Nalot w baku i filtrze, silnik muli
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Nalot w baku i filtrze, silnik muli
Niech mnie to k** jego mać strzeli. Wszystko było ok itd. i w ogóle, jeździłem sobie jak jeździłem. Często sprawdzałem poziom benzyny, czystość filtrów itd. Wczoraj wieczorem zatankowałem sobie za 15zł na Orlenie. Dzisiaj jeździłem sobie i jeździłem i już blisko domu motocykl zaczął mulić.
Nie gasł, ale mulił niesamowicie raz mocniej raz mniej, w końcu zaczał jechać normalnie, i po jakimś czasie znowu to samo, stanęło na tym, że jako tako jeździ ok, ale na gwałtowne odkręcenie manety się zamula. Myślałem, że może świece padają bo są stare czy coś. Podkusiło mnie, żeby zajrzeć do baku. Moim oczom ukazał się czerwony nalot na ścianach baku. Daje się bez problemu zmazać palcem. Od razu zaglądam do filtra paliwa a w nim pełno czerwonych plamek.
Co to może być? Czyżby benzyne na orlenie czymś przechrzcili? Wygląda mi to na jakąś farbę w benzynie, dam temu lekko przyschnąć i za godzine pójdę sprawdzić jaką będzie miało konsystencję. Poza orlenem nie ma opcji, żeby coś się tam dostało.
Co z tym zrobić? Wymienić filtr paliwa to na pewno, a co z bakiem? Nalać do pełna i dać motocyklowi te rozrzedzone resztki przemulić do końca czy lepiej wylać tamtą benzynę i bak dokładnie przepłukać??
Nie gasł, ale mulił niesamowicie raz mocniej raz mniej, w końcu zaczał jechać normalnie, i po jakimś czasie znowu to samo, stanęło na tym, że jako tako jeździ ok, ale na gwałtowne odkręcenie manety się zamula. Myślałem, że może świece padają bo są stare czy coś. Podkusiło mnie, żeby zajrzeć do baku. Moim oczom ukazał się czerwony nalot na ścianach baku. Daje się bez problemu zmazać palcem. Od razu zaglądam do filtra paliwa a w nim pełno czerwonych plamek.
Co to może być? Czyżby benzyne na orlenie czymś przechrzcili? Wygląda mi to na jakąś farbę w benzynie, dam temu lekko przyschnąć i za godzine pójdę sprawdzić jaką będzie miało konsystencję. Poza orlenem nie ma opcji, żeby coś się tam dostało.
Co z tym zrobić? Wymienić filtr paliwa to na pewno, a co z bakiem? Nalać do pełna i dać motocyklowi te rozrzedzone resztki przemulić do końca czy lepiej wylać tamtą benzynę i bak dokładnie przepłukać??
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Każdy ma swoje zdanie na temat stacji benzynowych> Ja juz dawno orlenowi podziękowałem za współpracę na rzecz BP i nie mam żadnych problemów. Auto mam na gaz i co zajechałem na orlen, to zazwyczaj ilość gazu na dystrybutorze przewyższała pojemność butli gazu!!! Po za tym w lusterku wyglądałem gdzie jest laweta za autem gdyż auto jechało z oporem. Z beną było podobnie, niby silnik chodzi, ale nie tak jak powinien. Teraz tankuje na BP i VFRka chodzi jak jej fabryka przykazała.
Spuść bene ze zbiornika, przeczyść go, zatankuj z innego źródła i zobacz czy nadal sie będzie mulił.
Spuść bene ze zbiornika, przeczyść go, zatankuj z innego źródła i zobacz czy nadal sie będzie mulił.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
A czym polecacie i jak przeczyścić bak?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ty to masz stary pecha
zrob probe-co rozpuszcza to gowno i tym myj-sa dostepne rozne specyfiki do czyszczenia ukladu paliwowego-to moze podzialac ale moze tez poprostu kosztowac-ja obstawiam ze tozpuszczalnik nitro powinien to ruszyc tyle ze lepiej zeby bak z nim nie stal bo cholera wie jak podziala na uszczelki w kraniku,
mialem kieeedys cos takiego w motorowerze-nie pamietam co to jest, czytalem o tym niedawno,
poki co wymien filtr, przeczysc bak, zalej nowa wahe-a jak CI szkoda to przefiltruj ja przez szmate:]
i modl sie zeby z gaznikow to gowno samo wylecialo-bo ja znalazlem to tez pod plywakiem:]
zrob probe-co rozpuszcza to gowno i tym myj-sa dostepne rozne specyfiki do czyszczenia ukladu paliwowego-to moze podzialac ale moze tez poprostu kosztowac-ja obstawiam ze tozpuszczalnik nitro powinien to ruszyc tyle ze lepiej zeby bak z nim nie stal bo cholera wie jak podziala na uszczelki w kraniku,
mialem kieeedys cos takiego w motorowerze-nie pamietam co to jest, czytalem o tym niedawno,
poki co wymien filtr, przeczysc bak, zalej nowa wahe-a jak CI szkoda to przefiltruj ja przez szmate:]
i modl sie zeby z gaznikow to gowno samo wylecialo-bo ja znalazlem to tez pod plywakiem:]
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
obawiam sie, ze w paliwie ten syf sie nie rozpusci bo juz by to zrobil ale sprobowac nie zaszkodzi choc raczej to zadziala na zasadzie zwyklegio wyplukania-moze pomoc o ile na sciankach nie zostanie tego za duzo, probuj i pisz co wyszlo
bycmoze znalazlem-tak jak pisalem niedawno czytalem o takim syfie tyle, ze tajk jak mi sie kojarzylo-tyczy sie to glownie dwusuwow-taki syf-przynajmniet ten, o ktorym ja mysle-powstaje z drobin korozji, zanieczyszczen-ale i "gorszych frakcji oleju"-w tym przypadku olej nie wchodzi w gre-chyba ze jakis oleisty syf byl dodany do paliwa na stacji, na ktorej tankowales-rozpuscic to mozna benzyna ekstrakcyjna a wszelkie filtry i siteczka filtrujace najlepiej wymienic, to tyle
bycmoze znalazlem-tak jak pisalem niedawno czytalem o takim syfie tyle, ze tajk jak mi sie kojarzylo-tyczy sie to glownie dwusuwow-taki syf-przynajmniet ten, o ktorym ja mysle-powstaje z drobin korozji, zanieczyszczen-ale i "gorszych frakcji oleju"-w tym przypadku olej nie wchodzi w gre-chyba ze jakis oleisty syf byl dodany do paliwa na stacji, na ktorej tankowales-rozpuscic to mozna benzyna ekstrakcyjna a wszelkie filtry i siteczka filtrujace najlepiej wymienic, to tyle
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Wszystko już zrobione. Bak przepłukany najpierw wodą żeby drobinki wypłukać, potem benzyną ekstrakcyjną i potem znowu wodą i odstawiłem do wyschnięcia na moment. W tym czasie wymieniłem wężyk paliwa, przepłukałem ekstrakcyjną i wodą filtr paliwa i działa. Po odpaleniu motor chyba gdzieś wody załapał bo zamulił na chwile ale teraz już pięknie ciągnie 

Ostatnio zmieniony czw 08 paź 2009, 21:48 przez Vermilion, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości