Strona 4 z 5

: czw 25 cze 2009, 12:21
autor: Maciej
marlon pisze:Panowie czy regulacja podciśnień wpłynie na spalanie??Bo zaworki zrobione,świeczki zmienione a motek jakby więcej palił na miejscu :evil: .Znowu na trasie w miarę ok.5,5-6litrów
Oczywiście że wpłynie ale nie znacznie, aby prawidłowo wykonać synchro należy wpierw wyregulować zawory , synchro bez zaworów to synchronizacja tak na odczepnego.

: czw 25 cze 2009, 12:25
autor: Maciej
qbis0 pisze:...wyregulowalem;] praktycznie wszystkie chodziły w zakresie 3mmHg;]
zastanawia mnie tylko jedno skoro regulację robię względem 3 cylindra i np. w pierwszej kolejnosci dokręcę srubę od powietrza o dwa obroty i potem dostosuję do niej resztę czy to ma jakies znaczenie. Bo można przecież wogole nie ruszać trzeciej i również do niej dostroić resztę.
Chodzi o to czy moze to miec jakis wpływ na przyspieszenie spalanie itd...Np u mnie na poczatku mialem 23 cmHg, teraz ustawiłem sobie wszystkie na 24cmHg zasysanego powietrza przy 1100obr/min?
Czy odczuje cos na spalaniu, przyspieszeniu, vmax????
Pozdro

Sposobów jest kilka ale to już kwestia doświadczenia.

Co do zmiany wartości podciśnienia , wartość ci się zmieniła gdyż obroty silnika się zmieniły. Im wyższe obroty tym większe podciśnienie, to chyba oczywiste.

Na podciśnienie same w sobie nie macie żadnego wpływu gdyż za to jest odpowiedzialna kompresja silnika.
Prawdą jest że wszystkie gary należy ustawić tak samo ale tyczy się to silników które mają na wszystkich garach podobne sprężanie, bo i co zrobicie w momencie gdy jeden z garów będzie miał inną wartość sprężania od pozostałych w większym nieco stopniu ?? też będziecie ustawiać je jednakowo ?? nic bardziej mylnego.

: czw 25 cze 2009, 12:28
autor: orzyl
Maciej pisze:
maciek 800 pisze:Otóż nie!!
Po "regulacji" ( nie synchronizacji ) moto leppiej odpala i leppiej na gaz reaguje.
Trzeba to zrobić zgodnie z serwisówką i ustawić podciśnienie zgodne z wartościami tam podanymi. Uwaga większość wakuometrów podaje podciśnienie w barach (bar). Natomiast Wszystkie serwisówki podają w milimetrach słupa rtęci ( mmHg ). Trzeba mieć waku poadjące tych wartościach tkzw waku rtęciowe, lub też ( ja tak zrobiłem ) bardzo dokładne waku zegarowe w barach i przeliczyć sobie mmHg na bar.

Nie zupełnie , co do wartości podciśnień to podciśnienia przyjacielu nie regulujesz , za podciśnienie odpowiedzialne są tłoki , cylindry, pierścienie no i oczywiście dobrze wyregulowane zawory. Synchro nie polega na zmianie podciśnienia bo tego to nie zmienisz.
a co regulujesz?

: czw 25 cze 2009, 12:34
autor: Maciej
kiki pisze:ogólnie synchro ma pomagac aby praca na wolnych obrotach była równa (bez pulsownia obrotów) oraz aby przejscie z wolnych do srednich obrotów była płynna. Co do spalania to was zmartwie - moja rc46'98 pali ok 7 litrów- im szybciej smigam tym mniej pali :) he he. 7 litrów na rc46 to jednak taki standardowy wynik- mi w chwili obecnej wychodzi ok 6,7 litra- ale juz zbliza sie termin czyszczenia mojego K&N :)- dam znac jak bedzie po praniu :)


Ps. Dodam tylko tyle - moja ex (super fajna zajebista :twisted: ) VFR (rc24) przy max pałowaniu (ciągle czerwone pole) we 2 osoby spaliła mi max 7.2 l/100km :), a snadrad to okolo 6l na 100 km :)
Nie zupełnie.

Synchro polega na ustawieniu przepustnic w taki sposób aby gary napełniały się jednakową ilością mieszanki a nie po to by płynniej chodził, płynne chodzenie w zależności od stanu silnika i jego kompresji jest efektem synchronizacji a nie jego celem.

: czw 25 cze 2009, 12:35
autor: Maciej
orzyl pisze:
Maciej pisze:
maciek 800 pisze:Otóż nie!!
Po "regulacji" ( nie synchronizacji ) moto leppiej odpala i leppiej na gaz reaguje.
Trzeba to zrobić zgodnie z serwisówką i ustawić podciśnienie zgodne z wartościami tam podanymi. Uwaga większość wakuometrów podaje podciśnienie w barach (bar). Natomiast Wszystkie serwisówki podają w milimetrach słupa rtęci ( mmHg ). Trzeba mieć waku poadjące tych wartościach tkzw waku rtęciowe, lub też ( ja tak zrobiłem ) bardzo dokładne waku zegarowe w barach i przeliczyć sobie mmHg na bar.

Nie zupełnie , co do wartości podciśnień to podciśnienia przyjacielu nie regulujesz , za podciśnienie odpowiedzialne są tłoki , cylindry, pierścienie no i oczywiście dobrze wyregulowane zawory. Synchro nie polega na zmianie podciśnienia bo tego to nie zmienisz.
a co regulujesz?
Wszystko co się da :)

: czw 25 cze 2009, 13:01
autor: orzyl
Maciej pisze:
orzyl pisze:
Maciej pisze:
Nie zupełnie , co do wartości podciśnień to podciśnienia przyjacielu nie regulujesz , za podciśnienie odpowiedzialne są tłoki , cylindry, pierścienie no i oczywiście dobrze wyregulowane zawory. Synchro nie polega na zmianie podciśnienia bo tego to nie zmienisz.
a co regulujesz?
Wszystko co się da :)

a konkretnie poprszę...

: czw 25 cze 2009, 13:04
autor: Maciej
Motocykle.

: czw 25 cze 2009, 13:04
autor: orzyl
Maciej pisze:Motocykle.

dzięki.

: śr 16 mar 2011, 19:34
autor: alkin989
Pytanko dla tych którzy już sami robili synchro w swoich rakietach:)
Otóż dzisiaj pierwszy raz synchronizowałem swoją VFR 800 1998
Czy u was wyglądało to podobnie? :)

: śr 16 mar 2011, 20:21
autor: Damo 88
Co podobnie ? chcesz dostać Konkretną Odpowiedz to konkretnie Zadaj Pytanie .

Zdjęcie jest po synch. czy przed :confused

: czw 17 mar 2011, 08:11
autor: kiki
alkin989 pisze:Pytanko dla tych którzy już sami robili synchro w swoich rakietach:)
Otóż dzisiaj pierwszy raz synchronizowałem swoją VFR 800 1998
Czy u was wyglądało to podobnie? :)
jest wrecz idealnie :) - tak ma być :)

: czw 17 mar 2011, 08:27
autor: alkin989
dzięki kiki :lol: damo88 przeca zdjęcie jest podpisane - do okulisty :P

: czw 17 mar 2011, 17:37
autor: Damo 88
Rzeczywiście drobnym druczkiem jak przy umowie kredytowej ;-)

Kiki jesteś pewien że synchro. jest poprawnie przeprowadzone :roll: według moich spostrzeżeń nie jest zsynchronizowany pierwsze dwa słupki owszem .

Morzesz uzasadnić swoje spostrzeżenia .

: czw 17 mar 2011, 20:26
autor: kiki
Damo 88 pisze:Kiki jesteś pewien że synchro. jest poprawnie przeprowadzone według moich spostrzeżeń nie jest zsynchronizowany pierwsze dwa słupki owszem .

Morzesz uzasadnić swoje spostrzeżenia .
W FI tak jak w starych GSXR lub GSX podcisnienia muszą być ustawione praktycznie na róznych wartosciach- nie wiem dlaczego tak jest :)- tak serwisówka każe i tego się trzymac trzeba :)

Re: SYNCHRO WTRYSKU ???

: wt 04 gru 2012, 18:53
autor: cygan1205
witam wszyskich .Potrzebuje serwisówki do vfr800 z 2004.Bardzo prosze o informację Cygan