Strona 1 z 1
MoTul 300v lub 7100
: czw 12 lut 2009, 17:03
autor: Art
Hejka
sezon się zbliża i chciałbym wymienić olej na któryś z tych.
Czy szanowni ołnersi jeżdzą może na takowych i mogliby podzielić się info jak te oleje sie sprawują?
Byłbym wdzięczny za info w miarę szybko- bo na dniach chce zrobić zamówienie
pozdro
Art
: pt 13 lut 2009, 03:51
autor: Arturo
Ja mam 7100, powiem Ci ze chcialem zalac 300v ktory zwa "supersyntetykiem o bardzo dobrych wlasciwosciach pluczacych silnik" ale ze wzgledu na to ze moto ma przejechane ponad 40 000 odpuscilem sobie to.
Na pewno jest lepszy niz SHELL ADVANCE na ktorym przy zimnym moto zdazaly mi sie uslizgi sprzegla przy odkreceniu-teraz tego nie ma. Aha! W tym czasie jak mialem syntetyk SHELLA Kolczyk mial polsyntetyk MOTULA (nie pamietam oznaczenia liczbowego) i mial takie same uslizgi na zimno.
: pt 13 lut 2009, 05:59
autor: Art
[quote="Arturo"]Ja mam 7100, powiem Ci ze chcialem zalac 300v ktory zwa "supersyntetykiem o bardzo dobrych wlasciwosciach pluczacych silnik" ale ze wzgledu na to ze moto ma przejechane ponad 40 000 odpuscilem sobie to.
Co to jest 40 tyś?
Oczek leje do swojej 300v - nawet gdy miała ponad 60tyś
Kolczy chyba tez na tym teraz śmiga
ciekawi mnie czy na trwałość bedzie to miało jakiś wpływ..
: pt 13 lut 2009, 06:55
autor: Arturo
Art pisze:Co to jest 40 tyś?
Niby nic ale po co kusic los, a jak mi sie cos zje** to sie bede wkurzal na siebie. 7100 to tez bardzo dobry olej, bardzo dobrej firmy wiec nie leje shit'u.
Re: MoTul 300v lub 7100
: pt 13 lut 2009, 08:08
autor: karoladam
Ja zalałem półsyntetykiem Motula 5100, jak się informowałem w serwisie Hondy jak najbardziej TAK, też miałem ten dylemat co wlać ale jestem drugim właścicielem a nie miałem książki serwisowej a nie chciałem zaszkodzić silnikowi i stwierdziłem że najbezpieczniej będzie półsyntetyk.
: pt 13 lut 2009, 10:45
autor: mario_blues
wydaje mi się Arturo że spokojnie możesz lać 300V. Ja swojej przy 45tys wlałem właśnie motula i różnica była bardzo odczuwalna - szczególnie w przypadku pracy skrzyni. Zero uślizgów - i od wymiany do wymiany moto nie wzięło nawet grama - ale to nie powinno nikogo dziwić
W każdym razie ja leję 300v i nie zamierzam tego zmieniać, mnie bardzo odpowiada.
pozdrówki
: pt 13 lut 2009, 12:30
autor: Kornik
Panowie temat oleju wa lkowany jest w kółko i dziwi minie fakt że ciagle istnieje ten MIT o .j.b.n. sie czegos po przejsciu z pól syntetyka na syntetyk !!!
Jak już powiedziałem to jest mit
Wpierw może mały opis:
Jak kupilem swoją Hondzie miała 36 tys. km zalałem wtedy Castrola 10W40 pół syntetyk i tak chulalem aż do 47 tys., potem wlalem Motula 300V 10W40 i dalej chula jak trzeba
Z zmiana oleju jest tak że najwzniejszy jest jego indeks lepkości

czyli np. 10W40 i jak zmieniamy z pólsyntetyka na full syntetyk nic sie nie stanie poza tym że full syntetyk ma dodatkowe estry czyszczace silnik i dodatkowo zabezpieczajace przed szkodliwymi zwiazkami powstającymi podczas pracy silnika. tak wiec zalanie full syntetyka da nam zdrowszy, czystrzy silnik i nic sie nie zjebuta, bo gestosc jest ta sama (10W40). Silnik moze miec nawet 80tys. km i jesli jego kompresja jest na własciwym poziomie to można lac 10W40 full syntetyk, jesli natomiast kompresje mamy nizsza wtedy lejemy gestszy olej np. 15W40 lub robimy cylindry
Tak wiec nei bac dupy zmieniac dowolnie pól na full i full na pól jak kto chce tylko żeby lepkośc (gestośc) byla ta sama. Ale przy naszych silnikach ja wybieram full syntetyk
Full syntetyk <= 10W
Pól syntetyk >=10W i <= 15W
Mineral >=15W (minerale stosujemy przy docieraniu nowego silnika lub eksploatacji silnika juz zarżnietego gdzie szczelnośc jest jak w dziurawym wiadrze

)
: pt 13 lut 2009, 12:36
autor: Shoov
Zgadza się poza tym że docierało to sie dużego fiata albo malucha na mineralnym, do nowego silnika zalewa się od razu syntetyk bez żadnego pier... z docieraniem.
Ale ta dyskusja chyba miała dotyczyć wyboru pomiędzy motulem 5100 a 7100 bo temat o olejach dość ogólny to już jest.
: pt 13 lut 2009, 12:40
autor: Kornik
Shoov Aprilla np zaleca w nowej tuono wpierw 1000 km na mineralu 20W zrobic potem juz mozna lac syntetyk

: pt 13 lut 2009, 12:46
autor: Shoov
widzocznie gówniane silniki robia ;P
A tak btw to docierac powinno się pałujac sprzęta i wykorzstując pełen zakres obrotów, i czy zalejesz go syntetykiem czy minerałem raczej nie ma wiekszego znaczenia, poza tym że jak w ten sposób przegrzejesz minerałke to sie jakieś gówno osadza, na przykładzie crossa: kupujesz nowego wlewasz syntetyk i pałujesz przez las i wszystko jest cacy, a idąc za ciosem skoro wysilony silniczek z crossa można traktować w ten sposób to dlaczego innego nie ? może jest mniej precyzyjnie wykonany? ale w to szczerze wątpie. Zreszta jest tego w ciul na necie czytania na cały dzień

: pt 13 lut 2009, 18:07
autor: Art
widze iż dyskusja dryfuje na tor: czy syntetyk czy pół..
A ja chciałem tylko konkretne info - czym różnia się 2 oleje przedstawione
Niemniej - dzięki Poitrowi i Rudej- olej zakupiony za bardzo rozsądną cenę -300v
a tu poniże link co mozna zakupić:
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... &langid=12
sami wpiszcie niezbedne dane i bedzie ok:)
pozdrówka
: pt 13 lut 2009, 20:04
autor: Diego
Wyklikało że:
Best 300V 4T FACTORY LINE 10W-40
Better 7100 4T 10W-40
Good 5100 4T 10W-40
: pt 13 lut 2009, 20:26
autor: Art
Diego pisze:Wyklikało że:
Best 300V 4T FACTORY LINE 10W-40
Better 7100 4T 10W-40
Good 5100 4T 10W-40
I tego sie trzymajmy

: wt 17 lut 2009, 21:20
autor: Fabiq
motul 300 v - własciwosci ponad znane dzisiejsze normy, spelnia wszystkie wczesniejsze API SL & JASO MA
motul 7100 - API SL & JASO MA
Po czym poznać że olej jest wysokiej jakośći?
Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na producenta oleju: czy jest to znany, markowy producent (jak np. Motul) czy też firma spod znaku "no name". To już daje jakąś pewność. Następnie powinniśmy sprawdzić oznaczenia klas jakości na opakowaniu. Pamiętajmy, że istnieje wiele systemów klasyfikacji jakości olejów, zarówno uniwersalnych jak i wprowadzonych przez konkretnych producentów silników (samochodów). Najbardziej znany i powszechnie stosowany to amerykański system API. Dzieli on oleje następująco: Te do silników benzynowych oznaczone literą "S" po której następują kolejne litery alfabetu, np. SA............... SJ, SL, SM - kolejna litera alfabetu oznacza wyższej jakości olej.
Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.
tak na chlopski rozum
jesli masz motocykl ze sporym juz przebiegiem wyprodukowanym 10 lat temu to bez najmniejszego sensu jest stosowanie oleju tak wysokiej jakosci jak motul 300v, na 99% w momencie produkcji motocykla nawet nikt nie pomyslal ze beda tak wysoko wykwalifikowane oleje jak 300v, zastosowanie oleju motul 7100 bedzie i tak ponad wymagania producenta motocykla na tamte czasy ale zadba on nawet o starszy konstrukcyjnie silnik przy zachowaniu go w sprawnosci, inny plus zastosowania motula 7100 to jego cena przy wlasciwosciach jakie oferuje, motul 7100 zawiera mniej dodatkow wiec jest bezpieczniejszy dla starszych konstrukcji przy czym przejscie nawet z jakiegos polsyntetyka mu nie zaszkodzi, jesli jezdziles na mienralnym oleju zostalbym przy mineralnym
dla przykladu - moj motocykl honda cbr z roku 99 z przebiegiem nie cale 40 tys smiga na oleju polsyntetycznym motul 5100 i nie odnotowuje braku oleju miedzy wymianami, motocykl nie kopci i spala 5.5 litra paliwa na 100 km - znaczy zdrowy a olej dobrze dobrany
ave