Jak pracuja zawory w v-tecu
- umberto
- teksciarz
- Posty: 181
- Rejestracja: pt 07 kwie 2006, 12:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Jak pracuja zawory w v-tecu
Sezon rozpoczety, pierwsze kilometry nawiniete. Nowe moto super tylko jedno mie wk...ia , mianowicie cykanie z lewej strony z przodu przy kolektorze . Mysle ze to raczej napewno zawor cyka dosc glosno do 7,5 tys. obrotow, jak wlacza sie v-tec to przestaje. Mial ktos podobne problemy. Regulacja zaworow mnie czeka i o tym wiem ale che sie uspokoic wiec moze ktos cos napisze co i jak z zaworami w vitku.
nie kradnij!!! rząd nie lubi konkurencji;) ekipa MTZ
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
najlepiej sprawdż w manualu ale nie koniecznie muszą być zawory do regulacji, u mnie zaczął cykać i myślałem że to zawory a okazało się ze tak cyka {zawór} od dodatkowego powietrza do układu wydechowego ,umieszczony w pokrywach zaworów ,brzmi prawie jak zacinający się zawór ten normalny
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Widzisz ja z serwisem mam problem bo, nie daje im zarobić sam jestem mechanikiem więc przy moto sam robię , jak chcesz sobie to sprawdzić najprościej , podnieś zbiornik ,za air boksem po lewej stronie jest elektrozawór sterujący dopływem powietrza do układu wydechowego,,od airboxa odchodzi przewód gumowy średnicy kciuka do tego zaworu od zaworu odchodzą dwa takie przewody do przedniej głowicy i do tylnej podczas pracy silnika i właśnie wtedy jak cyka zdejmij najpierw przewód z airboxa i zatkaj powinno przestać cykać w celu zlokalizowania dokładnego wystarczy zatykać przewód od przedniej albo od tylnej głowicy
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Mój ma 48tyś i jeszcze nikt do silnika nie zaglądał - wiem, bo przy wymianie łańcuchów silnik był oryginalnie złożonySzozdul pisze:ponad 15k km

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Według hondy łancuszki wytrzymują ok 60 tyś, ale wymieniać je trzeba po prostu jak je zaczyna być słychać. U mnie to było po 48 tyśdragoo pisze:Co ile km trzeba łańcuszki wymieniać ? albo w jakich sytuacjach/objawach ?

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Wiecie coś kiedy ten elektrozawór ma się zamykać bo opisałem podobny a może i ten sam problem w tym temacie viewtopic.php?t=5475&sid=fabd24457da6b4 ... 78176214eb
i z tego co wywnioskowałem wlot powietrza do spalin jest po to aby dopalić niespaloną całkiem mieszankę w zimnych jeszcze spalinach i tym samym rozgrzać prędzej katalizator do 300 *C (ok 25sekundod rozruchu silnika) i mogła działać poprawnie sonda lambda tylko u kumpla zawór się nie załącza. Według mnie powinien właśnie wtedy się zamknąć chyba że się mylę .W moim przypadku to nie Vtec
i z tego co wywnioskowałem wlot powietrza do spalin jest po to aby dopalić niespaloną całkiem mieszankę w zimnych jeszcze spalinach i tym samym rozgrzać prędzej katalizator do 300 *C (ok 25sekundod rozruchu silnika) i mogła działać poprawnie sonda lambda tylko u kumpla zawór się nie załącza. Według mnie powinien właśnie wtedy się zamknąć chyba że się mylę .W moim przypadku to nie Vtec
- Szozdul
- pisarz
- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Tylko ze u mnie zaczął cykać ten zawór jak byłem na południu Europy i temp były bardzo wysokie, myslałem nawet ze to przez to! A teraz to po prostu nie ma reguły przy niskich temp i przy wysokich na zewnatrz - jest jedna reguła jak jade do mechanika to nie cyka! W weekend moze uda sie to sprawdze to o czym pisze PETER.
- umberto
- teksciarz
- Posty: 181
- Rejestracja: pt 07 kwie 2006, 12:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Sory za opoznienie. Tak kolektory byly ruszane ale przy silniku sa napewno szczelne, natomiast w tylnej czesci przy stopce maja delikatny przedmuch, dokladnie te od tylnich cylindrow w miejscu laczenia sie z kolektorem ktory dochodzi do dolnego tlumika, musze to uszczelnic. Ale nie zmienia to faktu ze mi cyka z przedniej lewej strony. Bankowo albo zawor od powietrza albo silnika , przestaje cykac w momencie wlaczenia sie v-teca wiec cos ze strony technicznejKrajan pisze:umberto, ruszałeś kolektory? może masz nieszczelności które ujawniają się cykaniem
nie kradnij!!! rząd nie lubi konkurencji;) ekipa MTZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości