dziwny kolor...oleju?

Awatar użytkownika
Alnitak
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: wt 01 lip 2008, 13:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: K-lc

dziwny kolor...oleju?

Post autor: Alnitak » wt 13 sty 2009, 20:20

Kumpel kupił horneta, rocznik 2006, przebieg 19 tys. km udokumentowany w ks. serwisowej. po odkreceniu korka wlewu oleju na samym korku oraz w srodku "miski olejowej" jest widoczna warstwa nalotu koloru kawy z mlekiem?? :?: Ktoś widział coś podobnego?
Pablo

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 13 sty 2009, 20:29

taki nalot to efekt krótkich odpalań w okresie zimowym albo przedostanie się płynu chłodzącego do układu smarowania ,stawiałbym na to pierwsze jeżeli niema innych objawów powinno zniknąć jeśli moto sie nagrzeje ,tzn powinno pochodzić az się ze dwa razy włączy wentylator a najlepiej by było termometr założyć żeby sprawdził temp. oleju powinien dojść do jakiś 110-120 stopni jak macie jakąś podstawkę to pojeździć na postoju aż się rozgrzeje
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 13 sty 2009, 20:57

Ja bym wcześniej wymienił olej i filtr, i dopiero obserwował. Uważnie...

Płyn chłodniczy w normie?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 13 sty 2009, 21:34

w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 13 sty 2009, 21:41

wymiana oleju chyba trochę bez sensu bo to kawowe zostaje na ściankach silnika jest sporo gęstsze od oleju nawet rozgrzane do temp pokojowej jak chcesz wymieniać olej to pozwól najpierw odparować temu co odłożyło się na ściankach,a potem wymień olej w miarę chodzenia silnika możesz sprawdzać ile tego jeszcze jest jak będą jakieś niewielkie ilości to można próbować toto spuścić ale jeżeli dobrze nagrzejesz to samo zniknie im cieplej na zewnątrz {garaż ogrzewany } tym szybciej zniknie dwa razy wiecej masz na pokrywie zaworów ale tego nie widać
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

grizzly
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzly » wt 13 sty 2009, 21:43

PETER pisze:taki nalot to efekt krótkich odpalań w okresie zimowym albo przedostanie się płynu chłodzącego do układu smarowania ,stawiałbym na to pierwsze jeżeli niema innych objawów powinno zniknąć jeśli moto sie nagrzeje ,tzn powinno pochodzić az się ze dwa razy włączy wentylator a najlepiej by było termometr założyć żeby sprawdził temp. oleju powinien dojść do jakiś 110-120 stopni jak macie jakąś podstawkę to pojeździć na postoju aż się rozgrzeje
Dokładnie tak, innej opcji nie ma.

Awatar użytkownika
Alnitak
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: wt 01 lip 2008, 13:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: K-lc

Post autor: Alnitak » śr 14 sty 2009, 07:06

Dzieki wszystkim za rade! Faktycznie moto w ta zime bylo odpalane sporadycznie i na krotko, a stoi w garazu ale nie ogrzewanym. temperatury jakie byly kazdy wie!! sprobujemy dobrze rozgrzac moto i dam cynk... Dziekulski
Pablo

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 14 sty 2009, 07:57

Ja bym nie ryzykował zassania tego z dna miski przez smok. Ale każden robi jak uważa :mrgreen:
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 14 sty 2009, 11:49

miske zdejmij i do sucha :twisted:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
rafi
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: sob 23 cze 2007, 14:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: rafi » śr 14 sty 2009, 17:23

Gacol pisze:w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada
sugerujesz uszkodzoną uszczelke i wypływ oleju na zewnątrz? co to ma do koloru oleju ?? :eek

Awatar użytkownika
Michał
pisarz
pisarz
Posty: 310
Rejestracja: czw 18 paź 2007, 14:48
Imię: Michał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: aktualnie Norwegia ;(
Kontakt:

Post autor: Michał » śr 14 sty 2009, 17:31

jest to nie dogrzany silnik sprzęt mało był jeżdżony bynajmniej tak jest w autach lub w aucie może być trafiona uszczelka pod głowicą a co do moto nie jestem pewien
Michał i Anusia

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 14 sty 2009, 19:08

rafi pisze:
Gacol pisze:w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada
sugerujesz uszkodzoną uszczelke i wypływ oleju na zewnątrz? co to ma do koloru oleju ?? :eek
nie oleju na zewnatrz tylko płynu z układy chłodzenia do wewnątrz, tam gdzie zapierd... olej razem z nim popierd.. płyn z chłodnicy tak jest w autach jak j.b.n. uszczelka.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 14 sty 2009, 19:13

Ale chyba nie pod pokrywą zaworów tylko uszczelka pod głowicą?
Tam przecież nie ma kanałów olejowych ani płynu chłodzącego...
Ostatnio zmieniony śr 14 sty 2009, 19:20 przez Yaco, łącznie zmieniany 1 raz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 14 sty 2009, 19:13

w motocyklu zapewne jest tak samo :mrgreen:
tak pod głowicą pod tą druga faktycznie może nie być kanałów, a wogóle to może być pęknięty blok silnika nawet itd, najpierww trzeba sprawdzic czy nie ubyło płynu z układu chłodzenia jak nie ubyło to prawdopodobnie wina odpalania na krótki okres przy niskiej temp. ja ubyło płynu to już trzeba kombinować.

Awatar użytkownika
Alnitak
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: wt 01 lip 2008, 13:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: K-lc

Post autor: Alnitak » śr 14 sty 2009, 20:00

Ludziska troche nastraszyliscie tym wyciekiem plynu chlodniczego do silnika a moj kolo to po nocy nie bedzie spal :???: W sobote sprawdzamy czy jest stan plynu. W sumie moto pewne od 1 wlasciciela, bez przeszlosci... ale kto wie?!
Pablo

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości