Strona 1 z 2
Mod gaźników w RC36 z 91roku
: pt 12 lut 2010, 18:50
autor: SZCZooR
Witam wszystkich.
Mam takie krotkie pytanko.
Czy ktoś probował podłubac cos w gaznikach?
Chodzi mi o zwiekszenie mocy.
Pewnie mi zaraz ktos napisze ze było. Owszem czytałem już rózne rzeczy na forum i teraz prosze o konkret.
Kolega zrobil cos w Africe Twin z gazniorami i moto mu sie zmienilo nie do poznania.
Chciałbym sie dowiedziec co mozna zadzialac zeby troszke podniesc moc.
I prosze o powazne opinie a nie typu "zmien motor". Za dobrze mi sie jezdzi VFRą zeby ja zmieniac. ale troszke wiecej jadu to by jej sie przydało moim zdaniem.
Z góry dzieki
Pozdrawiam
: pt 12 lut 2010, 19:50
autor: kiki
zeby to wszystko mialo sens to musi byc wydech sport, k&n i dynojety tylko potem trzeba się pobawić zeby to zgrac (hamowania potrzebna) a spalanie wzrosnie dosyc znacznie

: pt 12 lut 2010, 19:56
autor: olo
SZCZooR pisze:Kolega zrobil cos w Africe Twin z gazniorami i moto mu sie zmienilo nie do poznania
Zapytaj kolegę co podziałał i koniecznie się z nami podziel !
: pt 12 lut 2010, 19:59
autor: SZCZooR
Bedzie troche problem zeby go zapytac gdyz jest niedostepny obecnie ale wiem ze motor jadu wiecej złapał a mowił ze tylko w gaznikach cos przerabiał. Ponoc sam to robił i sadze ze raczej tanim kosztem.
: pt 12 lut 2010, 20:09
autor: Damo 88
Dysze dolotowe możesz Wygładzić , na początku gaznika wstaw zawirowywacz . można zrobić samemu z cieniutkiej blaszki ( spawarka TIG ) i umieścić ją jak najbliżej gaznika i jak
wspomniał ( KIKI ) Filtr
A możesz zastosować magnetyzer Paliwa, Powietrza samemu zrób z
magnesów Neodymowych . Po takim zabiegu koniecznie dokonaj regulacji Gazników .

: sob 13 lut 2010, 10:55
autor: SZCZooR
Dzieki Damo.
Nawet ze schematem widze wszystko mi podałes. Zdecydowanie mi sie przyda.
: sob 13 lut 2010, 12:29
autor: Gacol
Teori z gaziorami jest sporo.Najlepiej zakupic dedykowany wydech filtr sportowy(średnio polecam k&n)do tego w gażnikach możesz zwiększyć dawki zmienic dysze..
P.S.Ne rób samemu.Odwież do warsztatu.to są 4 gaziory a nie 1 więc jak coś popiernczysz do do ładu nie dojdziesz
: sob 13 lut 2010, 15:06
autor: grizzly
Damo 88 pisze:Dysze dolotowe możesz Wygładzić , na początku gaznika wstaw zawirowywacz . można zrobić samemu z cieniutkiej blaszki ( spawarka TIG ) i umieścić ją jak najbliżej gaznika i jak
wspomniał ( KIKI ) Filtr
A możesz zastosować magnetyzer Paliwa, Powietrza samemu zrób z
magnesów Neodymowych . Po takim zabiegu koniecznie dokonaj regulacji Gazników .
[url=http://images46.fotosik.pl/259/7e4a3ddca0643422m.jpg]Obrazek[/URL]
Z blaszką-zawirowywaczem osobiście bym nie ryzykował, bo jak ci ją wciągnie w silnik, narobisz potężnego bałaganu. A magnetyzery sobie podaruj, szkoda kasy. Testowałem te wynalazki na autach i w moim odczuciu kompletnie nic nie dają.
: sob 13 lut 2010, 15:43
autor: Twardy161
co do magnetyzerow ja tez jestem sceptyczny-wprawdzie nie testowalem ale widzialem program o nich gdzie wyszlo, ze nie maja zadnego w[lywu,
wprawdzie czytalem tez wyniki badan fso z lat chyba 80 gdzie rzekomo byly roznice ale kto wie czy te badania byly wiarygodne,
teoretycznie moznaby pomyslec o doladowaniu dynamicznym czy czyms ala turbinka kowalskiego plus dodatki do paliwa zwiekszajace liczbe oktanow(chyba ze ktos sprawdzal i to lipa),
ale ja bym sobie odpuscil raczej takie patenty a zajal sie najpierw sprawdzonymi i skutecznymi jak dynojety
: sob 13 lut 2010, 17:48
autor: Damo 88
Przytoczę :
''..silniki gaznikowe wymagać będą regulacji ( w kierunku zubożenia mieszanki oraz zmniejszenia obrotów biegu jałowego ) .Silnik z wtryskiem reguluje się samoczynnie .
Ceny magnesów Neodymowych to groszowa sprawa a pomysł na zamontowania na przewodzie
wedle uznania , co do zawirowywacza proponuję prześledzić temat . chodzi głównie o kąt nachylenia skrzydeł nie może być za mały ani za duży ( aby nie blokował dopływu powietrza )
zawirowywacz ma większą średnice więc nie wleci w gardziel . Oraz montujemy go tak aby nie latał jak Piłka .

: sob 13 lut 2010, 18:11
autor: Gacol
Co to magnetyzerów to jest to pic na wode.Co do doładowania dynamicznego i turbo jest tutaj
viewtopic.php?t=7881&highlight=do%B3adowanie+dynamicze to dość obszernie opisane.Polecam jako lekturę
: sob 13 lut 2010, 18:27
autor: Twardy161
teoretycznie chcac robic to po taniosci moznaby probowac rozwiercic oryginalne dysze na rozmiar dynojetow, ale nie wiem jakie tu sa mozliwosci,bycmoze nalezaloby je oddac do zakladu mechaniki precyzyjnej
Damo, Ty piszesz o zubozeniu mieszanki przy magnetyzerze?
z tego co ja slyszalem to glowna rola magnetyzera ma byc zmniejszenie zuzycia paliwa i rzeczywiscie przy takim zubozeniu(i jeszcze obnizeniu obrotow) to nastapi, nawet magnetyzera nie trzeba kupowac:]
ja bym tylko u siebie wzmocnil dol obrotow,
najwiecej jezdze po miescie i nie lubie krecenia na czerwone pole, u mnie to moze byc kwestia zmiany glowicy na taka od rc24II wiec pewnie tego nie zrobie:]
wprawdzie mam glowice w zapasie ale nie wiem czy od I czy II
: sob 13 lut 2010, 19:17
autor: Damo 88
Co do obniżenia obr. to dlatego że przy zastosowaniu magnetyzera paliwo spala się w całości poprzez przyleganie cząsteczek : tlenu , Paliwa . Nie są rozproszone co powoduje . podwyższenie Obr. silnika , to tak jakbyśmy zwiększyli dopływ paliwa do gardzieli .
( Jeszcze nie stosowałem magnetyzera , ale jeżeli ma za zadanie spełniania właśnie takiego zadania to
moim zdaniem taka będzie reakcja )

: sob 13 lut 2010, 19:58
autor: Twardy161
chetnie uslysze jakie beda Twoje wnioski chociaz nie wierze w jego dzialanie,
szkoda, ze nie masz gaznikowac bo latwiej byloby zaobserwowac ewentualne zmiany wolnych obrotow przy zdjeciu magnetyzera.
: sob 13 lut 2010, 21:01
autor: SZCZooR
do tej pory i ja nie wierze w magnetyzery itp. Bardziej mysle o przepolerowaniu kanałow w silniku.