-
Szozdul
- pisarz

- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Post
autor: Szozdul » sob 14 lis 2009, 15:47
Uważajcie przy dokręcaniu filtra oleju kluczem łańcuchowym, u mnie po wymianie oleju przykręciłem nowy filtr i raz klucz się lekko obsunął zostawiając małe ryski. po odpaleniu wszystko cacy nic nie ciekło, zrobiłem jakieś 500 km i dziś wracając na ostatniej prostej kręciłem silnik do samego końca i za chwilę zobaczyłem chmury dymu za sobą, co się później okazało właśnie z tej malej ryski leciał olej, który spływał na kolektory i dalej na oponę która jest cala w oleju... dobrze ze to się nie stało gdzieś przed winklem... także uważajcie!
a tak przy okazji to czym / jakim kluczem przykręcacie filtr?
-
wowo
- teksciarz

- Posty: 178
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
- Imię: WOJTEK
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: wowo » sob 14 lis 2009, 16:01
mnie uczono że klucz służy do odkręcania filtr oleju dokręcamy ręką
adrenalina uzależnia
-
Szozdul
- pisarz

- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Post
autor: Szozdul » sob 14 lis 2009, 16:23
Ja się dopiero uczę... dobrze że się to tak skończyło. a filtr chciałem dobrze dokręcić

czyli tylko ręką na maksa ile ma się sily i juz? dokrecony?
-
wowo
- teksciarz

- Posty: 178
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
- Imię: WOJTEK
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: wowo » sob 14 lis 2009, 16:34
Tak dokładnie przed tym należy lekko posmarować olejem uszczelkę filtra
adrenalina uzależnia
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » sob 14 lis 2009, 17:55
Filtr zawsze dokręcamy ręką smarujemy przy tym uszczelkę na filtrze olejem .Sprawdz czy stara uszczelka sie nie odkleiła i została na silniku..Nie polecam wielokrotnego odkręania filtra.Lepiej kupić nowy
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
slimak
- klepacz

- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
Post
autor: slimak » sob 14 lis 2009, 20:12
tylką rączką i z wyczuciem uszczelka posmarowana olejem

ZKL
-
Szozdul
- pisarz

- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Post
autor: Szozdul » sob 14 lis 2009, 21:30
Co do uszczelki to wiedziałem, ale kluczem mocnooo dokręcałem. teraz kupie nowy i przykręce ręką

-
tomekrvf
- bywalec

- Posty: 37
- Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: tomekrvf » sob 14 lis 2009, 22:19
Kupcie oryginalny filtr oleju który jest dostarczany z kluczem kloszowym. Klucz do filtra obracamy nasadową 17 i można filtr dokręcic takim momentem, jaki przewidział producent.
O coś takiego:

-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » sob 14 lis 2009, 22:28
jak już było wspomniane- dokręcamy filtr ręką- mocno ale z wyczuciem. Dlatego też nie używa sie klucza aby nie przekrecic gwintu. Myślę że raz, dwa razy zmienisz olej z filtrem iz złapiesz wprawe.

-
tomekrvf
- bywalec

- Posty: 37
- Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: tomekrvf » sob 14 lis 2009, 22:34
kiki pisze:Dlatego też nie używa sie klucza aby nie przekrecic gwintu.
Ja mam takie zboczenie że do wszystkiego używam kucza dynamometrycznego więc zawsze mam 100% że dokręciłem tyle ile trzeba.
-
Chri$
- bywalec

- Posty: 38
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 09:17
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: Chri$ » sob 14 lis 2009, 22:39
Szozdul pisze:...
a tak przy okazji to czym / jakim kluczem przykręcacie filtr?
zazwyczaj dokrecam (i dokrecilem takze dzis po dzisiejszej wymianie oleju i filtra na zime) samochodowym z takimi lekkimi wypustkami, ktore trzymaja i nie przedziurawia mi filtra.
a i Macku zrobilo Ci sie dzisiaj to, co mi po ktoryms powrocie z Lublina, tylko wtedy - jak pamietasz - winna byla uszczelka samego filtra - zaczelo przeciekac bo rozdwoila sie w jednym miejscu
wazne,ze nie bylo gleby

"ŻYCIE TO NIE BAJKA, NIE GLASZCZE CIE PO JAJKACH"
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 14 lis 2009, 22:42
Ja mam takie zboczenie że do wszystkiego używam kucza dynamometrycznego
to rzeczywiście zboczenie zabierasz go w drogę?

na wczasy i.t.p. sory nie dałem rady ale życie i tak jest skomplikowane i warto sobie ułatwiać i innym,Szozdul i inni będą teraz latać i szukać klucza dynamometrycznego i wydawać kasę a wiadomo że tajwański za 80 pln sienie nadaje trza kupić za 300pln i raz na pół roku go użyć i dokręcić np:filtr oleju" nie dajmy się zwariować" wystarczy ręką dokręcić
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
C_L_K
- ostry klepacz

- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
Post
autor: C_L_K » sob 14 lis 2009, 22:54
A ja dokręcam kluczem. Tylko nie takim łańcuchowym, tylko... Nie wiem jak się nazywa "fachowo" ale takim opaskowym
Kręcę aż poczuję znaczny opór (oczywiście wcześniej smaruję uszczelkę olejem) i tyle. Żadnych wariacji dynamometrycznych itp. Po prostu "oj, chyba już starczy" i tyle

-
olo
- klepacz

- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontakt:
Post
autor: olo » sob 14 lis 2009, 23:54
C_L_K pisze: "oj, chyba już starczy"

VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section

-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » ndz 15 lis 2009, 02:46
ale w ogóle to gdzie i jak podepniesz tam klucz dynamometryczny???Co najmniej dziwne...Aha i skąd się dowiesz na ile kilo go ustawić.....
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości