Strona 1 z 2

Silnik gaśnie podczas zmiany biegów VFR 800

: pn 01 gru 2008, 10:06
autor: bialy83
Witam wszystkich. Otóż borykam sie z następującym problemem. Silnik w mojej VFR 800 z 2000 roku gaśnie. Problem ten zauważyłem podczas zmiany biegów. Dzieje sie to żadko, niestety problem nie może pozostać nie rozwiązany ponieważ prowadzi do sytuacji niebezpiecznych na drodze. Po nieprzewidzianym zgasnięciu, silnik można bezproblemowo odpalić. Nie zdażyło mi się żeby silnik zgasł w momęcie kiedy jest cały czas spięty ze skrzynią biegów. Na 99% dzieje się tak wtedy kiedy wciskam sprzęgło. Może ma ktoś jakieś pomysły Pozdrawiam

: pn 01 gru 2008, 10:50
autor: donJakubo
czyli gasnie zarowno przy redukcji biegu jak i przy wbijaniu wiekszego?

: pn 01 gru 2008, 11:55
autor: orzyl
na dziendobry na wszelki wypadek odłącz kabelki od przełącznika przy klamce sprzęgła i zobacz czy zjawisko nadal występuje.

: pn 01 gru 2008, 12:28
autor: bialy 83
donJakubo silnik gaśnie zarówno przy redukcji jak zmianie biegu na wyższy.

: pn 01 gru 2008, 14:17
autor: bialy83
rozumiem że odłączenie przewodów miało spowodować to że klapka znajdująca sie w airbox nie będzie funkcjonować. Zrobiłem tak i nadal to samo. Slinik gaśnie jak wciskam sprzęgło podczas jazdy i wcale nie musi to byc zmiana biegu (zauważyłem to dzisiaj-pogoda dopisuje w Lublinie)

: pn 01 gru 2008, 14:50
autor: wheelman
A moze za niskie obroty ma ustawione i gasnie ?U mnie tak jest jak jest calkowicie zimy bo mam niskie obroty jalowe.

: pn 01 gru 2008, 20:09
autor: PETER
sprawdz włacznik przy bocznej podstawcw jest połaczony z włącznikiem przy klamce sprzęgła wiec moąe miec jakiś kiepski styk wyciągnij boczną stopke i najlepiej umyjw benzynce tam się sporo syfi od łańcucha

: pn 01 gru 2008, 21:51
autor: whitespirit
1* Proponuje zczytanie bledow za pomoco zworki servisowej.
Pozniej wyczyszczenie pamieci bledow.

2* Moze byc gdzies obwod otwarty powodowac zwarcie.
Przewody sprawdzales?

: śr 03 gru 2008, 15:59
autor: bialy83
wheelman całkowicie trafnie. Zbyt niskie obroty i brak synchronizacji układu zasilania powodowały że silnik przy nagłym zejściu z obrotów (czyli przy zmianie biegów) gasł.
Podregulowałem "wolne obroty" i wszystko wróciło do normy. Pozostało jeszcze synchro układu zasilania! Wszystkim dziękuje za wypowiedzi. Pozdrawiam

: sob 11 lip 2009, 21:18
autor: herman
bialy83 pisze:wheelman całkowicie trafnie. Zbyt niskie obroty i brak synchronizacji układu zasilania powodowały że silnik przy nagłym zejściu z obrotów (czyli przy zmianie biegów) gasł.
Podregulowałem "wolne obroty" i wszystko wróciło do normy. Pozostało jeszcze synchro układu zasilania! Wszystkim dziękuje za wypowiedzi. Pozdrawiam
Witam...
Mam podobny problem...z tym ze o ile przy zmianie biegu na wyzszy wszystko jest ok o tyle przy przegazowce podczas redukcji niejednokrotnie (nie za kazdym razem ale czesto) silnik gasnie...Jalowe obroty na poziomie 1300 mniej wiecej...
Jak mam sie zabrac za synchronizacje ukladu zasilania? Ewentualnie jak moge odczytac bledy za pomoca zworki serwisowej? bylbym, bardzo wdzieczny za wszelakie sugestie bo troche mnie ta sytuacja martwi i nikt nie jest mi w stanie powiedziec co jest grane...mechanik twierdzi ze to winna wtrysku...z gory dziekuje za wyrozumialosc i jakies info bo moze sie okazac ze to jakas glupota jest...no niestety nie mam jeszcze zbyt wielkiego doswiadczenia z motocyklami tym bardziej od strony warsztatu...
Pozdrawiam

: pn 13 lip 2009, 09:58
autor: david117
ja miałem (jak jeszcze była VFR) coś takiego, że właśnie przy zmianie biegu silnik gasł i zegary się resetowały. Początkowo stawiałem na zbyt małe obroty, a okazało się że regulator napięcia nie dawał już rady. Zmierzyłem napięcie i była kupa. Po zmianie reglera, wszystko wróciło do normy, a moto juz nie gasł.
Tak się tylko wtrąciłem ;-)

Pozdrawiam :bye

: czw 23 lip 2009, 20:12
autor: mpolbrat
Vitam. A co powiecie na to: vfr v tec (abs) gaśnie niespodziewanie w czasie jazdy na ok 1s.jednoczesnie zapala sie kontrolka Fi albo gasnie na wolnych i wtedy zeby ja odpalic musze wyłączyc i wlączyc zapłon.Stało sie to dzisiaj po całodziennym postoju w pełnym słońcu ale to chyba nie powinno mieć wpływu na prace silnika. Wpadlo mi tez do glowy ze może moto domaga sie wizyty w serwisie tak jak to robia niektóre marki samochodow.

: pt 24 lip 2009, 14:55
autor: mpolbrat
Dziś następny objaw. nie zapali z włączonymi światłami, jak już zapali i włacze światła to gaśnie.Robi to po dłuższej jeździe ok 30 km. Czyżby kłopoty z ładowaniem?

: pt 24 lip 2009, 16:08
autor: david117
Wydaje mi sie, ze albo aku albo regulator.
Pozdrawiam :bye

: pt 24 lip 2009, 16:08
autor: orzyl
miernik do ręki i sprawdzaj