. Czyli wkręć je do poczucia oporu jednocześnie licząc ile było obrotów. Jeśli silnik nie jest wyeksploatowany i nikt nic nie kombinował powinno być zgodnie z manualem.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Vermilion - jeżeli moto chodziło dobrze - do tego poziomu -FOTKA- jak dojdziesz będzie dobrze, jeszcze trzeba wykręcić dysze ilości mieszanki - tak jak podano wyżej, spryskać bebechy i wykręcone elementy jakimś carb cleaner'em odczekać trochę i przedmuchać wszystko z rozsądkiem - aby nie szukać częsci po garażu
ja gaźniki czyszczę co dwa sezony i tak proponuję każdemu
pozdro
ja gaźniki czyszczę co dwa sezony i tak proponuję każdemu
pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Ketchup, jak czyścić to czyścić-drugi koniec-od strony membrany też warto rozebrać bo tam szczególnie zbiera się syf (wycierają się przepustnice w gniazdach), przy okazji sprawdzamy stan membran i nie narażamy ich na cisnienie sprężonego powietrza przy przedmuchiwaniu...
Tak na marginesie: ja zrobiłem swoim sprzętem ok. 60tys. km., gaźniorów nigdy nie wyciągałem, oczywiście robię regularny serwis-razem z zaworami synchro i tyle... Maszyna chodzi jak zegarek
Tak na marginesie: ja zrobiłem swoim sprzętem ok. 60tys. km., gaźniorów nigdy nie wyciągałem, oczywiście robię regularny serwis-razem z zaworami synchro i tyle... Maszyna chodzi jak zegarek
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Powiem szczerze, że jeszcze nie zaglądałem do membran - jakoś nie widziałem powodu - być może to źle, ale do tej pory sposób w jaki czyściłem gaźniki się sprawdzał. Być może bym to zrobił, gdyby moto faktycznie niedomagało.
a tak btw to pisząc przedmuchać nie maiłem na myśli wtłoczyć tam 8bar luftu
pozdro
a tak btw to pisząc przedmuchać nie maiłem na myśli wtłoczyć tam 8bar luftu
pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Warto co jakiś czas sprawdzić membrany, szczególne w starszych sprzętach. Nie chodzi tu o czyszczenie bo tam praktycznie nic się nie zbiera, ale o ich stan. Czyszczenie to głównie komora pływakowa i dysze.
BTW. Nie wiem jak Wy, ale ja od jakiegoś czasu nic prawie nie wypłukuję z gaźników - czyżby poprawiła nam się jakość paliw??
BTW. Nie wiem jak Wy, ale ja od jakiegoś czasu nic prawie nie wypłukuję z gaźników - czyżby poprawiła nam się jakość paliw??
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulacja gaźników
panowie a jak regulujemy poziom paliwa w komorach? i w jaki sposób mierzymy poziom? - znaczy odkąd liczymy poziom paliwa?
w poprzednim moim motocyklu wystarczyło odpowiednio dogiąć blaszki na pływakach.
chciałbym się dowiedzieć także jak reguluje się iglice membran?
po czym właściwie poznać że mamy fabryczne ustawienie?
w poprzednim moim motocyklu wystarczyło odpowiednio dogiąć blaszki na pływakach.
chciałbym się dowiedzieć także jak reguluje się iglice membran?
po czym właściwie poznać że mamy fabryczne ustawienie?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Regulacja gaźników
w rc 36II z tego co wiem masz plastikowe pływaki wiec nic nie zrobisz- możesz sprawdzic i co najwyżej wymienić pływaki na nowe z ASOpanowie a jak regulujemy poziom paliwa w komorach?
Z iglicami też nic nie zrobisz bo nie mają rowków (chyba że ktoś podkłada dodatkowe podkładki).
pozdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości