Mod gaźników w RC36 z 91roku

SZCZooR

Mod gaźników w RC36 z 91roku

Post autor: SZCZooR » pt 12 lut 2010, 18:50

Witam wszystkich.
Mam takie krotkie pytanko.
Czy ktoś probował podłubac cos w gaznikach?
Chodzi mi o zwiekszenie mocy.
Pewnie mi zaraz ktos napisze ze było. Owszem czytałem już rózne rzeczy na forum i teraz prosze o konkret.
Kolega zrobil cos w Africe Twin z gazniorami i moto mu sie zmienilo nie do poznania.
Chciałbym sie dowiedziec co mozna zadzialac zeby troszke podniesc moc.
I prosze o powazne opinie a nie typu "zmien motor". Za dobrze mi sie jezdzi VFRą zeby ja zmieniac. ale troszke wiecej jadu to by jej sie przydało moim zdaniem.
Z góry dzieki
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 12 lut 2010, 19:50

zeby to wszystko mialo sens to musi byc wydech sport, k&n i dynojety tylko potem trzeba się pobawić zeby to zgrac (hamowania potrzebna) a spalanie wzrosnie dosyc znacznie :mrgreen:

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pt 12 lut 2010, 19:56

SZCZooR pisze:Kolega zrobil cos w Africe Twin z gazniorami i moto mu sie zmienilo nie do poznania
Zapytaj kolegę co podziałał i koniecznie się z nami podziel !
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » pt 12 lut 2010, 19:59

Bedzie troche problem zeby go zapytac gdyz jest niedostepny obecnie ale wiem ze motor jadu wiecej złapał a mowił ze tylko w gaznikach cos przerabiał. Ponoc sam to robił i sadze ze raczej tanim kosztem.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 12 lut 2010, 20:09

Dysze dolotowe możesz Wygładzić , na początku gaznika wstaw zawirowywacz . można zrobić samemu z cieniutkiej blaszki ( spawarka TIG ) i umieścić ją jak najbliżej gaznika i jak
wspomniał ( KIKI ) Filtr :bye

A możesz zastosować magnetyzer Paliwa, Powietrza samemu zrób z
magnesów Neodymowych . Po takim zabiegu koniecznie dokonaj regulacji Gazników .
Obrazek

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » sob 13 lut 2010, 10:55

Dzieki Damo.
Nawet ze schematem widze wszystko mi podałes. Zdecydowanie mi sie przyda.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 13 lut 2010, 12:29

Teori z gaziorami jest sporo.Najlepiej zakupic dedykowany wydech filtr sportowy(średnio polecam k&n)do tego w gażnikach możesz zwiększyć dawki zmienic dysze..

P.S.Ne rób samemu.Odwież do warsztatu.to są 4 gaziory a nie 1 więc jak coś popiernczysz do do ładu nie dojdziesz
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

grizzly
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzly » sob 13 lut 2010, 15:06

Damo 88 pisze:Dysze dolotowe możesz Wygładzić , na początku gaznika wstaw zawirowywacz . można zrobić samemu z cieniutkiej blaszki ( spawarka TIG ) i umieścić ją jak najbliżej gaznika i jak
wspomniał ( KIKI ) Filtr :bye

A możesz zastosować magnetyzer Paliwa, Powietrza samemu zrób z
magnesów Neodymowych . Po takim zabiegu koniecznie dokonaj regulacji Gazników .
[url=http://images46.fotosik.pl/259/7e4a3ddca0643422m.jpg]Obrazek[/URL]
Z blaszką-zawirowywaczem osobiście bym nie ryzykował, bo jak ci ją wciągnie w silnik, narobisz potężnego bałaganu. A magnetyzery sobie podaruj, szkoda kasy. Testowałem te wynalazki na autach i w moim odczuciu kompletnie nic nie dają.
diesel-naprawa układów wtryskowych, mechanika pojazdowa, wymiana opon, naprawa motocykli, quadów i skuterów-Poznań 519 185 505

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 13 lut 2010, 15:43

co do magnetyzerow ja tez jestem sceptyczny-wprawdzie nie testowalem ale widzialem program o nich gdzie wyszlo, ze nie maja zadnego w[lywu,
wprawdzie czytalem tez wyniki badan fso z lat chyba 80 gdzie rzekomo byly roznice ale kto wie czy te badania byly wiarygodne,
teoretycznie moznaby pomyslec o doladowaniu dynamicznym czy czyms ala turbinka kowalskiego plus dodatki do paliwa zwiekszajace liczbe oktanow(chyba ze ktos sprawdzal i to lipa),
ale ja bym sobie odpuscil raczej takie patenty a zajal sie najpierw sprawdzonymi i skutecznymi jak dynojety

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 13 lut 2010, 17:48

Przytoczę :
''..silniki gaznikowe wymagać będą regulacji ( w kierunku zubożenia mieszanki oraz zmniejszenia obrotów biegu jałowego ) .Silnik z wtryskiem reguluje się samoczynnie .

Ceny magnesów Neodymowych to groszowa sprawa a pomysł na zamontowania na przewodzie
wedle uznania , co do zawirowywacza proponuję prześledzić temat . chodzi głównie o kąt nachylenia skrzydeł nie może być za mały ani za duży ( aby nie blokował dopływu powietrza )
zawirowywacz ma większą średnice więc nie wleci w gardziel . Oraz montujemy go tak aby nie latał jak Piłka .
:bye

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 13 lut 2010, 18:11

Co to magnetyzerów to jest to pic na wode.Co do doładowania dynamicznego i turbo jest tutaj viewtopic.php?t=7881&highlight=do%B3adowanie+dynamicze to dość obszernie opisane.Polecam jako lekturę
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 13 lut 2010, 18:27

teoretycznie chcac robic to po taniosci moznaby probowac rozwiercic oryginalne dysze na rozmiar dynojetow, ale nie wiem jakie tu sa mozliwosci,bycmoze nalezaloby je oddac do zakladu mechaniki precyzyjnej

Damo, Ty piszesz o zubozeniu mieszanki przy magnetyzerze?
z tego co ja slyszalem to glowna rola magnetyzera ma byc zmniejszenie zuzycia paliwa i rzeczywiscie przy takim zubozeniu(i jeszcze obnizeniu obrotow) to nastapi, nawet magnetyzera nie trzeba kupowac:]

ja bym tylko u siebie wzmocnil dol obrotow,
najwiecej jezdze po miescie i nie lubie krecenia na czerwone pole, u mnie to moze byc kwestia zmiany glowicy na taka od rc24II wiec pewnie tego nie zrobie:]
wprawdzie mam glowice w zapasie ale nie wiem czy od I czy II

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 13 lut 2010, 19:17

Co do obniżenia obr. to dlatego że przy zastosowaniu magnetyzera paliwo spala się w całości poprzez przyleganie cząsteczek : tlenu , Paliwa . Nie są rozproszone co powoduje . podwyższenie Obr. silnika , to tak jakbyśmy zwiększyli dopływ paliwa do gardzieli .

( Jeszcze nie stosowałem magnetyzera , ale jeżeli ma za zadanie spełniania właśnie takiego zadania to
moim zdaniem taka będzie reakcja ) :idea:

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 13 lut 2010, 19:58

chetnie uslysze jakie beda Twoje wnioski chociaz nie wierze w jego dzialanie,
szkoda, ze nie masz gaznikowac bo latwiej byloby zaobserwowac ewentualne zmiany wolnych obrotow przy zdjeciu magnetyzera.

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » sob 13 lut 2010, 21:01

do tej pory i ja nie wierze w magnetyzery itp. Bardziej mysle o przepolerowaniu kanałow w silniku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości