wymiana rozrządu w v-tec

Awatar użytkownika
gruber
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 20:03
Model VFR: v-tec 02
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz

wymiana rozrządu w v-tec

Post autor: gruber » pn 17 sie 2009, 22:22

Coraz bardziej słyszalny stał się nieprzyjemny dzwięk z mojego silnika(v-tec), postanowiłem więc pojechać do fachowców z zapytaniem co to takiego. Pierwszy z nich od razu stwierdził,że jest to rozrząd i powiedział cenę 1000zł za robotę +części.Drugi też podejrzewa rozrząd ale co do ceny nie potrafił sie określić-w zależności od tego co będzie robione(200zł za wymianę jednego łańcucha-tyle się dowiedziałem).
Dodam,że ten pierwszy stwierdził,że rozrząd mógł posypać się z powodu wymiany wydechu i nie zgrania wszystkiego z sobą...
1000zł za wymianę rozrządu ? czy to nie za dużo ?
Nie wiem czy mam orginalny przebieg,ale na liczniku mam przejechane 35tyś.km.

grizzly
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
Model VFR: rc36 I, fzr 1000
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzly » pn 17 sie 2009, 23:54

A jaki ma związek wydech z rozrządem? I zgrać wszystko ze sobą? To znaczy co? Może fachowiec określił by to jaśniej.

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » wt 18 sie 2009, 00:07

Osobiscie takiego fachowca bym omijal szerokim lukiem.... Uderz na pw do Padre Morsa, ktory w tym sezonie w swoim Vitku wymienial rozrzad, wiec ci powie ile go to kosztowalo. Co do przebiegu, o ile rzeczywiscie to rozrzad halasuje, to raczej nie bedzie on oryginalny. Zdaje mi sie, ze Mors wymienial rozrzad przy okolo 60 tysiacach km. Nie pamietam jaki ptrzebieg podaje serwisowka, ale na pewno wiecej niz 35k km... Nie ma to jak stara, poczicwa RC46 :grin:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 18 sie 2009, 14:16

gruber,
Ja już wymieniałem rozrząd w swoim vitku i mogę ci powiedzieć, części kosztowały jakieś 1200 zł ( 2 łańcuchy i 2 napinacze) + robota jakieś 600 zł.
Więc nie jest to mały wydatek
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Model VFR: Dełu Tiko
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pn 17 maja 2010, 08:52

Mundek pisze:Nie pamietam jaki ptrzebieg podaje serwisowka, ale na pewno wiecej niz 35k km..
Właśnie zacząłem drążyć temat rozrządu w VTEC, przejrzałem zwykłą instrukcję i serwisówkę - nie ma tam słowa o przebiegu przy jakim należy wymienić rorząd... W serwisie Hondy pytałem to powiedzieli, że jak zacznie wydawać jakieś odgłosy to wtedy trzeba się martwić - to podjeście serwisu nie do końca mi się spodobało. Jest gdzieś jasna informacja o tym co ile zmieniać rozrząd?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 17 maja 2010, 15:05

Nigdy w życiu nie spotkałem się z informacją o przebiegu przy którym należy wymienić rozrząd, w takim samym silniku mogą to być różne wartości, ocenić to można-wstepnie- po głośności pracy łańcucha a dokładnie po zdjęciu pokrywy rozrządu i dokładnemu przyjrzeniu się poszczególnym elementom. Niektóre serwisówki podają maksymalną długość łańcucha do której może się wyciągnąć-później wymiana...
P.S. NIECH ŻYJĄ KOŁA ZĘBATE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:mrgreen:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 17 maja 2010, 19:44

olo pisze:P.S. NIECH ŻYJĄ KOŁA ZĘBATE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:mrgreen:
AMEN :grin:


A tego fachowca co powiedział ze rozrząd słychać od zmiany wydechu tez radze omijać.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Model VFR: Dełu Tiko
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » wt 18 maja 2010, 08:18

olo pisze:Nigdy w życiu nie spotkałem się z informacją o przebiegu przy którym należy wymienić rozrząd
Jak jest na pasku to zawsze jest podana ilość km do wymiany - przy łańcuchach różnie, w przypadku VFR VTEC właśnie info nie ma. Czyli o ile nic się nie dzieje i naciąg jest ok to można jeździć bez obaw? :)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
tayayay
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: wt 04 maja 2010, 11:16
Model VFR: 800 '05, Szczwana Felka
Imię: panie daj
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: tayayay » wt 18 maja 2010, 14:46

teoretycznie powinieneś czuć, że moto jest coraz bardziej przymulone :?:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 18 maja 2010, 14:55

tayayay pisze:teoretycznie powinieneś czuć, że moto jest coraz bardziej przymulone :?:
Dlaczego? Jeśli chodzi Ci o rozciągnięcie łańcucha i przez to zmianę faz otwarcia zaworów to jest to tak mała różnica że nie zauważysz tego. Przy niskich obrotach, według tego myślenia, to nawet powinien być żwawszy. Jeszcze może wynikać opór z tego że luźny łańcuch wpada w wibracje/telepanie itp i siły które to robią muszą być pokonywane przez silnik. Takie jest moje zdanie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Model VFR: Dełu Tiko
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » wt 18 maja 2010, 15:32

W CBRce jak kończył mi się rozrząd to łańcuszek był tak luźny, że zaczął dzwonić o obudowę, a moto cały czas ciągnął jak na nowym rozrządzie - spadek osiągów nie był odczuwalny.

Czyli utwierdzam się w przekonaniu, że z tym silnikiem będzie podobnie jak z jednostką CBRki - jeśli łańcuch i napinacz są ok to można gnać :)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
tayayay
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: wt 04 maja 2010, 11:16
Model VFR: 800 '05, Szczwana Felka
Imię: panie daj
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: tayayay » wt 18 maja 2010, 18:27

no właśnie :-) Także sory za pitolenie - nie znając dobrze tematu próbowałem coś wykminić i nie wyszło ;-) Obiecuję więcej tak nie robić :oops:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 18 maja 2010, 21:03

grizzly pisze:A jaki ma związek wydech z rozrządem? I zgrać wszystko ze sobą? To znaczy co? Może fachowiec określił by to jaśniej.
Poniekad ma zwiazek. Przelotowe, zle zestrojone wydechy powoduja szybsze wypalanie sie gniazd zaworowych. Z tym, ze jest proces dlugotrwaly i nie ma bezposredniego wplywu na dzialanie napinaczy czy zuzycie lancuchow. Ja takze nie mam pojecia o czym mowil mechanik.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 18 maja 2010, 21:17

elco pisze:
grizzly pisze:A jaki ma związek wydech z rozrządem? I zgrać wszystko ze sobą? To znaczy co? Może fachowiec określił by to jaśniej.
Poniekad ma zwiazek. Przelotowe, zle zestrojone wydechy powoduja szybsze wypalanie sie gniazd zaworowych. Z tym, ze jest proces dlugotrwaly i nie ma bezposredniego wplywu na dzialanie napinaczy czy zuzycie lancuchow. Ja takze nie mam pojecia o czym mowil mechanik.
Elco dobrze kombinuje. Powiem tak. Wydech i zestrajanie go pod dany silnik to jest wyższa szkoła jazdy. Tutaj fizyka jest na bardzo wysokim poziomie. W rajdowych czy wyścigowych samochodach wydech ma olbrzymie znaczenie. Fala uderzeniowa, że tak to nazwę, która wydostaje się z cylindra wędruje na koniec wydechu, odbija się i potrafi wrócić aż do układu dolotowego i pomóc zassać mieszankę paliwowo-powietrzną. Wydaje się to dziwne no ale tak już jest. Dlatego Elco dobrze mówi jeśli chodzi o wypalanie gniazd zaworowych. Ale myślę że na rozrząd chyba takiego działania to nie ma.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » sob 22 maja 2010, 23:36

prosta srpawa , ustaw wal jak do regulacj i zaworow , wykrec sprezyne napinacza , wykrec napinacz i zobacz ile go jeszcze zostalo do koca zakresu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości