Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:07

Chodzi mi po głowie modyfikacja silnika moje niuni, mianowicie trafilem na zestaw Big Bore Kit dedykowany do VFRki, w zestawie sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy plus większe szczelki pod głowiece, w gowicach nic nie trzeba modyfikować, jedyne co musiałbym zrobic to rozwiercenie cylindrów o około 2 mm na średnicy. Big Bore to koszt około 580 Funtów i według poducentra podnosi kompresje do poziomu 12.5:1 i daj eprzyrost mocy rzędu 35%, nawet jak da 10 - 15% mocy to będzie już funn :) Wiadomo że wtedy do tego idzie tez Power Commander bo jakoś trzeba to zestroić :)

Moje pytanko jest czy któryś z szanownych Ownersów orientuje się ile może kosztować rozwiercenie cylindrów w silniku V4?
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:11

Znalazłem typa do którego z ojcem oddawaliśmy silniki samochodowe Auto-Szlif Motyl i życzy sobie 100PLN za sztuke
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

Post autor: Hefajstos » śr 22 kwie 2009, 10:18

Witam, a czy VFR nie ma przypadkiem gładzi cylindrów pokrywanej spiekami ceramicznymi ograniczającymi ich zużycie??? Podczas procesu honowania zostanie ona usunięta i przez to zmniejszy się jej żywotność.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:22

Hefajstos poprzez " sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy" miałem na mysli i to :) żywotnośc nie maleje :) w zestawie masz coś jak by tuleje w których prauja tłoki :) niewiem nazwy fachowej ale spróbuje to zobarazowac niech tylko znajde fotke tego zestawu :) ale moge sie mylić oczywiscie :) Alfa i Omega jeszcze nei jestem narazie tylko Beta :P
Ostatnio zmieniony śr 22 kwie 2009, 10:25 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:23

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:26

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Model VFR: DL1000, ex RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » śr 22 kwie 2009, 10:38

Hmm... No nie wiem. Jeśli masz za mało mocy, to może warto zmienić wozidło? :D Po co pompować kasę w coś, co niekoniecznie może się udać :D

A te tuleje w zestawie służą do tulejowania cylindrów? Czyli stare gładzie cylindrowe trzeba po prostu wyrżnąć, a wcisnąć nowe tuleje? W sumie robićto tak, dla zabayw, może być przyjemnie. Ale tak czy inaczej silnik już nie bedzie taki sam, jeśli chodzi o zywotność. Już miałbym obawy co do wytrzymałości takiego silnika.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm

Post autor: Hefajstos » śr 22 kwie 2009, 11:15

Sprawdziłem, i wychodzi na to że cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Jesli w tym zestawie są tuleje, i w gre wchodzi tulejowanie i obsadzanie tulei bez przeróbki mechanizmu korbowego, wydaje mi się, iż zmniejszy się żywotność silnika...
Silnik VFR jest silnikiem wysokoobrotowym i takie przeróbki w celu osiągnięcia 10 do 15% jest bezcelowe, jak się chce większą moc proponuje XX'a. Ale to jest moje skromne zdanie Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 22 kwie 2009, 12:12

W silnikach samochodowych masz zazwyczaj montowane tuleje które są wciskane prasą w blok i.Powiekszenie taki ch tulei nie jest zbytnio problemem.ale jeśli chodzi o to o czym kornik mówi to albo idzie to droga mniejszych tulei lub toczenia i tym samym zmniejszenia powierzchni kanałów wodnyc co za tym idzie mozliwe pogorszenia chłodzenia.Myśląc dajej co do takiego zestawu to warto zainwestować i np to jeszcze uturbić.Pomyśl nad tym że zostają jeszcze korby i wał który tez dostanie po dupie.Moim zdaniem nie warte grzechu.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 12:20

TTS Performance twierdzi ze przyrost mocy bedzie okolo 35%, co do pytania po co? Dla zabawy i min kolesi na nowszych konstrukcjach jak ich poczciwa VFRka opitala na miekko spod swiateł i dalej :) Do modyfikacji bym chcial uzyc drugiego silnika bo jak coś sie zwali to zawsze założę stary. O kompresorze mysalem ale cena 5500USD mnie troche zniechecila narazie, Big Bore tez kosztuje i nie owie ż ejuż go będe montowąl , narazie rozwazam i badam co trzeba by zrobic żeby był wiekszy fan :twisted:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 12:22

A do takich rozwazań zainspirowąl mnie kumpel z jego ex Hornetem 900 na big borze do prawie 1100ccm :) i powiem tak latalo to niemiłosiernie :twisted:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Model VFR: inne :)
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » śr 22 kwie 2009, 12:24

Kornik nie kombinuj jak ci mało to se kup VTR-ę albo SP1, SP2, :P
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 12:34

Moja dupa nie znosi twardości ich siedzenia a dwa szyby niema z dreswna a ja ją praktycznie gryze :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 22 kwie 2009, 12:52

to zrób swapa z VTR :P
Kornik przemysl to w kwestii finansowej.cala kasa;silnik+kit+tulejowanie+regulacje+power comander+inne pierdoły które pewnie dojda...no niewiem czy warto)turbo jest łatwiejsze tylko wtedy to już dzieje swoje.Wiem jak jest w samochodzie bo mam okazje takiego dosiadac.Moto bedzie nie do ogarniecia
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 22 kwie 2009, 13:31

etam nie do ogarnięcia odrazu :D
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości