Synchronizacja gażników RC 36

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Synchronizacja gażników RC 36

Post autor: bodzioprince » pn 27 kwie 2009, 22:14

Chciałbym się sam pobawić w synchronizacje gaźników w mojej VFR 750 RC 36

ale nigdzie nie mogę znaleźć jak się do tego zabrać.

Może ktoś zechce porobić kilka fotek z takiej synchronizacji i opisać taką czynność.

ostatnio zaczął strzelać w wydech i podejrzewam ze możne trzeba go wkoncu wyregulować :lol:

Czytałem ze takie zegary nie są dokładne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr 06 maja 2009, 18:22 przez bodzioprince, łącznie zmieniany 2 razy.

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » pn 27 kwie 2009, 22:18

Mnie tez czeka synchro i ogóle operacje na gaźnikach. Nie chce tego dotykać narazie bo mi viefierka śmiesznie mało pali.

Chętnie poczytam relacje jeżeli ktoś napisze :roll:

franklin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 15:59
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franklin » wt 28 kwie 2009, 12:51

Najlepiej żeby silnik zagrzany był do normalnej temp. pracy. Po ściągnięciu owiewek, na każdym z 4 króćcy dolotowych znajdują się zaślepki (śrubki bodajże M5 na śrubokręt gwiazdkowy) Należy je wykręcić, i w ich miejsce wkręcić krućce, żeby można było założyć przewody łączące vakuometry z kolektorami. Teraz uruchamiamy silnik, ustawiamy ok 1200-1100 obr/min i za pomocą śrubokręta z głowiczką kątowa 90stopni regulujemy. Siedząc na motorze lewy gaźnik, ten bliżej jaj jest bazowy, czyli do niego doregulowujemy pozostałe 3. Ustawiamy aby wszystkie zegary, lub słupki osiągneły takie same amplitudy. Śruby do regulacji są na osiach łączących gaźniki.
Życzę powodzenia :grin:
Pozdrawiam 8)

franklin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 15:59
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franklin » wt 28 kwie 2009, 12:56

Aha!!
Strzela w wydech??
Sprawdź czy jest szczelny cały układ wydechowy, ponieważ nieszczelność na tym odcinku, bedzie powodawać owy miły dźwięk :grin:

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » wt 28 kwie 2009, 15:46

franklin pisze:Aha!!
Strzela w wydech??
Sprawdź czy jest szczelny cały układ wydechowy, ponieważ nieszczelność na tym odcinku, bedzie powodawać owy miły dźwięk :grin:
Zmieniłem wydech i jest nieszczelność przy rurze dolotowej do tłumika końcowego. Może to być powodem bardzo miłego i delikatnego strzelania z wydechu podczas schodzenia z obrótów? :biggrin W ogóle co jest przyczyną strzelania z wydechu na postoju? Gdy odkręcam manete lubi strzelić


PS. Wydech pusty :twisted:

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Carbtune

Post autor: bodzioprince » wt 28 kwie 2009, 19:45

Ja jakiś czas temu troszkę wybebeszyłem tłumik ale strzelania wcześniej nie było :?:

viewtopic.php?t=5146

dopiero od jakiegoś czasu coś mu się porobiło i praktycznie za każdym razem strzela jak odpuszczam gaz i zaczyna to być denerwujące :evil:

Poczytałem trochę na forach i jednak zakupie sobie wakuometr carbtune.

Czy ktoś miał objawy strzelania w wydech przez rozregulowane gaźniki ?

Coś się obawiam że spowrotem będę musiał rozbebeszyć ten wydech i odtworzyć oryginał :confused
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

NAJTANSZY WAKUOMETR

Post autor: bodzioprince » sob 02 maja 2009, 20:22

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr 06 maja 2009, 18:31 przez bodzioprince, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » ndz 03 maja 2009, 20:43

Co do urządzenia powyżej w sumie ok... choć tak szczerze mówiąc myślę że lepiej kupić na alledrogo 4 zegarki i pokombinować z jakimiś dławikami. Koszt koło 100zł ale przynajmniej widać co i jak ;) Do pewnego czasu też myślałem o czymś takim ale w końcu podjąłem pracę w serwisie motocyklowo-skuterowym i zacząłem użytkować wakuometrów które się tam znajdują. Ogólnie przyjrzałem się im i na dobrą sprawę zrobienie dławików to cały problem, choć w sumie nie problem bo je łatwo zrobić... zrobiłem w swojej synchro i naprawdę ładnie zaczęła chodzić na wolnych obrotach. Jeszcze regulacja składu mieszanki to i może spalanie spadnie z 10l :)

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 03 maja 2009, 20:47

Greg LKR pisze:Ogólnie przyjrzałem się im i na dobrą sprawę zrobienie dławików to cały problem, choć w sumie nie problem bo je łatwo zrobić...
Mój Ty miszczuniu :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » ndz 03 maja 2009, 20:49

Diego pisze:Mój Ty miszczuniu :mrgreen: :mrgreen:
Pofilozofowałem nie ? :D

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Wakuometr grawitacyjny.

Post autor: bodzioprince » wt 05 maja 2009, 11:47

Greg LKR pisze:Co do urządzenia powyżej w sumie ok... choć tak szczerze mówiąc myślę że lepiej kupić na alledrogo 4 zegarki i pokombinować z jakimiś dławikami. Koszt koło 100zł ale przynajmniej widać co i jak ;) Do pewnego czasu też myślałem o czymś takim ale w końcu podjąłem pracę w serwisie motocyklowo-skuterowym i zacząłem użytkować wakuometrów które się tam znajdują. Ogólnie przyjrzałem się im i na dobrą sprawę zrobienie dławików to cały problem, choć w sumie nie problem bo je łatwo zrobić... zrobiłem w swojej synchro i naprawdę ładnie zaczęła chodzić na wolnych obrotach. Jeszcze regulacja składu mieszanki to i może spalanie spadnie z 10l :)
Ostatnio kilka dni spędziłem na poszukiwaniu wakuometru idealnego i najbardziej dokładnym urządzeniem są wakuometry rtęciowe lub te wykonane samodzielnie z rurek i oleju,

natomiast o zegarowych nikt nawet nie chce słyszeć bo mają ponoć duży stopień przekłamania,

wykonałem już swój wakuometr i dzisiaj będę sprawdzał moja vfre,

mam tylko obawy ze regulacja nie pomoze na strzelanie z rury.

wczoraj na zimnym silniku bez ssania odpaliła na dyg i chodziła idealnie na wolnych obrotach :disagree

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » wt 05 maja 2009, 12:04

Ja jakiś czas temu kupiłem coś podobnego (http://allegro.pl/item624405544_wakuome ... akosc.html). Nie sprawdzałem czy grają.

Da rade takie cudo? Czy może lipa?

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Wkrętak katowy

Post autor: bodzioprince » wt 05 maja 2009, 21:28

Pamiętajcie przed przystąpieniem do regulacji aby najpierw zaopatrzyć się we wkrętak kątowy.

Ja zrobiłem dzisiaj 100 km i nigdzie nie dostałem takiego śrubokręta.

Przymierzałem się na wszystkie sposoby i bez tego gówna ani rusz.

Pozostało tylko allegro.

Nie kupujcie przypadkiem tego taniego wkrętaka kątowego na allegro za 20 zł bo to jest zwykły kawałek ugiętej rączki, tam nie ma w nim żadnej przekładni.

Ja się zrobiłem ładnie w hu...a z tym wkrętakiem :evil:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt 08 maja 2009, 15:10 przez bodzioprince, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Re: Wkrętak katowy

Post autor: Bolek101 » wt 05 maja 2009, 22:09

bodzioprince pisze:najpierw zaopatrzyć się we wkrętak kątowy.
A nie wystarczy mała "tryczka" z końcówką wkrętaka?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 05 maja 2009, 22:10

kup zwyczajny gięty klucz oczkowy (chyba 7)- żaden kosmiczny wkrętak nie jest potrzebny :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości