Strona 1 z 3

Na zimno trzeba odpalać na dwa razy

: pt 02 paź 2009, 09:52
autor: mkochano
Cześć

Odkąd zrobiło się zimno (w garażu 12C) motor po nocy albo po pracy, sekundę-dwie po odpaleniu gaśnie. Odpalam drugi raz i już chodzi normalnie. Po krótszych postojach, np. dwugodzinnych odpala za pierwszym razem.

Motocykl dwa tygodnie temu miał duży przegląd, więc filtry, olej i świece są nowe.

Co to może być?

Michał

: pt 02 paź 2009, 10:19
autor: Twardy161
nie chce sie madrzyc bo pewnosci nie mam ale to wyglada na zbyt uboga mieszanke przy rozruchu-w gaznikowcu to by sie tyczylo ssania, probowales odpalac z lekkim gazem?
ja co prawda mam gaznikowca ale czasem bez gazu slabiej zalapuje.

: pt 02 paź 2009, 20:02
autor: szatan
46 tez ma ssanie , nie napisałes ile ssania dajesz

: pt 02 paź 2009, 20:07
autor: mkochano
szatan pisze:46 tez ma ssanie , nie napisałes ile ssania dajesz
Nie ma. Do '99 ma ręczne sterowanie "fast idle". Od 2000 sterowane automatycznie przez "wax unit".

Ja mam 2001.

Pozdrawiam
Michał

: pt 02 paź 2009, 20:13
autor: szatan
Ok tego nie wiedziałem ,w kazdym razie na pewno tak nie powinno byc ale zauwazyłem ze w kolegi 929 z automatycznym ssaniem silnik tak jakby sie dławił przez pierwsze 2 sekundy.
sprawia takie wrazenie jakby dostawał za duzo paliwa i sie dusił

sprawdz sobie błedy na kompie, moze wyjdzie jakis i wtedy bedziesz wiedział

: sob 03 paź 2009, 12:29
autor: brutoos
tak dla porządku sprawdź akumulator czy nie jest słaby/stary.

Drugi temat to "Starter valve synchronization" - 5.67 w service manualu

: sob 03 paź 2009, 13:15
autor: mkochano
brutoos pisze:tak dla porządku sprawdź akumulator czy nie jest słaby/stary.
Stary to on pewnie jest... ale jak ocenić czy jest słaby?
brutoos pisze:Drugi temat to "Starter valve synchronization" - 5.67 w service manualu
Dzięki.

Michał

: sob 03 paź 2009, 15:39
autor: mkochano
Napięcie na akumulatorze przed uruchomieniem silnika 12.6V. Po uruchomieniu (drugim...) 14.4V przy 2000rpm.

To jest OK?

Michał

: sob 03 paź 2009, 16:15
autor: WiktorVFR
mam to samo, jakos sie tym nie przejmuje odpala to odpala...sprawdz w zime przy -5 jest to samo

: sob 03 paź 2009, 16:27
autor: mkochano
Po powrocie z 70km wycieczki akumulator ma 13.2V. Takie zmiany napięcia są normalne?

Michał

: sob 03 paź 2009, 16:32
autor: Twardy161
tak

: sob 03 paź 2009, 16:39
autor: mkochano
WiktorVFR pisze:mam to samo, jakos sie tym nie przejmuje odpala to odpala
A mnie drażni jak coś nie działa tak jak powinno :/
WiktorVFR pisze:...sprawdz w zime przy -5 jest to samo
Ale jest +13C. Taka temperatura nie powinna robić wrażenia na motocyklu.

Michał

: sob 03 paź 2009, 17:06
autor: WiktorVFR
jak moto stoi cala noc przy 5* to wiesz...:) tak silnik widocznie reaguje na niska temp. mi to zwisa i powiewa. jakby mi cos stukalo w silniku to bym sie przejał

: sob 03 paź 2009, 17:12
autor: mkochano
WiktorVFR pisze:jak moto stoi cala noc przy 5* to wiesz...:)
Nie stoi. Stoi w garażu przy +12C.

A swoją drogą samochód po całej nocy na powietrzu przy -30C nie robił scen.
WiktorVFR pisze:tak silnik widocznie reaguje na niska temp. mi to zwisa i powiewa. jakby mi cos stukalo w silniku to bym sie przejał
To nie jest ani mój pierwszy motocykl, ani moja pierwsza VFR. I jestem przekonany że to zachowanie nie jest normalne.

Michał

: sob 03 paź 2009, 19:40
autor: mkochano
Jeszcze jedna sprawa: jak uruchamiam zimny silnik to jego obroty podnoszą się do ok. 2000rpm dopiero po kilku sekundach. Czy nie powinny odrazu być podniesione? Jak po uruchomieniu silnik zgaśnie i uruchomię go drugi raz, to odrazu jest około 2000rpm.

Michał