Strona 1 z 2

Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

: śr 22 kwie 2009, 10:07
autor: Kornik
Chodzi mi po głowie modyfikacja silnika moje niuni, mianowicie trafilem na zestaw Big Bore Kit dedykowany do VFRki, w zestawie sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy plus większe szczelki pod głowiece, w gowicach nic nie trzeba modyfikować, jedyne co musiałbym zrobic to rozwiercenie cylindrów o około 2 mm na średnicy. Big Bore to koszt około 580 Funtów i według poducentra podnosi kompresje do poziomu 12.5:1 i daj eprzyrost mocy rzędu 35%, nawet jak da 10 - 15% mocy to będzie już funn :) Wiadomo że wtedy do tego idzie tez Power Commander bo jakoś trzeba to zestroić :)

Moje pytanko jest czy któryś z szanownych Ownersów orientuje się ile może kosztować rozwiercenie cylindrów w silniku V4?

: śr 22 kwie 2009, 10:11
autor: Kornik
Znalazłem typa do którego z ojcem oddawaliśmy silniki samochodowe Auto-Szlif Motyl i życzy sobie 100PLN za sztuke

Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

: śr 22 kwie 2009, 10:18
autor: Hefajstos
Witam, a czy VFR nie ma przypadkiem gładzi cylindrów pokrywanej spiekami ceramicznymi ograniczającymi ich zużycie??? Podczas procesu honowania zostanie ona usunięta i przez to zmniejszy się jej żywotność.

: śr 22 kwie 2009, 10:22
autor: Kornik
Hefajstos poprzez " sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy" miałem na mysli i to :) żywotnośc nie maleje :) w zestawie masz coś jak by tuleje w których prauja tłoki :) niewiem nazwy fachowej ale spróbuje to zobarazowac niech tylko znajde fotke tego zestawu :) ale moge sie mylić oczywiscie :) Alfa i Omega jeszcze nei jestem narazie tylko Beta :P

: śr 22 kwie 2009, 10:23
autor: Kornik

: śr 22 kwie 2009, 10:26
autor: Kornik

: śr 22 kwie 2009, 10:38
autor: DARAYAVAHUS
Hmm... No nie wiem. Jeśli masz za mało mocy, to może warto zmienić wozidło? :D Po co pompować kasę w coś, co niekoniecznie może się udać :D

A te tuleje w zestawie służą do tulejowania cylindrów? Czyli stare gładzie cylindrowe trzeba po prostu wyrżnąć, a wcisnąć nowe tuleje? W sumie robićto tak, dla zabayw, może być przyjemnie. Ale tak czy inaczej silnik już nie bedzie taki sam, jeśli chodzi o zywotność. Już miałbym obawy co do wytrzymałości takiego silnika.

Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

: śr 22 kwie 2009, 11:15
autor: Hefajstos
Sprawdziłem, i wychodzi na to że cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Jesli w tym zestawie są tuleje, i w gre wchodzi tulejowanie i obsadzanie tulei bez przeróbki mechanizmu korbowego, wydaje mi się, iż zmniejszy się żywotność silnika...
Silnik VFR jest silnikiem wysokoobrotowym i takie przeróbki w celu osiągnięcia 10 do 15% jest bezcelowe, jak się chce większą moc proponuje XX'a. Ale to jest moje skromne zdanie Pozdrawiam!

: śr 22 kwie 2009, 12:12
autor: Gacol
W silnikach samochodowych masz zazwyczaj montowane tuleje które są wciskane prasą w blok i.Powiekszenie taki ch tulei nie jest zbytnio problemem.ale jeśli chodzi o to o czym kornik mówi to albo idzie to droga mniejszych tulei lub toczenia i tym samym zmniejszenia powierzchni kanałów wodnyc co za tym idzie mozliwe pogorszenia chłodzenia.Myśląc dajej co do takiego zestawu to warto zainwestować i np to jeszcze uturbić.Pomyśl nad tym że zostają jeszcze korby i wał który tez dostanie po dupie.Moim zdaniem nie warte grzechu.

: śr 22 kwie 2009, 12:20
autor: Kornik
TTS Performance twierdzi ze przyrost mocy bedzie okolo 35%, co do pytania po co? Dla zabawy i min kolesi na nowszych konstrukcjach jak ich poczciwa VFRka opitala na miekko spod swiateł i dalej :) Do modyfikacji bym chcial uzyc drugiego silnika bo jak coś sie zwali to zawsze założę stary. O kompresorze mysalem ale cena 5500USD mnie troche zniechecila narazie, Big Bore tez kosztuje i nie owie ż ejuż go będe montowąl , narazie rozwazam i badam co trzeba by zrobic żeby był wiekszy fan :twisted:

: śr 22 kwie 2009, 12:22
autor: Kornik
A do takich rozwazań zainspirowąl mnie kumpel z jego ex Hornetem 900 na big borze do prawie 1100ccm :) i powiem tak latalo to niemiłosiernie :twisted:

: śr 22 kwie 2009, 12:24
autor: Achmed
Kornik nie kombinuj jak ci mało to se kup VTR-ę albo SP1, SP2, :P

: śr 22 kwie 2009, 12:34
autor: Kornik
Moja dupa nie znosi twardości ich siedzenia a dwa szyby niema z dreswna a ja ją praktycznie gryze :)

: śr 22 kwie 2009, 12:52
autor: Gacol
to zrób swapa z VTR :P
Kornik przemysl to w kwestii finansowej.cala kasa;silnik+kit+tulejowanie+regulacje+power comander+inne pierdoły które pewnie dojda...no niewiem czy warto)turbo jest łatwiejsze tylko wtedy to już dzieje swoje.Wiem jak jest w samochodzie bo mam okazje takiego dosiadac.Moto bedzie nie do ogarniecia

: śr 22 kwie 2009, 13:31
autor: orzyl
etam nie do ogarnięcia odrazu :D