Regulacja gaźników

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Regulacja gaźników

Post autor: Vermilion » sob 06 mar 2010, 10:55

Przymierzam się do zrobienia regulacji i czyszczenia gaźników. Chciałbym sie najpierw zorientować, czy jest przy tym dużo roboty? Co muszę wiedzieć aby zrobić to dobrze, ma ktoś może jakiś tutorial? Na co muszę uważać?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
lukaszolszowka1
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 26 lut 2010, 20:00
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: śląsk

Post autor: lukaszolszowka1 » sob 06 mar 2010, 11:50

....też się przymierzam do tego, i pytając się tu na forum wychodzi na to ze roboty jest dużo jeżeli chodzi o czyszczenie gaziorów.. natomiast sama synchronizacja jest bardzo prosta, musisz sie zaopatrzeć z wukometr dostępne na allegro cena oko 80zł, na forum napewno gdzieś będzie o tym jak mierzyć i jak podłączyć je do gaźników ja tego nie szukałem bo kumpel mi podpowiedział, a tobie proponuje poszperać na forum :), ......powodzenia

Ps.Na pewno jeszcze ci tutaj koledzy podpowiedzą, a puki co masz już garstke info na ten temat :)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 06 mar 2010, 14:13

Synchronizacje zrobi mi kumpel bo on ma wakuometry, chodzi mi o standardową regulację mieszanki i czyszczenie.

Czy gaźniki można bezproblemowo wyciągać z baterii czy są potrzebne do tego jakieś specjalne narzędzia, sposoby?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 06 mar 2010, 14:47

Od końca - musisz przygotować się na to, że będzie konieczne nieco szarpaniny aby wyciągnąć gaźniki z króćców. Zdecydowanie i z wyczuciem, muszą wyjść...

Zasadniczo nic się nie reguluje. Jeśli sprzęcior chodził równo, nie miał tendencji do przydławiania po przegazówce to nic nie zmieniaj. Sprawdź tylko czy poziom paliwa jest ustawiony zgodnie z serwisówką. Koniecznie przed wykręceniem śrub regulacyjnych składu mieszanki wolnych obrotów sprawdź na ile były wykręcone. Czyli wkręć je do poczucia oporu jednocześnie licząc ile było obrotów. Jeśli silnik nie jest wyeksploatowany i nikt nic nie kombinował powinno być zgodnie z manualem.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » sob 06 mar 2010, 17:29

Vermilion - jeżeli moto chodziło dobrze - do tego poziomu -FOTKA- jak dojdziesz będzie dobrze, jeszcze trzeba wykręcić dysze ilości mieszanki - tak jak podano wyżej, spryskać bebechy i wykręcone elementy jakimś carb cleaner'em odczekać trochę i przedmuchać wszystko z rozsądkiem - aby nie szukać częsci po garażu :mrgreen:


ja gaźniki czyszczę co dwa sezony i tak proponuję każdemu
pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 06 mar 2010, 19:04

ja od siebie tylko dodam, iż rób każdy gaźnik po kolei- dlaczego ???? Bo jeśli coś pomylisz to zawsze na następnym możesz sprawdzić jak i co idzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 06 mar 2010, 19:15

Ketchup, jak czyścić to czyścić-drugi koniec-od strony membrany też warto rozebrać bo tam szczególnie zbiera się syf (wycierają się przepustnice w gniazdach), przy okazji sprawdzamy stan membran i nie narażamy ich na cisnienie sprężonego powietrza przy przedmuchiwaniu...
Tak na marginesie: ja zrobiłem swoim sprzętem ok. 60tys. km., gaźniorów nigdy nie wyciągałem, oczywiście robię regularny serwis-razem z zaworami synchro i tyle... Maszyna chodzi jak zegarek :mrgreen:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » sob 06 mar 2010, 19:45

Powiem szczerze, że jeszcze nie zaglądałem do membran - jakoś nie widziałem powodu - być może to źle, ale do tej pory sposób w jaki czyściłem gaźniki się sprawdzał. Być może bym to zrobił, gdyby moto faktycznie niedomagało.

a tak btw to pisząc przedmuchać nie maiłem na myśli wtłoczyć tam 8bar luftu :mrgreen:

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 06 mar 2010, 20:19

Warto co jakiś czas sprawdzić membrany, szczególne w starszych sprzętach. Nie chodzi tu o czyszczenie bo tam praktycznie nic się nie zbiera, ale o ich stan. Czyszczenie to głównie komora pływakowa i dysze.
BTW. Nie wiem jak Wy, ale ja od jakiegoś czasu nic prawie nie wypłukuję z gaźników - czyżby poprawiła nam się jakość paliw?? :shock:
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 07 mar 2010, 09:19

Paliwo to nie wiem czy się poprawiło ale syf zatrzymuje jeszcze filtr paliwa.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 07 mar 2010, 09:46

Ale filtr to nie jest nowy wynalazek - są praktycznie od zawsze. Jednak kiedyś więcej kamienia wywalałem z komór.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 07 mar 2010, 11:19

wystarczy, że jakiegoś wynalazku doleją do paliwa i dysze potrafią być aż brązowe - a filtry oczywiście przepuszczą
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 07 mar 2010, 17:59

Mój kumpel załatwił se paliwo do traktora, John Deere za 150 k zł. Okazało się, że miał kwas dolany do paliwa. Koszt wymiany zarżniętej pompy 12 000 zł. :D Także trza uważać. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja gaźników

Post autor: Fakir » ndz 12 cze 2011, 14:45

panowie a jak regulujemy poziom paliwa w komorach? i w jaki sposób mierzymy poziom? - znaczy odkąd liczymy poziom paliwa?
w poprzednim moim motocyklu wystarczyło odpowiednio dogiąć blaszki na pływakach.

chciałbym się dowiedzieć także jak reguluje się iglice membran?
po czym właściwie poznać że mamy fabryczne ustawienie?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja gaźników

Post autor: kiki » pn 13 cze 2011, 08:13

panowie a jak regulujemy poziom paliwa w komorach?
w rc 36II z tego co wiem masz plastikowe pływaki wiec nic nie zrobisz- możesz sprawdzic i co najwyżej wymienić pływaki na nowe z ASO :)

Z iglicami też nic nie zrobisz bo nie mają rowków (chyba że ktoś podkłada dodatkowe podkładki).

pozdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości