Problem z silnikiem VFR V-tec

Awatar użytkownika
onika
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pn 30 paź 2006, 15:06
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem VFR V-tec

Post autor: onika » wt 31 paź 2006, 23:03

Moze ktos sie spotkal z problemem pojedynczego stukniecia (dzwiek nie jest metaliczny) po kazdorazowym przekroczaniu 1500 obrotow. Wystepuje to tylko gdy silnik jest dobrze rozgrzany i dochodzi z jego przedniej czesci. Bylam w serwisie i nie sa pewni co to jest, ale moze byc to zawor przepustnicy w airbox'ie i podobno nie warto tego robic bo nie ma to znaczenia dla silnika. Moze jakies sugestie, bo nie wiem co robic. :idea:

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 01 lis 2006, 08:47

Niestety z takiego opisu niewiele wynika i trudno wyciągnąć wnioski. Ktoś musiałby osobiście "osłuchać" twoją niunię. Niestety w serwisach często (zbyt często) można usłyszeć teksty: "...ten typ tak ma..." "...eeee, to nic takiego..." " itp. Wkurzające.

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 12 wrz 2008, 16:19

Onika mam to samo, i to w dość nowym motocyklu bo z 08, a przebieg 12 500. Rozwiązałaś moze ten problem? Wiesz juz co to jest czy jezdzisz i sie nie przejmujesz?

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 12 wrz 2008, 16:35

onika, a wiesz co ja sie z tym tez spotkalem, okazalo sie ze sportowy filtr powietrza nie tlumi dzwieku jak oryginal i faktycznie cos przy takich obrotach tam slychac, ale to nie ma zadnego szkodliwego dzialania to normalna praca przepustnic od wtrysku czy czegos tam w filtrze :)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
filipmec
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: filipmec » pt 12 wrz 2008, 18:40

Droga Kolezanko.
W vtecu to zupelnie normalne jak jush koledzy wspomnieli to nic strasznego tylko dzwiek zaworu ktory zamontowany jest w gornej czesci airbox-a (puszka filtra powietrza) w tym modelu motocykla uklad dolotowy jest BARDZO rozbudowany, jak rowniesz uklad wydechowy, a co ciekawe sa ze soba polaczone nie tylko komora spalania. Honda dla redukcju zanieczyszczen w spalinach wymyslila dwa systemy ktore maja na celu zmniejszenie szkodliwosci spalin.
Te systemy to Crankcase Emission Control System
(system kontrolujacy emisje gazow ze skrzyni korbowej) oraz
Exhaust Emission Control System
(system kontrolujacy emisje gazow z ukladu wydechowego)

Te dwa systemy dzalaja oddzielnie i nie sa ze soba połaczone w sposob bezposredni.

Pierwszy z nich ma za zadanie poprowadzenie oparow oleju i gazow powstalych w skrzyni korbowej (wewnatrz silnika) ponownie do kanalow ssacych i powtorne ich przepalenie.

Drugi zas za pomoca zaworu o nazwie (Pulse Secondary Injection Air)"PAIRvalve" dostarcza swierzego powietrza nad zawor wydechowy umozliwiajac w ten sposob dopalenie sie gazow spalinowych mozliwie najlepiej.

Oba te systemy najbardziej rozbudowane sa w gornej czesci silnika, mowa tu o zaworach przewodach i czujnikach, zliczyc mozna 4 zawory oraz podobna ilosc czujnikow w tym map sensor.
JEDEN Z TYCH ZAWOROW STEROWANY JEST PODCISNIENIEM znajduje sie w najwyzszej czesci airboxa i ma za zadanie przy odpowiedniej wartosci tego podcisnienia otworzyc sie i dac mu dostep do "bypass control solenoid valve" ten zawor elektromagnetyczny kontroluje drugi uklad zasilania, poprzez cewke indukcyjna ktorej rdzeniem jest "Solenoid"
i z tad wywodzi sie jego nazwa.
Jednak powracajac to sendna zawor o ktorego chalasie mowa to ten opisany z durzych liter, wartosc podcisnienia ktora ma go otwierac wypada wlasnie na 1500 obr/min , jesli wiec sluszusz przy tej wartosci halas znaczy to ze zawor dziala, jeden pracuje cicho inny glosno, jesli naprawde masz obawy albo zwyczajnie przeszkadza tobie ten chalas to proponuje udac sie do zaufanego mechanika (nie serwisu) i poprosic go o przeplykanie tego zaworu benzyna ekstrakcyjna (nie rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym), halas powinien sie zmniejszyc, jesli nie to poszukaj z jakiegos rozbitka bedzie kosztowal nie wiecej nish 50zl.

P.S - przepraszam ze ash tyle ale to wyczerpuje mam nadzieje temat w 100%
Serdecznie Pozdrawiam Kolezanke i gratuluje dobrego sprzeta (tesh takim jezdze B)

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 12 wrz 2008, 21:20

Jako pierwszy dziękuje za wypowiedź :)

Jak już jesteśmy przy temacie stuków, chciałbym spytać o stukanie rytmiczne jakby podwójne taki klak klak ------ klak klak ------ klak klak----, rosnące wraz z obrotami. Stuk jest głuchy ( nie wydaje się żeby to był metal o metal ) najdziwniejsze jest to że czasem jest ten dźwięk a czasem go nie ma... reguły kiedy występuje też nie ma. Po przysłuchaniu się jest on jakby z przodu...Jakiś mechanik tłumaczył mi że to może być coś ze spalinami (tłumaczył jak byłem za granicą i cieżko mu szło po angielsku więc nie dokońca zrozumiałem) Może spotkaliście się z czymś takim?

Awatar użytkownika
onika
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pn 30 paź 2006, 15:06
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: onika » pn 15 wrz 2008, 13:50

dzięki za odpowiedź. wcześniej wymieniłam część airbox-a i początkowo było ok, ale po przejechaniu 2000 powróciło to cholerne klik, klik, więc może faktycznie tak ma. jeszcze raz dzięki

Awatar użytkownika
filipmec
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: filipmec » czw 18 wrz 2008, 11:15

Nie ma za co. Cala przyjemność po mojej stronie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
karoladam
Posty: 5
Rejestracja: śr 11 lut 2009, 17:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontakt:

Post autor: karoladam » ndz 12 kwie 2009, 13:01

filipmec pisze:Droga Kolezanko.
W vtecu to zupelnie normalne jak jush koledzy wspomnieli to nic strasznego tylko dzwiek zaworu ktory zamontowany jest w gornej czesci airbox-a (puszka filtra powietrza) w tym modelu motocykla uklad dolotowy jest BARDZO rozbudowany, jak rowniesz uklad wydechowy, a co ciekawe sa ze soba polaczone nie tylko komora spalania. Honda dla redukcju zanieczyszczen w spalinach wymyslila dwa systemy ktore maja na celu zmniejszenie szkodliwosci spalin.
Te systemy to Crankcase Emission Control System
(system kontrolujacy emisje gazow ze skrzyni korbowej) oraz
Exhaust Emission Control System
(system kontrolujacy emisje gazow z ukladu wydechowego)

Te dwa systemy dzalaja oddzielnie i nie sa ze soba połaczone w sposob bezposredni.

Pierwszy z nich ma za zadanie poprowadzenie oparow oleju i gazow powstalych w skrzyni korbowej (wewnatrz silnika) ponownie do kanalow ssacych i powtorne ich przepalenie.

Drugi zas za pomoca zaworu o nazwie (Pulse Secondary Injection Air)"PAIRvalve" dostarcza swierzego powietrza nad zawor wydechowy umozliwiajac w ten sposob dopalenie sie gazow spalinowych mozliwie najlepiej.

Oba te systemy najbardziej rozbudowane sa w gornej czesci silnika, mowa tu o zaworach przewodach i czujnikach, zliczyc mozna 4 zawory oraz podobna ilosc czujnikow w tym map sensor.
JEDEN Z TYCH ZAWOROW STEROWANY JEST PODCISNIENIEM znajduje sie w najwyzszej czesci airboxa i ma za zadanie przy odpowiedniej wartosci tego podcisnienia otworzyc sie i dac mu dostep do "bypass control solenoid valve" ten zawor elektromagnetyczny kontroluje drugi uklad zasilania, poprzez cewke indukcyjna ktorej rdzeniem jest "Solenoid"
i z tad wywodzi sie jego nazwa.
Jednak powracajac to sendna zawor o ktorego chalasie mowa to ten opisany z durzych liter, wartosc podcisnienia ktora ma go otwierac wypada wlasnie na 1500 obr/min , jesli wiec sluszusz przy tej wartosci halas znaczy to ze zawor dziala, jeden pracuje cicho inny glosno, jesli naprawde masz obawy albo zwyczajnie przeszkadza tobie ten chalas to proponuje udac sie do zaufanego mechanika (nie serwisu) i poprosic go o przeplykanie tego zaworu benzyna ekstrakcyjna (nie rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym), halas powinien sie zmniejszyc, jesli nie to poszukaj z jakiegos rozbitka bedzie kosztowal nie wiecej nish 50zl.

P.S - przepraszam ze ash tyle ale to wyczerpuje mam nadzieje temat w 100%
Serdecznie Pozdrawiam Kolezanke i gratuluje dobrego sprzeta (tesh takim jezdze B)
Witam bardzo chętnie zakupie to cudo, u mnie mycie pomaga ale na krótko ale wkurzają te dźwięki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mad
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 28 lip 2008, 12:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mad » pn 27 kwie 2009, 22:32

filipmec pisze:Droga Kolezanko.
W vtecu to zupelnie normalne jak jush koledzy wspomnieli to nic strasznego tylko dzwiek zaworu ktory zamontowany jest w gornej czesci airbox-a (puszka filtra powietrza) w tym modelu motocykla uklad dolotowy jest BARDZO rozbudowany, jak rowniesz uklad wydechowy, a co ciekawe sa ze soba polaczone nie tylko komora spalania. Honda dla redukcju zanieczyszczen w spalinach wymyslila dwa systemy ktore maja na celu zmniejszenie szkodliwosci spalin.
Te systemy to Crankcase Emission Control System
(system kontrolujacy emisje gazow ze skrzyni korbowej) oraz
Exhaust Emission Control System
(system kontrolujacy emisje gazow z ukladu wydechowego)

Te dwa systemy dzalaja oddzielnie i nie sa ze soba połaczone w sposob bezposredni.

Pierwszy z nich ma za zadanie poprowadzenie oparow oleju i gazow powstalych w skrzyni korbowej (wewnatrz silnika) ponownie do kanalow ssacych i powtorne ich przepalenie.

Drugi zas za pomoca zaworu o nazwie (Pulse Secondary Injection Air)"PAIRvalve" dostarcza swierzego powietrza nad zawor wydechowy umozliwiajac w ten sposob dopalenie sie gazow spalinowych mozliwie najlepiej.

Oba te systemy najbardziej rozbudowane sa w gornej czesci silnika, mowa tu o zaworach przewodach i czujnikach, zliczyc mozna 4 zawory oraz podobna ilosc czujnikow w tym map sensor.
JEDEN Z TYCH ZAWOROW STEROWANY JEST PODCISNIENIEM znajduje sie w najwyzszej czesci airboxa i ma za zadanie przy odpowiedniej wartosci tego podcisnienia otworzyc sie i dac mu dostep do "bypass control solenoid valve" ten zawor elektromagnetyczny kontroluje drugi uklad zasilania, poprzez cewke indukcyjna ktorej rdzeniem jest "Solenoid"
i z tad wywodzi sie jego nazwa.
Jednak powracajac to sendna zawor o ktorego chalasie mowa to ten opisany z durzych liter, wartosc podcisnienia ktora ma go otwierac wypada wlasnie na 1500 obr/min , jesli wiec sluszusz przy tej wartosci halas znaczy to ze zawor dziala, jeden pracuje cicho inny glosno, jesli naprawde masz obawy albo zwyczajnie przeszkadza tobie ten chalas to proponuje udac sie do zaufanego mechanika (nie serwisu) i poprosic go o przeplykanie tego zaworu benzyna ekstrakcyjna (nie rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym), halas powinien sie zmniejszyc, jesli nie to poszukaj z jakiegos rozbitka bedzie kosztowal nie wiecej nish 50zl.

P.S - przepraszam ze ash tyle ale to wyczerpuje mam nadzieje temat w 100%
Serdecznie Pozdrawiam Kolezanke i gratuluje dobrego sprzeta (tesh takim jezdze B)
Drogi kolego,

zbadałem sprawę i obawam się, że nie jest jak mówisz.

1) "Jeden z tych zaworów sterowany jest podciśnieniem na szczycie airboxa" - mowoa tu o VARAIBLE AIR INTAKE DIAPHRAGM czyli membrana powietrza dolotowego, która jest sterowana zaworem selenoidowym, z przodu, pod airboxem. Zawór ten ma stale zadane podciśnienie ale otwiera się na membranę dopiero przy 5500obr/min. Układ ten NIE MA ŻADNEGO związku z układem kontoli spalin - jest to układ zmiany geometrii wlotu powietrza i jego ilości.

2) układ Crankcase emission - nie jest sterowany ŻADNYM zaworem - to po prostu układ otworów i szczelin, które prowadzą gazy ze skrzyni korbowej z powrotem nad filtr powietrza. układ ten dotyczy jedynie dwóch tylnych cylindrów a gazy odprowadzane są wężem po prawej stronie tylnej częsci airboxa (dlatego też tył airboxa jest tak "zapluty" gdy się go otworzy to widać wyraźnie).

3) PAIR Valve i układ dopalania spalin, którego jest częścią, nie ma związku z układem 1) ani 2) ani ich elementami. Wartość obrotów przy których się otwiera jest zmienna i zeleży od czujników tempratury powietrza dolotowego (Intake Air Temperature), temperatury cieczy chłodzącej (Engine Coolant Temperature), czujnika ciśnienia na kolektorze (Manifold Absolute Pressure) oraz czujnika położenia przepustnicy (Throttle Position.) Komputer (Engine Control Module) bierze pod uwagę te cztery czynniki i zadaje napięcie na PAIR valve, niestety niekoniecznie przy 1500obr/min.

4) selenoidowych zaworów to jest kilka, np ten od Vteca też, więc nazwy mogą być mylące.

5) fotka od karoladam przedstawia PAIR selenoid valve (pkt 3 wyżej). Crankcase (..) nie ma żadnego zaworu.

Pozdro
M.
Live to ride - whatever you have

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » wt 28 kwie 2009, 09:22

A masz jakiś pomysł co to może być, takie stukanie z przodu - niektórzy mówili ze to wlasnie ten zawór od spalin ale jak go nie ma to hmmmmmm najgorsze jest to ze raz stuka raz nie. Stuka prawie zawsze po szybszej jezdzie na miescie kiedy silnik jest bardzo gorący a po odpaleniu zimnego nic nie stuka. Moto ma 19 tys a zaczęło stukac przy 8-9 tys... W Hondzie jak bylem to nic nie stukało wiec nie mogli zdiagnozować...

Mad
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 28 lip 2008, 12:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mad » wt 28 kwie 2009, 11:36

nie jestem jeszcze pewien. u mnie zaczęło się to dziać niedawno - a moto ma przejechane 40k.

mam identyczne objawy jak ty - po dłuższej jeździe itp..

niewykluczone że to układ wtryskowy, tzn głośno pracujące wtryskiwacze (lub elementy listwy) szczególnie przy nagłej zmianie ciśnienia paliwa (np przy odpuszczaniu gazu) gdy regulator musi pogodzić wyższe ciśnienie z pompy i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo na wtryskiwaczach.

sprawdzę i dam znać jak coś znajdę.
Live to ride - whatever you have

Mad
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 28 lip 2008, 12:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mad » pn 01 cze 2009, 22:21

w moim przypadku sprawa okazała się rozwojowa. pojedyncze stuki z czasem przerodziły się w terkotanie (po kolejnych 5kkm) - a to okazło się być zużytym przednim napinaczem. po wymianie na nowy problem ustał, choć początkowo był bardzo podobny do normalnej pracy zaworu selenoidowego pod airboxem (ten co uchyla klapkę w airboxie).

poprawne działanie klapki można łatwo sprawdzić. wystarczy odkręcić 2 śruby zbiornika paliwa i unieść zbiornik (jego tył jest na zawiasie więc z przodu wystarczy go podeprzeć byle patykiem lub kluczem - w oryginalnym zestawie kluczy do Vtec jest klucz do łańcucha z przedłużką i służy też do podpierania zbiornika - nie trzeba demontować całego).

po uniesieniu zbiornika pompa paliwa nadal pracuje i można odpalić moto. widoczny pod zbiornikem airbox z przodu ma wlot i klapkę. powyżej 5500rev/min klapka powinna się uchylić - jeśli tak, to wszystko ok.

jeśli ten dziwny dżwięk nadal występuje przy innych obrotach to trzeba poszukać gdze indziej.

kto chce, niech da znać to mogę podjechać i osłuchać :) (Wawa i okolice)
Live to ride - whatever you have

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » wt 02 cze 2009, 08:57

Sprawdzę u siebie tą klapkę i zobaczymy.

Awatar użytkownika
wszymon
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: ndz 31 maja 2009, 12:09
Imię: Szymon
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Śrem/Poznań
Kontakt:

Post autor: wszymon » śr 03 cze 2009, 09:51

u mnie jest podobnie, moto nowe, pojedyńcze stuknięcie jakby delikatnie w filtr oddał po leciutkim dodaniu gazu, ale ja mam wrażenie że nie pracuje prawidłowo silnik za krótko go mam żeby cos powiedzieć
był VFR 800A 2008 r.
nareszcie coś mocniejszego

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości