progi na iglicach
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
progi na iglicach
Zgodnie z przypuszczeniem podpiecie sie pod inny temat nie dalo wiekszego odzewu wiec zakladam nowy,
dla niewtajemniczonych-od dluzszego czasu robie dochodzenie odnosnie mojego spalania-wszystko przez forum-pomyslalbym, ze przy tej pojemnosci i mocy tak juz musi byc ale naczytalem sie wypowiedzi o niskim spalaniu i nie daje mi spokoju, ze u mnie jest inaczej-czyli, ze cos jest nietak,
a konkretnie-w miescie nie da sie zejsc ponizej 8l, ostatnio 8.5 przy jezdzie starego dziadka(na probe i taka trasa, ze niebardzo mozna bylo sie wykazac), a w trasie przy 120 7.5l,robilem taraz probe przy dynamicznej jezdzie ale jeszcze nie zatankowalem,
filtr wymieniony, po regulacji gazniki (wynik w trasie sprzed tych operacji ale zmian nie widze w miescie wiec wiele sie nie spodziewam),
trafilem ostatnio na watek o progach na iglicach-widzialem je przy czyszczeniu gaznikow ale byly na tyle regularne, ze nie bylem pewny czy to zuzycie, teraz juz to wiem,
chcialbym aby wypowiedzialy sie osoby, ktotre spotkaly sie z podobna sprawa albo ktorzy dobrze znaja sie na rzeczy, domniemania mam swoje:]
konkretnie-gdzie dostac nowe lub czy mozna od czegos dopasowac bo nigdzie nie znalazlem,
lub czy warto wymieniac same iglice-bo bycmoze rozpylacze i przepustnice tez juz maja prawo byc zuzyte, oraz jakich objawow mozna sie spodziewac-o zawyzonym spalaniu juz wyczytalem.
dla niewtajemniczonych-od dluzszego czasu robie dochodzenie odnosnie mojego spalania-wszystko przez forum-pomyslalbym, ze przy tej pojemnosci i mocy tak juz musi byc ale naczytalem sie wypowiedzi o niskim spalaniu i nie daje mi spokoju, ze u mnie jest inaczej-czyli, ze cos jest nietak,
a konkretnie-w miescie nie da sie zejsc ponizej 8l, ostatnio 8.5 przy jezdzie starego dziadka(na probe i taka trasa, ze niebardzo mozna bylo sie wykazac), a w trasie przy 120 7.5l,robilem taraz probe przy dynamicznej jezdzie ale jeszcze nie zatankowalem,
filtr wymieniony, po regulacji gazniki (wynik w trasie sprzed tych operacji ale zmian nie widze w miescie wiec wiele sie nie spodziewam),
trafilem ostatnio na watek o progach na iglicach-widzialem je przy czyszczeniu gaznikow ale byly na tyle regularne, ze nie bylem pewny czy to zuzycie, teraz juz to wiem,
chcialbym aby wypowiedzialy sie osoby, ktotre spotkaly sie z podobna sprawa albo ktorzy dobrze znaja sie na rzeczy, domniemania mam swoje:]
konkretnie-gdzie dostac nowe lub czy mozna od czegos dopasowac bo nigdzie nie znalazlem,
lub czy warto wymieniac same iglice-bo bycmoze rozpylacze i przepustnice tez juz maja prawo byc zuzyte, oraz jakich objawow mozna sie spodziewac-o zawyzonym spalaniu juz wyczytalem.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Co Prawda przykład na mz 250 , Po wymianie całego gaznika na nowy odczyłem lepsze wkręcanie się na obroty i dawało rade precyzyjniej ustawić wolne obroty do minimum ( do takiego pykania ) , z tą iglicą podniesienie do góry więcej paliwa dochodzi , opuszczenie mniej . Moim zdaniem nie patrz na spalanie przy ustawianiu gażnika lecz na kolor świecy , są 3-y rodzaje : Piaskowy , czarny ( sucha świeca ) , okopcona z wyraznymi tendencjami to zalewania , z tę iglicą to nie dostaniesz od innego motka taką samą
morzesz kombinować może od Ety , jawy choć i tak nie będzie jak orginał . Jak co pisz Może pomogę wagarami spędzonymi w piwnicy 


- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wlasnie przy temacie takich motocykli o iglicach pisza najwiecej, pomijam, ze do nich sa latwo dostepne, z tego co pamietam to w mz gaznik mial wytrzymywac 30tys, potem byl do regeneracji, bez tego nie mozna wyregulowac wolnych obrotow i przelewa-czyli za duzo pali, tyle, ze przy lepszych motocyklach ten temat nagle zanika-jakby w nich zuzycie takie nie wystepowalo, tu na forum tez nie widze takiego tematu wiec jakby sie nie przytrafialo innym a wiem co widzialem,
co do dopasowania to trzebaby porownac wymiary dokladnie mierzac-no i dysponowac innymi zeby lipy nie odstawic:]
co do dopasowania to trzebaby porownac wymiary dokladnie mierzac-no i dysponowac innymi zeby lipy nie odstawic:]
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
stary tylko w tym co napisalem w pierwszym poscie-ze inni maja inaczej, gdyby to byla norma to spoko, no i wiem, ze mam te progi na iglicach:]wiec nie moze pracowac jak nalezy,
ja wiem, ze da sie spalic 11, nawet wierze, ze jakbnym sie uparl to bym spalil 15 czy wiecej, probl;em jest w druga strone-ze Ty mozesz zejsc nizej niz ja- w miescie wkurzajace a w trasie tym bardziej(skoro inni nie jezdzac jak stare dziady maja znaczaco lepsze wyniki)
ja wiem, ze da sie spalic 11, nawet wierze, ze jakbnym sie uparl to bym spalil 15 czy wiecej, probl;em jest w druga strone-ze Ty mozesz zejsc nizej niz ja- w miescie wkurzajace a w trasie tym bardziej(skoro inni nie jezdzac jak stare dziady maja znaczaco lepsze wyniki)
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
jeśli masz zużyte iglice to wymień warto wymieniać w komplecie z rozpylaczami bo tez się zużywają teoretycznie wszystko ma wpływ na spalanie być może masz mienione przełozenie[łancuch -zebatki] bardzo ważne jeśli twoja to rc24 czyli normalny wachacz ustawienie kół w jednej lini i wiele ,wiele innych przyczyn 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Drogą dedukcji (całkiem prawdopodobne, że mylnej
) wykluczyłbym membrany. Natomiast, jak piszesz progi na iglicach sugerują jeszcze większe wytarcie dysz iglic (needle jet) - wszak mosiądz to miększy materiał niż iglica i otwór miał prawo zowalizować się. IMHO prowadzi to do zwiększenia spalania w zakresie od 1/4 do 3/4 otwarcia przepustnicy. Czyli praktycznie większość czasu pracy silnika.
Zacząłbym od dokładnego sprawdzenia iglic oraz dysz, a później ew. poszukania zestawu naprawczego.
Jeszcze jedno - sprawdzałeś poziom paliwa w komorach pływakowych? Panuje powszechna opinia, że starszym silnikom należy wzbogacić mieszankę i czasami niektórzy macherzy podnoszą pływaki. Oczywiście warto też sprawdzić stan świec i skład mieszanki na obrotach jałowych.
Mi w trasie przy 120 pali ok. 6-6.5l
PZDR

Zacząłbym od dokładnego sprawdzenia iglic oraz dysz, a później ew. poszukania zestawu naprawczego.
Jeszcze jedno - sprawdzałeś poziom paliwa w komorach pływakowych? Panuje powszechna opinia, że starszym silnikom należy wzbogacić mieszankę i czasami niektórzy macherzy podnoszą pływaki. Oczywiście warto też sprawdzić stan świec i skład mieszanki na obrotach jałowych.
Mi w trasie przy 120 pali ok. 6-6.5l
PZDR
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
PETER wlasnie takie mam podejrzenia-ze wymiana samych iglic bedzie o dupe potluc- bo sa jednym z elementow wspolpracujacych, Yaco to nawet potwierdza z naciskiem na rozpylacze-wlasnie o takie zdania mi chodzilo bo logika logiką ale warto byc pewnym,
Nie wydaje mi sie zeby zebatki byly zmieniane, na 1 da sie dojsc do 100 (nie pamietam czy to juz bylo czerwone pole, nie tam patrzylem) a jesli sie nie myle i dobrze pamietam to przy 120 jest ok 5tys.obr.,
jesli masz na mysli na mysli osiowe ustawienie tylnego kola to jestem o nim przekonany, ostatnio nawet naciagalem lancuch, jesli myslisz o osiowosci motocykla-to nie sciaga, opory toczenia wg mnie sa wlasciwe,
Yaco slusznie wykluczasz membrany bo sa w porzadku, iglic nie ma co sprawdzac jesli zuzycie jest widoczne-juz wszystko jasne, jesli jestes pewny, ze rozpylacze zuzywaja sie szybciej to ich kwestia tez jest jasna(zakladam, ze nikt nie wsadzil starych iglic), poziom paliwa w plywakach raczej nie byl ruszany- we wszystkich blaszka otwierajaca zaworek jest pod katem prostym, wysokosci zawieszenia plywaka nie zmierzylem bo w serwisowce byl do tego uzyty specjalny przyrzad a nie mialem czasu na glebsze orientowanie sie w sprawie bo rozkladalem gazniki u kumpla i musialem sie usunac przed wieczorem wiec sie spieszylem.Choc prawde mowiac najpierw chyba nalezaloby usunac znaleziona wade, ewentualnie pozniej kombinowac z regulacja plywaka.Jak chodzi o zestaw naprawczy to NIGDZIE GO NIE MOGE ZNALEZC moze poza zagranicznymi stronami, jasli macie tu jakies pomysly lub namiary to slucham-w ostatecznosci poszukiwania dobrych gaznikow.
Po regulacjach nie sprawdzalem jeszcze koloru swiec a sklad mieszanki ustawial gosc do ktorego ja oddalem.
Nie wydaje mi sie zeby zebatki byly zmieniane, na 1 da sie dojsc do 100 (nie pamietam czy to juz bylo czerwone pole, nie tam patrzylem) a jesli sie nie myle i dobrze pamietam to przy 120 jest ok 5tys.obr.,
jesli masz na mysli na mysli osiowe ustawienie tylnego kola to jestem o nim przekonany, ostatnio nawet naciagalem lancuch, jesli myslisz o osiowosci motocykla-to nie sciaga, opory toczenia wg mnie sa wlasciwe,
Yaco slusznie wykluczasz membrany bo sa w porzadku, iglic nie ma co sprawdzac jesli zuzycie jest widoczne-juz wszystko jasne, jesli jestes pewny, ze rozpylacze zuzywaja sie szybciej to ich kwestia tez jest jasna(zakladam, ze nikt nie wsadzil starych iglic), poziom paliwa w plywakach raczej nie byl ruszany- we wszystkich blaszka otwierajaca zaworek jest pod katem prostym, wysokosci zawieszenia plywaka nie zmierzylem bo w serwisowce byl do tego uzyty specjalny przyrzad a nie mialem czasu na glebsze orientowanie sie w sprawie bo rozkladalem gazniki u kumpla i musialem sie usunac przed wieczorem wiec sie spieszylem.Choc prawde mowiac najpierw chyba nalezaloby usunac znaleziona wade, ewentualnie pozniej kombinowac z regulacja plywaka.Jak chodzi o zestaw naprawczy to NIGDZIE GO NIE MOGE ZNALEZC moze poza zagranicznymi stronami, jasli macie tu jakies pomysly lub namiary to slucham-w ostatecznosci poszukiwania dobrych gaznikow.
Po regulacjach nie sprawdzalem jeszcze koloru swiec a sklad mieszanki ustawial gosc do ktorego ja oddalem.
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Do sprawdzenia poziomu w komorach wystarczy suwmiarka (to tak na przyszłość). Dodatkowo śmiem twierdzić, że ustawienia pływaków nie da się sprawdzić "na oko" oceniając ustawienie blaszek. Nie upieram się jednak przy tej kwestii - poziom paliwa to tylko jedna z ewentualności.
Zakup el. zamiennych w zagranicznym sklepie to obecnie niewielki problem.
Powodzenia
Zakup el. zamiennych w zagranicznym sklepie to obecnie niewielki problem.
Powodzenia
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie twierdze ze je sprawdzilem, w zasadzie bylem zawiedziony, ze moge to ocenic tylko "na oko" ale czas naglil, teraz juz i ja wiem jak to sie mierzy, pytanie czy ta wartosc bedzie sie zgadzac z wartoscia z serwisowki-gdzie pomiar jest dokonywany z uzyciem wspomnianego przyrzadu-ale smiem przypuszczac, ze i tak wyszlyby mi wartosci fabryczne a na oko wbrew radom kumpla postanowilem nie zmniejszac poziomu.
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
he spokojnie, pospiech mi nie towarzyszy co widac po mojej opieszalosci w usuwaniu mankamentow motocykla-poza tymi uniemozliwiajacymi jazde:]
pewnie bedzie jak piszesz choc nigdy nie wiadomo ile sezon potrwa, nie tylko z racji pogody, w zeszlymk roku np tak sie rozpedzilem jezdzac dzien po dniu do pracy, ze dopiero ponizej zera postanowilem odstawic moto, teraz rozwazam inna opcje-jeszcze mam stare moto i moge oplacic i uzywac jako zastepczy:]
a co do vfr-ki to jak znam zycie skonczy sie na kupnie drugich gaznikow dopytujac sie o stan iglic i modlac zeby bylo ok:]
no chyba, ze gdzies znajde zetaw naprawczy co jest pewniejszym rozwiazaniem.
pewnie bedzie jak piszesz choc nigdy nie wiadomo ile sezon potrwa, nie tylko z racji pogody, w zeszlymk roku np tak sie rozpedzilem jezdzac dzien po dniu do pracy, ze dopiero ponizej zera postanowilem odstawic moto, teraz rozwazam inna opcje-jeszcze mam stare moto i moge oplacic i uzywac jako zastepczy:]
a co do vfr-ki to jak znam zycie skonczy sie na kupnie drugich gaznikow dopytujac sie o stan iglic i modlac zeby bylo ok:]
no chyba, ze gdzies znajde zetaw naprawczy co jest pewniejszym rozwiazaniem.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
O zestawach naprawczych nie słyszałem natomiast alternatywą jest zestaw dyno i masz iglice-dysze -sprężyny co do kosztów to raczej takie same jak byś kupował dysze iglice i t p w oryginale zawsze można sprawdzić ile by kosztowało w serwisie zamówienie takich części i jaki czas oczekiwania,a choćby i tu http://zsf-motorrad.de/en ceny powinny być w euro 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja tez nie slyszalem przynajmniej w polsce bo na angielskich stronach znalazlem czesci osobno-nie jako caly zestaw, co do dyno to moze sie myle ale trafilem gdzies info na jego temat z cena ok 600zl wiec srednio to do mnie przemawia i nie wiem czemu na angielskim forum przy temacie iglic gosciowi odradzali wrecz dyno-zeby kupil oryginal a nie to.
No ale musze sam sie zorientowac w cenie jak i w opiniach a o oryginaly zapytram w hondzie choc nie spodziewam sie rewelacji(gosciowi z ang forum w hondzie powiedzieli, ze juz ich nie robia), pewnie tak czy ionaczej to bedzie tamat na zime chociaz dobrze jest zrobic i pojezdzic zeby od razu sprawdzic czy wszystko jest ok.
No ale musze sam sie zorientowac w cenie jak i w opiniach a o oryginaly zapytram w hondzie choc nie spodziewam sie rewelacji(gosciowi z ang forum w hondzie powiedzieli, ze juz ich nie robia), pewnie tak czy ionaczej to bedzie tamat na zime chociaz dobrze jest zrobic i pojezdzic zeby od razu sprawdzic czy wszystko jest ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości