Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm
Chodzi mi po głowie modyfikacja silnika moje niuni, mianowicie trafilem na zestaw Big Bore Kit dedykowany do VFRki, w zestawie sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy plus większe szczelki pod głowiece, w gowicach nic nie trzeba modyfikować, jedyne co musiałbym zrobic to rozwiercenie cylindrów o około 2 mm na średnicy. Big Bore to koszt około 580 Funtów i według poducentra podnosi kompresje do poziomu 12.5:1 i daj eprzyrost mocy rzędu 35%, nawet jak da 10 - 15% mocy to będzie już funn Wiadomo że wtedy do tego idzie tez Power Commander bo jakoś trzeba to zestroić
Moje pytanko jest czy któryś z szanownych Ownersów orientuje się ile może kosztować rozwiercenie cylindrów w silniku V4?
Moje pytanko jest czy któryś z szanownych Ownersów orientuje się ile może kosztować rozwiercenie cylindrów w silniku V4?
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 612
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Model VFR: RC 46 '98
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm
Witam, a czy VFR nie ma przypadkiem gładzi cylindrów pokrywanej spiekami ceramicznymi ograniczającymi ich zużycie??? Podczas procesu honowania zostanie ona usunięta i przez to zmniejszy się jej żywotność.
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Hefajstos poprzez " sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy" miałem na mysli i to żywotnośc nie maleje w zestawie masz coś jak by tuleje w których prauja tłoki niewiem nazwy fachowej ale spróbuje to zobarazowac niech tylko znajde fotke tego zestawu ale moge sie mylić oczywiscie Alfa i Omega jeszcze nei jestem narazie tylko Beta
Ostatnio zmieniony śr 22 kwie 2009, 10:25 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
To jest link do produktu http://www.tts-performance.com/catalog/ ... 33fe088f1e
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
A tu strona producenta http://www.tts-performance.co.uk/bigborepage.shtml
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- DARAYAVAHUS
- pisarz
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
- Model VFR: DL1000, ex RC46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzkowice
Hmm... No nie wiem. Jeśli masz za mało mocy, to może warto zmienić wozidło? Po co pompować kasę w coś, co niekoniecznie może się udać
A te tuleje w zestawie służą do tulejowania cylindrów? Czyli stare gładzie cylindrowe trzeba po prostu wyrżnąć, a wcisnąć nowe tuleje? W sumie robićto tak, dla zabayw, może być przyjemnie. Ale tak czy inaczej silnik już nie bedzie taki sam, jeśli chodzi o zywotność. Już miałbym obawy co do wytrzymałości takiego silnika.
A te tuleje w zestawie służą do tulejowania cylindrów? Czyli stare gładzie cylindrowe trzeba po prostu wyrżnąć, a wcisnąć nowe tuleje? W sumie robićto tak, dla zabayw, może być przyjemnie. Ale tak czy inaczej silnik już nie bedzie taki sam, jeśli chodzi o zywotność. Już miałbym obawy co do wytrzymałości takiego silnika.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 612
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Model VFR: RC 46 '98
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Big bore czyli jak z 781(RC46) zrobić 837 ccm
Sprawdziłem, i wychodzi na to że cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Jesli w tym zestawie są tuleje, i w gre wchodzi tulejowanie i obsadzanie tulei bez przeróbki mechanizmu korbowego, wydaje mi się, iż zmniejszy się żywotność silnika...
Silnik VFR jest silnikiem wysokoobrotowym i takie przeróbki w celu osiągnięcia 10 do 15% jest bezcelowe, jak się chce większą moc proponuje XX'a. Ale to jest moje skromne zdanie Pozdrawiam!
Silnik VFR jest silnikiem wysokoobrotowym i takie przeróbki w celu osiągnięcia 10 do 15% jest bezcelowe, jak się chce większą moc proponuje XX'a. Ale to jest moje skromne zdanie Pozdrawiam!
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Model VFR: 800fi
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
W silnikach samochodowych masz zazwyczaj montowane tuleje które są wciskane prasą w blok i.Powiekszenie taki ch tulei nie jest zbytnio problemem.ale jeśli chodzi o to o czym kornik mówi to albo idzie to droga mniejszych tulei lub toczenia i tym samym zmniejszenia powierzchni kanałów wodnyc co za tym idzie mozliwe pogorszenia chłodzenia.Myśląc dajej co do takiego zestawu to warto zainwestować i np to jeszcze uturbić.Pomyśl nad tym że zostają jeszcze korby i wał który tez dostanie po dupie.Moim zdaniem nie warte grzechu.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
TTS Performance twierdzi ze przyrost mocy bedzie okolo 35%, co do pytania po co? Dla zabawy i min kolesi na nowszych konstrukcjach jak ich poczciwa VFRka opitala na miekko spod swiateł i dalej Do modyfikacji bym chcial uzyc drugiego silnika bo jak coś sie zwali to zawsze założę stary. O kompresorze mysalem ale cena 5500USD mnie troche zniechecila narazie, Big Bore tez kosztuje i nie owie ż ejuż go będe montowąl , narazie rozwazam i badam co trzeba by zrobic żeby był wiekszy fan
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
A do takich rozwazań zainspirowąl mnie kumpel z jego ex Hornetem 900 na big borze do prawie 1100ccm i powiem tak latalo to niemiłosiernie
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Model VFR: 800fi
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
to zrób swapa z VTR
Kornik przemysl to w kwestii finansowej.cala kasa;silnik+kit+tulejowanie+regulacje+power comander+inne pierdoły które pewnie dojda...no niewiem czy warto)turbo jest łatwiejsze tylko wtedy to już dzieje swoje.Wiem jak jest w samochodzie bo mam okazje takiego dosiadac.Moto bedzie nie do ogarniecia
Kornik przemysl to w kwestii finansowej.cala kasa;silnik+kit+tulejowanie+regulacje+power comander+inne pierdoły które pewnie dojda...no niewiem czy warto)turbo jest łatwiejsze tylko wtedy to już dzieje swoje.Wiem jak jest w samochodzie bo mam okazje takiego dosiadac.Moto bedzie nie do ogarniecia
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości