Synchronizacja gażników RC 36

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » śr 06 maja 2009, 11:59

Przymierzałem się na rożne sposoby ale te śrubki tak głęboko siedzą ze nie mogę tam wepchnąć reki z kluczem, no i nie chce się poparzyć przy okazji :)

Jednak poczekam aż dojdzie ta kątówka.

KIKI może w 800 są te śrubki lepiej dostępne niż w 750.

A co jeszcze wyczaiłem, że prawie wszystkie opaski na gumowych łącznikach były luźne.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 06 maja 2009, 17:56

bodzioprince pisze:KIKI może w 800 są te śrubki lepiej dostępne niż w 750.
no tak ale ja zwyczajnym kluczem robiłem to w rc 24 - gdzie dostep jest taki sam jak w twojej :)

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » śr 06 maja 2009, 19:41

bodzioprince, ja zakładan cienką rękawiczkę, biorę zama nasadkę klucza i...jazda !
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 06 maja 2009, 19:55

Łatwo Wam tak pisać - ja swoje łapska ledwo wciskam pod gaźniki gdy moto jest zimne. Przy rozgrzanym silniku wole o tym nawet nie myśleć. RC36II ma już o niebo lepszy dostęp do śrube regulacyjnych przepustnic. A wtrysk to już wogóle bajka...
Specjalistyczny wkrętaczek kątowy z podziałką zdobyłem już daaawno temu 8)
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
guliklap
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: śr 14 sty 2009, 20:12
Imię: aleksander
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: guliklap » czw 07 maja 2009, 12:43

bodzioprince możesz podać jakieś szczegóły swojego wynalazku (wysokość, sr rurki, ilość oleju ,i czy montowałeś jakieś dławiki)pozdr :grin:

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Wakuometr

Post autor: bodzioprince » pt 08 maja 2009, 15:44

-8 m rurki fi 5 mm = 8 zł

-metr blachy aluminiowej szer 10 cm zagięta po bokach dla usztywnienia (ze złomu)

-blacha pomalowana konserwacją w spraju, po przejechaniu rysikiem ładnie się świeci podziałka

-2 szt trojaki do spryskiwaczy samochodowych około 5 zł

-2 szt oring - fi 5 mm = 1 zł

-kilkanaście opasek zaciskowych

-4 sztuki wenflon ze szpitala, z niego obciąłem kawałki i zrobiłem dławiki bo ładnie pasowały do rurki, z osłon wenflonów porobiłem złączki do rurek

-jedna szczykawka oleju, najlepiej wlać zadki olej bo ja na początku wlałem czerwony olej hydrauliczny ale był za gęsty ( może płyn hamulcowy by spróbować)

-całość ma wysokość około 1 m, trzeba zrobić w miarę wysoki żeby nie zassało oleju do silnika

JEDNA UWAGA Dławiki trzeba powkładać do rurek idących w stronę silnika lub najpierw wlać olej do rurek przed założeniem dławików w innym wymyślnym miejscu :mrgreen:

Jest jeden problem z króćcami (gwint M5) które trzeba wkręcić do silnika, mianowicie nie można nigdzie nic podobnego kupić.

Są potrzebne 2 szt bo kolejne 2 są już wkręcone na stale przy silniku.

Ja przewierciłem 2 cm kawałki śrubki M5 zresztą widać na foto powyżej,

Najlepiej było by mieć rurkę fi 6mm i ją nagwintować na M5 ale musiałaby być grubościenna, a z tym już gorzej - chyba ze ktoś ma jakiś inny pomysł :idea:

No i w dalszym ciągu mam problem ze śrubokrętem kątowym bo ten z allegro okazał się nie mieć przekładni a profesjonalny kosztuje 220 zł :???:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 08 maja 2009, 16:24

jesli chcesz zrobic adeptery do silnika, to mozesz zrobić je z mosiężnych przewódów hamulowych od samochodów. Bierzesz taką rurke gwintujesz z jednej strony- wkręcasz nakrętke a nastepnie oring zakładasz i oringiem do silnika :) :)

Awatar użytkownika
guliklap
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: śr 14 sty 2009, 20:12
Imię: aleksander
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: guliklap » pt 08 maja 2009, 17:43

bodzioprince dzięki za szczegółowy opis a co do wkrętaka kątowego to mam dla ciebie alternatywę http://allegro.pl/item627307638_uniwers ... 3_szt.html i tańszy http://allegro.pl/item624468436_wkretak ... lizce.html ja mam podobne i powiem że jakościowo bez rewelacji ale przy synchro gażników się sprawdził . to giętkie ramię zachowuje kształt zgięcia.

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » pt 08 maja 2009, 20:55

kiki pisze:jesli chcesz zrobic adeptery do silnika, to mozesz zrobić je z mosiężnych przewódów hamulowych od samochodów. Bierzesz taką rurke gwintujesz z jednej strony- wkręcasz nakrętke a nastepnie oring zakładasz i oringiem do silnika :) :)
A próbowałeś to robić, bo jest obawa czy ścianka rurki jest wystarczająco gruba do nagwintowania ? Morze masz pomysł z jakiego auta te rurki ?

Jest juz na allegro typ co sprzedaje alternatywę za 50 zł, chyba się skuszę :biggrin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
guliklap
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: śr 14 sty 2009, 20:12
Imię: aleksander
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: guliklap » pt 08 maja 2009, 21:37

moim zdaniem nie wiem czy ten wkrętak się sprawdzi, wydaje się trochę za krótki.Co do króćców to mnie tokarz dorobił takie śrubki M5 z jednej strony mają gwint a z drugiej końcówkę na wężyk i są przewiercone wiertłem 3mm

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » pt 08 maja 2009, 23:02

guliklap pisze:moim zdaniem nie wiem czy ten wkrętak się sprawdzi, wydaje się trochę za krótki.Co do króćców to mnie tokarz dorobił takie śrubki M5 z jednej strony mają gwint a z drugiej końcówkę na wężyk i są przewiercone wiertłem 3mm
Nie będzie za krótki bo raczka się ściąga i można dołożyć ile się chce przedłużek !

Nie potrzeba tokarza bo wystarczy zeszlifować gwint w miejscu wężyka! Moja śrubka

Jest natomiast problem z przewierceniem długiej śrubki nawet w wiertarce stołowej, wiem bo próbowałem i maksymalnie 2 cm mi się udało nawet jak studzę i smaruje wiertło to i tak pęka po przewierceniu pewnej granicy. No chyba ze jakieś h...jowate wiertła miałem.

Rurka byłaby najlepsza bo łatwo wkręcić z daleka a dostęp jest nie ciekawy.

Poszukam jutro jeszcze odpowiedniej rurki możne trafie na grubościenną 6mm.


[shadow=orange]PS. Co jest ze zdjęciami że się nie otwierają? Te co załaczyłem wczesniej zrobiły się nie wyrażne a jak na nie klikam to nic się nie otwiera w nowym oknie ! CO JEST GRANE? [/shadow]


.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 08 maja 2009, 23:09

bodzioprince pisze:A próbowałeś to robić, bo jest obawa czy ścianka rurki jest wystarczająco gruba do nagwintowania ? Morze masz pomysł z jakiego auta te rurki ?
no mam takowe adapterki w domu, spisują sie spoko, ale zdjec nie pokaze wczeniesniej niz za tydzien bo dopiero wtedy będe w domu :)
Przewody ham to chyba z jakiegos poldolota albo innego prl-owca były :)

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Rurki wtryskiwaczy diesla

Post autor: bodzioprince » sob 09 maja 2009, 19:29

próbowałem narzynać przewód hamulcowy ale jednak ma za cienka ściankę i się wichruje.

Ale w końcu mam złoty środek. Przewód wysokiego ciśnienia z diesla. Jest grubościenny.

Na dniach zapodam fotki ze szczegółami. :mrgreen:

Marcus

Post autor: Marcus » pn 27 lip 2009, 15:12

Witam
Mam pytanko czy jest może ktoś z W-wy (a dokładnie Bielany, Żoliborz, Młociny, Bemowo) kto miałby pożyczyć taki śrubokręt kątowy do gaźników na parę godzin??

Byłbym bardzo wdzięczny
Pozdrawiam

Husar
Posty: 5
Rejestracja: ndz 14 sie 2016, 15:04
Imię: Kazimierz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Synchronizacja gażników RC 36

Post autor: Husar » sob 10 wrz 2016, 10:33

w RC 24 i RC 36 są takie same gaźniki, a raczej tak samo sie reguluje?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości