Na zimno trzeba odpalać na dwa razy

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Na zimno trzeba odpalać na dwa razy

Post autor: mkochano » pt 02 paź 2009, 09:52

Cześć

Odkąd zrobiło się zimno (w garażu 12C) motor po nocy albo po pracy, sekundę-dwie po odpaleniu gaśnie. Odpalam drugi raz i już chodzi normalnie. Po krótszych postojach, np. dwugodzinnych odpala za pierwszym razem.

Motocykl dwa tygodnie temu miał duży przegląd, więc filtry, olej i świece są nowe.

Co to może być?

Michał

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 02 paź 2009, 10:19

nie chce sie madrzyc bo pewnosci nie mam ale to wyglada na zbyt uboga mieszanke przy rozruchu-w gaznikowcu to by sie tyczylo ssania, probowales odpalac z lekkim gazem?
ja co prawda mam gaznikowca ale czasem bez gazu slabiej zalapuje.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 02 paź 2009, 20:02

46 tez ma ssanie , nie napisałes ile ssania dajesz
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » pt 02 paź 2009, 20:07

szatan pisze:46 tez ma ssanie , nie napisałes ile ssania dajesz
Nie ma. Do '99 ma ręczne sterowanie "fast idle". Od 2000 sterowane automatycznie przez "wax unit".

Ja mam 2001.

Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 02 paź 2009, 20:13

Ok tego nie wiedziałem ,w kazdym razie na pewno tak nie powinno byc ale zauwazyłem ze w kolegi 929 z automatycznym ssaniem silnik tak jakby sie dławił przez pierwsze 2 sekundy.
sprawia takie wrazenie jakby dostawał za duzo paliwa i sie dusił

sprawdz sobie błedy na kompie, moze wyjdzie jakis i wtedy bedziesz wiedział
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Model VFR: 800 FI "98
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » sob 03 paź 2009, 12:29

tak dla porządku sprawdź akumulator czy nie jest słaby/stary.

Drugi temat to "Starter valve synchronization" - 5.67 w service manualu

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » sob 03 paź 2009, 13:15

brutoos pisze:tak dla porządku sprawdź akumulator czy nie jest słaby/stary.
Stary to on pewnie jest... ale jak ocenić czy jest słaby?
brutoos pisze:Drugi temat to "Starter valve synchronization" - 5.67 w service manualu
Dzięki.

Michał

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » sob 03 paź 2009, 15:39

Napięcie na akumulatorze przed uruchomieniem silnika 12.6V. Po uruchomieniu (drugim...) 14.4V przy 2000rpm.

To jest OK?

Michał

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Model VFR: RC24//RC46
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » sob 03 paź 2009, 16:15

mam to samo, jakos sie tym nie przejmuje odpala to odpala...sprawdz w zime przy -5 jest to samo

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » sob 03 paź 2009, 16:27

Po powrocie z 70km wycieczki akumulator ma 13.2V. Takie zmiany napięcia są normalne?

Michał

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 03 paź 2009, 16:32

tak

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » sob 03 paź 2009, 16:39

WiktorVFR pisze:mam to samo, jakos sie tym nie przejmuje odpala to odpala
A mnie drażni jak coś nie działa tak jak powinno :/
WiktorVFR pisze:...sprawdz w zime przy -5 jest to samo
Ale jest +13C. Taka temperatura nie powinna robić wrażenia na motocyklu.

Michał

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Model VFR: RC24//RC46
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » sob 03 paź 2009, 17:06

jak moto stoi cala noc przy 5* to wiesz...:) tak silnik widocznie reaguje na niska temp. mi to zwisa i powiewa. jakby mi cos stukalo w silniku to bym sie przejał

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » sob 03 paź 2009, 17:12

WiktorVFR pisze:jak moto stoi cala noc przy 5* to wiesz...:)
Nie stoi. Stoi w garażu przy +12C.

A swoją drogą samochód po całej nocy na powietrzu przy -30C nie robił scen.
WiktorVFR pisze:tak silnik widocznie reaguje na niska temp. mi to zwisa i powiewa. jakby mi cos stukalo w silniku to bym sie przejał
To nie jest ani mój pierwszy motocykl, ani moja pierwsza VFR. I jestem przekonany że to zachowanie nie jest normalne.

Michał

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » sob 03 paź 2009, 19:40

Jeszcze jedna sprawa: jak uruchamiam zimny silnik to jego obroty podnoszą się do ok. 2000rpm dopiero po kilku sekundach. Czy nie powinny odrazu być podniesione? Jak po uruchomieniu silnik zgaśnie i uruchomię go drugi raz, to odrazu jest około 2000rpm.

Michał

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości