Strona 1 z 2

Przygotowanie do Sezonu

: czw 03 gru 2009, 07:46
autor: Panasonix82
Witam,
Mam zamiar wymienić płyn chłodzący oraz płyn sprzęgłowy i hamulcowy.

Czy ktoś z Was orientuje się ile wchodzi DOT4 w układ oraz sprzęgło.

http://allegro.pl/item832304191_motul_d ... litra.html

Ile i jakiego płynu (jakiej marki) najlepiej użyć do Vici.
Czy ten poniżej bedzie ok ?

http://allegro.pl/item839259677_motul_m ... dzacy.html

Zapytam też o klocki mimo, że znajduje się osobny temat.
Lepiej zakupić np. kloce SBS, EBC, Ferodo, czy może jednak sprawdzone hondowskie klocuszki?

Co do filtrów powietrza i oleju to już zakupiłem K&N oraz Motul 300 V Double Ester.

Dzieki za info
Pozdrawiam

: czw 03 gru 2009, 10:16
autor: Fabiq
wszystko co chcesz uzyc jest z gornej polki, no moze poza klockami EBC

: czw 03 gru 2009, 12:41
autor: Rychu
Ferodo i EBC nie polecam , szkoda kas bo schodza w oczach albo nie hamuja , sam uzywalm w poprzednim sprzecie klockow Goldfrena i te tez polecam :!:

: czw 03 gru 2009, 13:37
autor: michał RC 46
Nie zgodzę się stanowczo co do EBC mam je teraz i jestem zadowolony w poprzednich sprzętach również miałem przeważnie EBC,Goldfreny za to kończyły się po niecałych 5 tyś.

: czw 03 gru 2009, 17:22
autor: Rychu
n oto ja mialem odwrotnie :) , Ferodo skonczyly sie po kilku set km ! , EBC nie hamowaly , Goldy i hamowaly i przejezdzily prawie rok i okolo 15+ tys km czesto w terenie ( akurat mialem je w brudasie) a do tego kosztowaly 60 zl za komplet na 1 tarcze.

: czw 03 gru 2009, 17:41
autor: Marcin32
panowie z tego co slyszalem EBC wrocilo z powrotem do formy > ferodo podobno natomiast zmarnialy. nie wiem jak to wyjasnic ale zmienia sie jakosc tych klockow w roznycj latach produkcji. kiedys Ferodo btylo bardzo chwalone teraz ludzie narzekaja i odwrotnie w przypadku EBC. ja sam mam Carbony i bardzo sobie chwale ale tez podobno trafilem na okres kiedy Carbony znowu robia przyzwoite.
jezeli EBC to tylko sintermetale.

: czw 03 gru 2009, 18:09
autor: Panasonix82
A jakie ilości zakupić płynów (płyn hamulcowy+sprzęgłowy oraz chłodzącego) ile wchodzi do układu hamulcowego i chłodzącego ??

Pzdr

: czw 03 gru 2009, 18:20
autor: Damo 88
Ja zakupiłem chyba 4 L identyczny płyn chłodzący a co do ham. to chyba 2L co do płynu chłodni jest dodatek z Motula dolewa sie go i oddaje szybciej ciepło ok 10 Stopni jest różnicy
( nie używałem zamierzam sprawić na przyszły sezon )

http://www.motul.pl/index.php?id=107

A hamulcowego możesz zakupić 1L więcej przy ewentualnej naprawie bedziesz..

: czw 03 gru 2009, 18:23
autor: szatan
Chłodzacego pewnie ze 3,5 litra wejdzie a hamulcowego to 0,5 litra na hamulce i sprzegło chyba braknie ale nie jestem pewien

: czw 03 gru 2009, 18:49
autor: Gregory
Panasonix82, Płynu chłodzącego wchodzi nie całe 3l,a do hamulca i sprzęgła ja kupiłem lir ( dot 5.1) i trochę mi zostało. Co do klocków to tylko nissiny.

: czw 03 gru 2009, 20:10
autor: Panasonix82
Dzięki Serdeczne

Pzdr

: czw 03 gru 2009, 20:19
autor: Fabiq
oj oj strasznie objechaliscie ferodo, widac jedynie ze nieodpowiednio dobieracie klocki do swoich potrzeb, jedne hamuja lepiej na zimnej tarczy drugie na cieplej, jedne na cieplo bardziej a drugie mniej sie zuzywaja, wystarczy dobrac odpowiedni rodzaj klocka ... moznaby o tym kasiazke napisac ale i tak jedno jest pewne, 90 % z was wybiera i tak najtanszy produkt niekoniecznie dobry

jezdze na Ferodo SinterGrip Road , jezdze dosc agresywnie , hamulce sa marne dopuki sie nie nagrzeja, piszcza, po rozgrzaniu sa bardzo ostre, bardzo ale to bardzo ladnie hamuja na mokro

mam je drugi sezon, jakies 15 tys km nakrecone, mysle ze jeszcze z 15 tys na nich pojezdze

przed wymiana w moto siedzialy nissiny, jakie? nie wiem.. jakies tam... teraz wiem co mam

na zuzycie klockow maja wplyw rowniez rozne inne elementy ukladu hamulocwego, np. slabe lozyska kola, wyrobione prowadnice, ciezko pracujace tloczysko zacisku itp. itd.

: czw 03 gru 2009, 22:03
autor: elco
Do Vitka podobnie jak do RC46 wedlug serwisowki Haynessa wchodzi lacznie 3.15 litra plynu chlodzacego. Litr plynu hamulcowego powinien wystarczyc na sprzeglo i hamulce.
Jezeli chodzi o klocki to takze sklaniam sie ku Nissinom. Aczkolwiek kolega w tamtym sezonie montowal w CBR 600 F3 Ferodo z serii platinium i po 10 000 km nadal spisuja sie swietnie, wykazujac srednie zuzycie.

: pt 04 gru 2009, 06:35
autor: scibor
tak srednio w temacie ale chcialbym zwrocic uwage na zachowanie szczegolnej ostroznosci przy wymianie plynu hamulcowego - uwazanie na oczy i skore to oczywistosc, ale jak chlapnie na lakier tudziez inne czesci ciala motocykla to potrafi je bardzo skutecznie zniszczyc (glownie wizualnie) - sam taka nieostroznosc popelnilem i to mimo wieloletniej praktyki, wiec uczulam

: pt 04 gru 2009, 09:10
autor: michał RC 46
Wczoraj na TVN TURBO Damian Śmigielski dawał kilka cennych porad na temat przygotowania moto do nowego sezonu :) Mój sprzęt już przygotowany do zimy w zasadzie to tylko wyjąłem akumulator,wcześniej sprzęt wymyłem i wysuszyłem i części mało odporne na korozje przykryłem Nuxudolem 750 taki Szwedzki specyfik wszak w moim garażu jest dość duża wilgotność i po zimie sprzęt mógł by trochę zardzewieć.