dziwny kolor...oleju?
dziwny kolor...oleju?
Kumpel kupił horneta, rocznik 2006, przebieg 19 tys. km udokumentowany w ks. serwisowej. po odkreceniu korka wlewu oleju na samym korku oraz w srodku "miski olejowej" jest widoczna warstwa nalotu koloru kawy z mlekiem?? Ktoś widział coś podobnego?
Pablo
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
taki nalot to efekt krótkich odpalań w okresie zimowym albo przedostanie się płynu chłodzącego do układu smarowania ,stawiałbym na to pierwsze jeżeli niema innych objawów powinno zniknąć jeśli moto sie nagrzeje ,tzn powinno pochodzić az się ze dwa razy włączy wentylator a najlepiej by było termometr założyć żeby sprawdził temp. oleju powinien dojść do jakiś 110-120 stopni jak macie jakąś podstawkę to pojeździć na postoju aż się rozgrzeje
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
wymiana oleju chyba trochę bez sensu bo to kawowe zostaje na ściankach silnika jest sporo gęstsze od oleju nawet rozgrzane do temp pokojowej jak chcesz wymieniać olej to pozwól najpierw odparować temu co odłożyło się na ściankach,a potem wymień olej w miarę chodzenia silnika możesz sprawdzać ile tego jeszcze jest jak będą jakieś niewielkie ilości to można próbować toto spuścić ale jeżeli dobrze nagrzejesz to samo zniknie im cieplej na zewnątrz {garaż ogrzewany } tym szybciej zniknie dwa razy wiecej masz na pokrywie zaworów ale tego nie widać
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- zadomowiony
- Posty: 60
- Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Dokładnie tak, innej opcji nie ma.PETER pisze:taki nalot to efekt krótkich odpalań w okresie zimowym albo przedostanie się płynu chłodzącego do układu smarowania ,stawiałbym na to pierwsze jeżeli niema innych objawów powinno zniknąć jeśli moto sie nagrzeje ,tzn powinno pochodzić az się ze dwa razy włączy wentylator a najlepiej by było termometr założyć żeby sprawdził temp. oleju powinien dojść do jakiś 110-120 stopni jak macie jakąś podstawkę to pojeździć na postoju aż się rozgrzeje
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
miske zdejmij i do sucha
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nie oleju na zewnatrz tylko płynu z układy chłodzenia do wewnątrz, tam gdzie zapierd... olej razem z nim popierd.. płyn z chłodnicy tak jest w autach jak j.b.n. uszczelka.rafi pisze:sugerujesz uszkodzoną uszczelke i wypływ oleju na zewnątrz? co to ma do koloru oleju ??Gacol pisze:w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ale chyba nie pod pokrywą zaworów tylko uszczelka pod głowicą?
Tam przecież nie ma kanałów olejowych ani płynu chłodzącego...
Tam przecież nie ma kanałów olejowych ani płynu chłodzącego...
Ostatnio zmieniony śr 14 sty 2009, 19:20 przez Yaco, łącznie zmieniany 1 raz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
w motocyklu zapewne jest tak samo
tak pod głowicą pod tą druga faktycznie może nie być kanałów, a wogóle to może być pęknięty blok silnika nawet itd, najpierww trzeba sprawdzic czy nie ubyło płynu z układu chłodzenia jak nie ubyło to prawdopodobnie wina odpalania na krótki okres przy niskiej temp. ja ubyło płynu to już trzeba kombinować.
tak pod głowicą pod tą druga faktycznie może nie być kanałów, a wogóle to może być pęknięty blok silnika nawet itd, najpierww trzeba sprawdzic czy nie ubyło płynu z układu chłodzenia jak nie ubyło to prawdopodobnie wina odpalania na krótki okres przy niskiej temp. ja ubyło płynu to już trzeba kombinować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości