Sportowy filtr ..czy jest sens???

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Sportowy filtr ..czy jest sens???

Post autor: Marcin32 » czw 15 paź 2009, 13:50

Tak jak w temacie. czy jest sens zakladania do rc 46 sportowego filtra powietrza(np: K&N) w polaczeniu z jakims kompletnym renomowanym wydechem ( z kolektorami wlacznie)??

i czy wogole takowy filtr nadaje sie do VFR bez uszczerbku na silniku??? czy lepiej wlozyc original.

ps: sens w znaczeniu przyrost mocy...momentu ( dynamiki motocykla) ..czy tylko bedzie wiecej jaral wachy...:P

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » czw 15 paź 2009, 15:09


Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » czw 15 paź 2009, 18:00

wiedzialem ze cos w stylu takiego madralinskiego wjedzie czy uzyles opcji szukaj....uzylem i h...konkretnie sie dowiedzialem. myslalem ze forum jest od tego ze osoba ktora takie rzeczy wypraktykowala podzieli sie swoja wiedza...bo ...po przeczytaniu tych wszystkich linkow...nadal nie wiem czy
zeby to mialo sens to musze zalozyc jeszcze power commandera...bo moge sobie tylko narobic problemow...bo okazuje sie ze sa wersje z katalizatorem i bez i byc moze potrzebne bedzie wgranie nowej mapy itp. ale z opisow sprzetow wynika ze sporo osob ktore tutaj regularnie pisza ,filtry K&N i poprzerabiane tlumiki maja ...a okazuje sie ze K&N to tylko krzywde robi.
ktos inny z kolei napisal ze nie...ze to zajebisty filtr jest ... wiec jak to jest naprawde.

to raz

dwa...jedni pisza tak moto lepiej idzie zdolu. z kolei inna wersja ze to zawracanie d....jest .

kiedys czytalem ze wszystkie te przerobki daly...cale 6km na hamowni. PC + filtr klektory itp.
wiec efekt nie powala do poniesionych kosztow.
ot i cala moja dygresja na ten temat.

wiec efekt jest taki ze nic..mi te linki co wkleiles nie pomogly ...

co innego jakbys napisal ..tak mam to wszystko o czym napisales podal nazwy firm i napisal konkretne odczucua jakie masz ewentualnie konkretne dane z hamowni itp.

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » czw 15 paź 2009, 19:22

Widziałem wiele przypadków kiedy za sportowym filtrem typu K&N było dużo syfu - nawet pomimo właściwej obsługi filtra tj. czyszczenie i oliwienie. Moim zdaniem nie warto - lepiej zmieniac regularnie lub częściej (zależnie od warunków) oryginalny filtr powietrza.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 15 paź 2009, 20:00

marcin32 chcesz odpowiedź na temat podniesienia mocy w VFR ? gówno zrobisz, taka jest prawda przez te zmiany. dodasz właśnie pare koni. nie parenaście, jeśli to dobrze zestroisz.

primo:

dowiedziales sie z postów wiele, przytaczam: każdorazowa zmiana wydechu czy filtra innego niż oryginalne ustawienia fabryczne - "kasujesz kompa" i zostawiasz do właczenia sie wiatraka, jeśli masz sondy to nie .....sondy z tym sobie poradzą, więc stary się nie unoś, bo wprowadzisz niepotrzebny zamęt, a Mis tego nie lubi. A gieniu słusznie opierdolił, bo Lucek mówi ęduro i ma być ęduro, a jak Achmed mówi, że wpierdol to inaczej być nie może....no stary.....trochę LUZU :grin:

odpowiedź mechanika na temat Munda moto: Kur......a nigdy jeszcze nie szła mi tak żadna VFR do przodu. zestrojony pożądnie PC III z wydechem Two brothers (kolektory standard) k&n, Mundek musiałby pojechać na hamownie i wszystkiego sie dowiemy,

a jak chcesz podnieść moc o kilkanaście,kilkadziesiat kucy proponujemy turbo :mrgreen:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » czw 15 paź 2009, 20:15

Dzieki Kolczyk za odp. widze ze Ty jestes konkretny chop:p i sie nie op...... turbo nie wchodzi w gre bo i kasa konkretna sie zaczyna i jazda z tym pewnie wyglada dosc dziwnie:/ ...to juz lepiej zmienic moto .

mam rc46 z 00 wiec nie wiem czy ma sonde lamba czy nie...tak czy inaczej widze ze przyslowiowa skorka nie warta wyprawki...
a moze zaczac odkladac na vfr 1200:P...a poki co nie jeczec tylko latac
dzieki i pozdrawiam.

Kawa
klepacz
klepacz
Posty: 812
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kawa » czw 15 paź 2009, 20:21

Marcin32 pisze:Dzieki Kolczyk za odp. widze ze Ty jestes konkretny chop:p i sie nie op...... turbo nie wchodzi w gre bo i kasa konkretna sie zaczyna i jazda z tym pewnie wyglada dosc dziwnie:/ ...to juz lepiej zmienic moto .

mam rc46 z 00 wiec nie wiem czy ma sonde lamba czy nie...tak czy inaczej widze ze przyslowiowa skorka nie warta wyprawki...
a moze zaczac odkladac na vfr 1200:P...a poki co nie jeczec tylko latac
dzieki i pozdrawiam.
Jesli chodzi o podwyzszenie mocy, to pewno nie jest gra wart swieczki. Ale jesli mialbym co pol roku kupowac papierowy filtr - jezdzic lub zamawiac, to wole kupic raz a dobrze + do tego zestaw K&N za 50 PLN do czyszczenia i masz sprawe zalatwiona na 5 lat.

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pt 16 paź 2009, 19:28

Marcin32 chyba cie troche poniosło kolego, o co sie rzucasz??? zycze ci zebys kiedys zostal takim "madralinskim" i zobaczyl jaka to jest jalowa robota.
W tym temacie nie dowiedziales sie niczego nowego, niz w poprzednich, a juz podjales decyzje... dziwna sprawa

pozdrawiam Madralinski :lol:

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » sob 17 paź 2009, 23:46

Hmmm.... mówiąc o podnoszeniu mocy trzeba sobie na początku zdać sprawę, że "tuning" w motocyklach z silnikiem zasilanym metodą N/A jest to zawsze duży koszt w przełożeniu na podniesienie o 1 KM. Ten kto nie próbował wycisnąć z wolnossaka wszystkich soków nie wie o czym mowa. Wysoko przepustowy filtr powietrza, wolny wydech + strojenie to dopiero początek zabawy, która nigdy nie była tania i nigdy nie będzie.

Reasumując - moim skromnym zdaniem K&N + dobry wydech + PC i strojenie to zawsze dobry wydatek w stosunku do otrzymanego efektu. W końcu co to za frajda mieć "fabrykę" pod dupą ???
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » ndz 18 paź 2009, 11:14

W takim razie panowie ostatnie pyt. czy znacie adress jakies firmy?warsztatu( ewentualnie moze ktorys z ownersow osobiscie by sie tym zajol i przy okazji zarobil) ktora zalozy mi kompletny wydech z kolektorami + sportowy filrt z PCIII i oczywiscie zestroi to wszystko jak trzeba. prawdopodobnie bede zakladal jeszcze stalowy oplot.

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » ndz 18 paź 2009, 14:55

Zapraszam, jedynie nie wiem jak będzie z kolektorami - masz już kupione czy trzeba będzie poszperać?
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 18 paź 2009, 15:11

Moim osobistym zdaniem: będziesz używał do normalnej jazdy typu lans po miescie + wyjazdy turystyczne ? jezeli tak to wydatek ok 2000 do 3000 pln i uzyskanie ok15 KM według mnie lepiej zainwestować te pieniądze w wyposażenie,ubranie i.t.p. albo jakiś bardzo atrakcyjny wyjazd warto sie zastanowić czy do codziennego użytku potrzebne i niezbędne jest tych kilka koników
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » ndz 18 paź 2009, 15:21

Moim zdaniem, jedyną przeszkodą do pełni szczęścia w VFRce jest brak mocy. Gdyby ten motocykl miał 130 - 140KM byłby ideałem. Dlatego uważam, że warto zainwestować nawet większe pieniądze aby przynajmniej spróbować zbliżyć się do tego wyniku.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 18 paź 2009, 15:34

Zastanawia mnie w którym momencie brakuje tej mocy ,czy zastosowanie ==wydech+filtr+PC podniesie moc o 30 KM _chyba nie aż tyle a koszt takiej operacji?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » ndz 18 paź 2009, 16:23

Byłoby super, gdyby taka modyfikacja dawała taki przyrost :mrgreen:

Tak jak już wcześniej wspomniałem - wyciśnięcie kilku koni z silnika N/A (wolnossącego) niesie za sobą zawsze poważne koszty.

A mocy brakuje, nie bez przyczyny tak wielu forumowiczów poprzesiadało się na mocniejsze maszynki...
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości