Ogranicznik obrotów ??

Awatar użytkownika
Grzelo
Posty: 9
Rejestracja: pt 10 kwie 2009, 16:06
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Ogranicznik obrotów ??

Post autor: Grzelo » śr 22 kwie 2009, 14:46

Witam,
posłuchajcie mojej historii bo dla mnie jest zagadkowa a może dla was nie wiec proszę o radę.
W mojej VFR z 2007 roku, dzieje się coś dziwniego, a mnianowicie, jadąc na 2-4 biegu moto wkręca się tylko na jakieś 9 tys obrotów i dalej idzie mu to strasznie mozolnie i czuć jak by coś nie pozwalało mu się dalej wkręcić (ogranicznik ??), zawory sie włączają normalinie przy 7 tys obr, redukując na 5 można wkręcić go wyżej i moto jedzie jak gdyby nigdy nic: dane sytuacji, paliwo 95, temperatura silnika około 80 stopni, rozgrzany wcześniejszą jazdą. Mam podobną sytuacje w samochodzie jak jest zimny to odcina przy 5,8 tys jak ciepły to przy 6,2.
Być może jest to zjawisko normalne ale mając moto od 2 tygodni i po zrobieniu 1000 km nie jestem tego w stanie ocenić, nie pytajcie czy było tak wcześniej bo byłem tak podniecony nowym moto ze tego nie zauważyłem i nie kręciłem go tak wysoko.
Proszę o wasze doświadczenia i rady bo niepokoi mnie ta sytuacja.

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 22 kwie 2009, 16:25

A znasz historie tego moto ? jesli sprowadzony to moze byc zdławiony sposobem mi nieznanym.....mialem kiedys zdlawioną gpz ale ona byla na gaznikach i tak byly dziury w przepustnicach ktore nie pozwalały na pełne otwarcie ich , i tez tak to wygladało ze powyzej ilus tam obrotów nie chciala sie wkrecac.

Tu sytuacja jest inna bo tu masz wtryski , zacznij od najtanszych i najprostszych sposobów, czyli kup plyn fdo czyszczenia wtrysków i dolej do paliwka , choc nie sadze zeby to bylo to bo to mlody moto,

Druga opcja to zasrany filtr powietrza ktory nie dopuszcza powietrza przy wyzszych obrotach .
Jest tez mozliwe ze ktos rozbierał filr i powalił podłaczenie rurek , sa takie pod bakiem , ktore dzialaja cisnieniowo , a jak to nie wiem
Na filtrze jest tez taka klapka ktora sie otwiera przy wysokich obrotach zeby dopuscic wiecej powietrza , moze sie zacięła , albo ja ktos zle zalozyl lub cos tam cos tam


Trzecia opcja to znajdz VFR-owca z foruma ktory mieszka niedaleko Ciebie i ma taka sama sztuke , niech sie przewiezie i zobaczy bo moze rzeczywiscie cos Ci sie wydaje
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
smółek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: czw 22 maja 2008, 10:25
Model VFR: 800FI '01
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kanie
Kontakt:

Post autor: smółek » wt 26 maja 2009, 23:07

Cześć,
Mam prawie to samo w mojej VFRce (800Fi 01' sprowadzona z Włoch), z tym że na 6-tce łapie 8-9 tys. obrotów, ma duży zapas pod manetą i... dupa... więcej niż 210km/h nie chce pójść w żadnym wypadku:( Aż wstyd był, jak jechałem ze znajomym na SV650 i mi odchodził na prostej :/
Tak więc moje pytanie brzmi tak:
- Czy ktoś się orientuje, czy motocykle z Włoch miały ograniczniki?
- Domyślam się, że w VFRce blokada jest na komputerze, więc czy ktoś z Warszawy (i okolic) nie potrafiłby jej zdjąć?
- Ewentualnie, co może być nie tak? (Filt powietrza był wymieniany w zeszłym sezonie, więc raczej się syfem nie u**bał

Sorry za wklejkę w tym temacie, ale wydaje mi się, że jest pokrewny:)
pozdro
Smółek
VFR 800 FI '01

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 27 maja 2009, 20:49

smółek pisze:Tak więc moje pytanie brzmi tak:
- Czy ktoś się orientuje, czy motocykle z Włoch miały ograniczniki?
- Domyślam się, że w VFRce blokada jest na komputerze, więc czy ktoś z Warszawy (i okolic) nie potrafiłby jej zdjąć?
Ja mam z Włoch i zadnej blokady nie mam , idzie ile fabryka daje , ale mozliwe ze u Ciebie takowa jest

Co do kompa to nie szukaj nikogo kto to zdejmie bo nie wiesz czy to jego wina, najprosciej zamien sie na komputery z kims dla sprawdzenia ze komp jest przyczyną wtedy sprawa bedzie jasna i kupisz sobie kompa na alledrogo
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » czw 28 maja 2009, 00:14

smółek pisze:- Czy ktoś się orientuje, czy motocykle z Włoch miały ograniczniki?
Ja mam z włoch i ostatnio w łodzi leciałem za XX 235 i pewnie by szedł dalej, tylko miałem kufer zapięty :twisted: i odpuściłem.
Więc raczej to nie jest to.
smółek pisze:więcej niż 210km/h nie chce pójść w żadnym wypadku:( Aż wstyd był, jak jechałem ze znajomym na SV650 i mi odchodził na prostej :/

Niestety nie wiem jakie byś miał obroty na 5 biegu, ale jeżeli by były dopuszczalne, to możesz wypróbować np. 11-12tyś obr na 5 biegu i wtedy 6 zapiąć i zobaczyć czy idzie więcej.
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Damo 88

Post autor: Damo 88 » pt 29 maja 2009, 18:33

Dziś jadąc na 4-tym biegu obroty 8,5 prędkosc 205 km/h i Cycki odcięcie zapłonu spadły tak do 4-ech jeden plus z tego zdarzenia jest to że przy odcięciu zapłonu pały się do moto zbliżały
pewinie na kamere ale git :biggrin .

próba nr. 2 9tyś i nic nie odcina i wtedy sobie przypomniałem że honda do pewnego momentu obr. jeżeli linka jest w położeniu bez zmian to komp odczytuje to jako zacięcie linki gazu i odcina zapłon takie zabezpieczenie . Ale co do tego stwierdzienia nie jestem 100% pewien :bye

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Model VFR: RC46
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » ndz 31 maja 2009, 12:47

Damo 88 pisze:honda do pewnego momentu obr. jeżeli linka jest w położeniu bez zmian to komp odczytuje to jako zacięcie linki gazu i odcina zapłon takie zabezpieczenie
jeśli ktoś coś konkretnego wie na ten temat - ciekawa info

Awatar użytkownika
Grzelo
Posty: 9
Rejestracja: pt 10 kwie 2009, 16:06
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grzelo » sob 14 lis 2009, 19:36

Koledzy - dałem rade moto już zapie..la jak szalone, przyczyna była prozaiczna i w swej prostocie niesamowicie wkur....
W moim przypadku okazalo się, że przewód paliwowy idący ze zbiornika do listwy był skręcony o 180 stopni i działał na 1/2 średnicy wiec w skrajnych przypadka przez rurke nie lecialo tyle paliwa ile powinno i moto sie dusiło. Niestety trzeba bylo zdemontować zbiornik i dopiero wtedy to zobaczylem ponieważ przewód jest w peszlu i bez rozpinania calego ustrojstwa nic nie widać.

Smółek - sprawdz przewody paliwowe moze to to samo co u mnie bo objawy jakie opisujesz sa podobne, chyba ze zatkał, ci sie filtr paliwa w zbiorniku, oryginał w serwisie 164 zł (musi być metalowy bo musi wytrzymać 2,5 atm) i troche roboty z demontażem pompy.

Zibi_UT
Posty: 3
Rejestracja: śr 10 lip 2013, 13:43
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Zbyszek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: Zibi_UT » śr 24 lip 2013, 13:50

Witam

Mam VFR 800 V-Tec 2005 rok. 41 tyś przebieg.
Motocykl śmiga dość dobrze ale ma prawdopodobnie ogranicznik prędkości tzn na 6 biegu osiągam max 9,5 tyś obr/min i koniec(prędkość około 227-230km/h).
Czy ktoś spotkał się z takim ograniczeniem?
Na razie mi to jeszcze nie przeszkadza bo i tak po przesiadce z Bandita 650N to VFR śmiga o wiele lepiej, ale ponieważ koledzy w większości posiadają o wiele mocniejsze sprzęty tzn ZXR14 czy GSXRy to może mi czasami braknąć tej max prędkości.

Dzięki

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: Arnold » śr 24 lip 2013, 14:06

No to ładnie. Na 6 biegu to już trochę jest duży opór powietrza i silnik nie da rady rozbujać się do maksymalnych obrotów. Jak chcesz zapie*dalać to trza było kupić litra jakiegoś porąbanego. VFR jest żwawa ale już nie jest sportem. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Zibi_UT
Posty: 3
Rejestracja: śr 10 lip 2013, 13:43
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Zbyszek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: Zibi_UT » śr 24 lip 2013, 14:14

Tylko, że do tych 9,5 tyś obr dochodzi na dotyk praktycznie i koniec. Fakt ważę ponad 90Kg ale to nie zmienia faktu, że jak widać po filmikach z YT taka VFR idzie nawet do 260Km/h a w obrotach do 11 tys.. Tak jak napisałem na razie starcza i nie potrzebuję ale chcę wiedzieć czemu tak jest.

Awatar użytkownika
BartoszBB
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: śr 27 mar 2013, 17:10
Model VFR: VFR RC46 1999
Imię: Bartosz
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Baczyna

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: BartoszBB » śr 24 lip 2013, 14:21

Może pokombinuj z przełożeniami tzn. z ilością zębów na przedniej zębatce...

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: Fakir » śr 24 lip 2013, 17:45

ciągnij na piątce :P
max prędkość uzyskasz na 5 biegu
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: kubatron2 » śr 24 lip 2013, 21:00

Grzelo pisze:Koledzy - dałem rade moto już zapie..la jak szalone, przyczyna była prozaiczna i w swej prostocie niesamowicie wkur....
W moim przypadku okazalo się, że przewód paliwowy idący ze zbiornika do listwy był skręcony o 180 stopni i działał na 1/2 średnicy wiec w skrajnych przypadka przez rurke nie lecialo tyle paliwa ile powinno i moto sie dusiło. Niestety trzeba bylo zdemontować zbiornik i dopiero wtedy to zobaczylem ponieważ przewód jest w peszlu i bez rozpinania calego ustrojstwa nic nie widać.

Smółek - sprawdz przewody paliwowe moze to to samo co u mnie bo objawy jakie opisujesz sa podobne, chyba ze zatkał, ci sie filtr paliwa w zbiorniku, oryginał w serwisie 164 zł (musi być metalowy bo musi wytrzymać 2,5 atm) i troche roboty z demontażem pompy.
sprawa filtra juz jest na forum rozwiązana

Zibi_UT
Posty: 3
Rejestracja: śr 10 lip 2013, 13:43
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Zbyszek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ogranicznik obrotów ??

Post autor: Zibi_UT » ndz 01 cze 2014, 11:23

Dla potomnych:

Na przepustnicach jest jakiś ogranicznik. Mechanik, który wymieniał mi uszczelniacze lagów i robił ogólny przegląd mojej VFR to sprawdził i usunął. Podobno trzeba potem przekalibrować w komputerze TPSa.
Teraz spokojnie dokręcam na 5 do 11 tyś a na 6 jest i 240km/h

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości