Strona 1 z 1

Wymiana płynu w sprzęgle.

: ndz 24 sty 2010, 22:37
autor: Vermilion
Panowie potrzebuję krótkiej porady na temat wymiany płynu w klamce sprzęgła sprzęgle. 4 pytania:

- gdzie się ten płyn zlewa?
- gdzie jest odpowietrznik od tego
- czy jest to dużo trudniejsze od wymiany płynu w hamulcach?
- jaki jest przebieg takiej wymiany? różni się to czymś od hamulców?

: ndz 24 sty 2010, 22:48
autor: waclv
generalnie wymiana niczym nie różni się od tej przy wymianie w hamulcach a układ zalewasz tym samym płynem czyli DOT 4

a najlepiej wymienia się poprzez odkręcenie wieczka pompki sprzęgła (na kierownicy) oraz wykręcenie (nie całkowite oczywiście i nałożenie dla wygody jakiegoś wężyka poprzez który będzie zlewany stary płyn) odpowietrznika na siłowniku sprzęgła- znajdujący się na pokrywie zębatki zdawczej.
gdy stan płynu w pompce będzie już niski to żeby zapobiec zapowietrzeniu układu dolewaj nowy płyn i jednocześnie naciskając pompkę wypompowuj stary płyn poprzez odpowietrznik do jakiegoś pojemnika później tylko zakręć odpowietrznik w chwili naciskania klamki- dodatkowa pewność że układ się nie zapowietrzy ot tyle roboty ;-)

i wybacz moje chaotyczne opisywanie ale jutro mam egzamin i to pewnie stąd a moje myśli są gdzie indziej... ahh ta sesja :mrgreen:

: pn 25 sty 2010, 00:01
autor: emil
tym sie różni od odpowietrzania hamulca, że sprzęgło nie 'twardnieje' przy pompowaniu ;) ale poczujesz różnice na klamce, jak stary płyn zejdzie.

: pn 25 sty 2010, 12:45
autor: grzegrzol
Pamiętaj, że płyn hamulcowy(DOT4) ma właściwości żrące i może pozostawiać odbarwienia, szczególnie jeżeli masz nieoryginalny lakier, więc nie rozchlapuj go na prawo i lewo. :mrgreen:

: ndz 07 lut 2010, 21:37
autor: MOTOWIT
Dokładnie tak jak wymiana płynu w układzie hamulcowym. Odkręcasz pokrywkę zbiorniczka, odsysasz stary płyn np. strzykawka z kawałkiem wężyka gumowego, pamiętając aby nie nacisnąć klamki sprzęgła!!
nalewasz nowego płynu do zbiorniczka.
zakładasz najlepiej przezroczysty wężyk na odpowietrznik w wysprzęgliku.
pompujemy klamka zeby stwozyc cisnienie w układzie i trzymajac klamke wcisnieta odkrecamy odpowietrznik przy wysprzegliku i jak zejdzie cisnienie zakrecamy.\
powtarzamy az zobaczymy czysty płyn w wezyku :) Cała filozofia

: ndz 07 lut 2010, 21:40
autor: Twardy161
a klamke puszczamy dopiero po zakreceniu odpowietrznika:]
lepiej to podkreslmy:]

: pn 08 lut 2010, 17:27
autor: jordan23
Twardy161 pisze:a klamke puszczamy dopiero po zakreceniu odpowietrznika:]
lepiej to podkreslmy:]
bardzo cenna i ważna wskazówka!!