SYNCHRO WTRYSKU ???

qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Model VFR: RC46 '01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

Post autor: qbis0 » sob 11 kwie 2009, 19:06

kiki pisze:nie wiem czy dobrze zrozumiałem- wszystkie podcisnienia do tej samej wartości ustawiłes???
..tak wszystkie do tej samej wartosci.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 11 kwie 2009, 20:22

to niestety bedziesz musiał zrobic to po raz kolejny, tym razem poprawnie (tak jak pisze w manualu)


Pozdro

qbis0

Post autor: qbis0 » sob 11 kwie 2009, 20:49

?
w manualu do czego do moto?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 11 kwie 2009, 20:54


qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Model VFR: RC46 '01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

Post autor: qbis0 » sob 11 kwie 2009, 21:03

chyba raczej nie bede mysial robic tego po raz kolej
ja robilem regulacje w FJR
tam wyraznie jest powiedziane ze powinno byc równo
http://www.fjr1300.info/howto/efi-sync.html
z tolerancją do 10mmHg

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 11 kwie 2009, 21:28

:mrgreen: :oops: he he ale klops- byłem święcie przekonany ze piszesz cały czas o VFR :) - za zamęt przepraszam :)



Pozdro

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Model VFR: xx
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » śr 17 cze 2009, 17:06

Panowie czy regulacja podciśnień wpłynie na spalanie??Bo zaworki zrobione,świeczki zmienione a motek jakby więcej palił na miejscu :evil: .Znowu na trasie w miarę ok.5,5-6litrów

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » czw 18 cze 2009, 21:34

marlon też zadaje sobie to pytanie ale ja nie schodze poniżej 7,2 fakt nie oszczędzam ale z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć to samo

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 18 cze 2009, 22:36

ogólnie synchro ma pomagac aby praca na wolnych obrotach była równa (bez pulsownia obrotów) oraz aby przejscie z wolnych do srednich obrotów była płynna. Co do spalania to was zmartwie - moja rc46'98 pali ok 7 litrów- im szybciej smigam tym mniej pali :) he he. 7 litrów na rc46 to jednak taki standardowy wynik- mi w chwili obecnej wychodzi ok 6,7 litra- ale juz zbliza sie termin czyszczenia mojego K&N :)- dam znac jak bedzie po praniu :)


Ps. Dodam tylko tyle - moja ex (super fajna zajebista :twisted: ) VFR (rc24) przy max pałowaniu (ciągle czerwone pole) we 2 osoby spaliła mi max 7.2 l/100km :), a snadrad to okolo 6l na 100 km :)

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Model VFR: VFR 800FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » pt 19 cze 2009, 20:15

kiki, mam małe pytanko, a własciwie dwa,

Jak zabrałem sie do wymiany filtra powietrza to zauważyłem że mocowanie przewodu znajdującego się po prawej stronie, bliżej przodu jest oberwane, czy to ma jakieś znaczenie. Przyglądałem się tym mocowaniom i z tego co widziałem to raczej nie ma możliwości przepływu powietrza z filtra powietrza do tych węzyków. Sytuacja w tej chwili wygląda tak że oberwany wężyk leży na silniku i zest zatkany kawałkiem z którym został oderwany. Czy te plastikowe elementy obudowy filtra powietrza służą tylko do zamocowania wężyków i czy tak jak napisałem może być???

Mam też drugą sprawę. Jak kupiłem moto to nie wiem dlaczego ale wolne obroty były ustawione na ok 2000. Dzwoniłem do serwisu i coś tam ściemniali o jakims czujniku czy coś, ale potem w instrukcji znalazłem jak to się robi i za pomocą śrubki ustawiłem sobie na ok 1200. Potem wymieniłem filtr powietrza, zwykły, standardowy filtr. Po wymianie pojawił się problem z paleniem, jak jest zimny nawet przy zaciągniętym ssaniu ciężko pali, poźniej jest ok. Czy dałoby radę kiedyś wpaść i sprawdzić jak tam wygląda synchronizacja. Planuję kupić sobie ten sprzęcik do regulacji ale na chwilę obecną mam ważniejsze wydatki, a sezon juz w pełni tylko ta pogoda coś nia za bardzo...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 20 cze 2009, 19:45

ad pierwszego pytania to raczej większego problemu nie powinno robic - moga ci obroty falowac i tyle- proponuje jednaj jakąś rurke tam ekleić i podłączyc jak w oryginale :).

Ad2 - A świece masz dobre? mozliwe że po prostu juz dogorywają ;-) . Jeśli chcesz żebym zrobił synchro w twojej maszynce to nie ma problemu :)- musimy sie na jakiś weekend zgadac i zapraszam do Węgrowa :)

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Model VFR: VFR 800FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » sob 20 cze 2009, 20:30

Jeżeli chodzi o ten węzyk to kwestia jest tego typu ze akurat to mocowanie które jest oberwane i zostało w środku wężyka nie umożliwia dopływu powietrza, działa tak jakby korek, znajomi maja inne sprzęty i nie mam gdzie sprawdzić jak to jest w innych sprzętach, bede musiał wydać chyba parę zł i kupić całego airboxa.

Co do świec to nie sprawdzałem ich, może to być powodem, raczej wątpię żeby angole wpadli na tak genialny pomysł jak wymiana swiec, jakie polecasz???

Co do synchronizacji to chetnie bym do Ciebie przyjechał tylko będe musiał trochę poczekać bo pogoda nie bardzo zachęca do jazdy. Jakby co bede dzwonił.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 21 cze 2009, 21:04

co do swiec to ja zawsze ładuje DENSO :) - NGK tez nie sa złe tyle tylko że po zalaniu są bardziej podatne na przebicia- w DENSO ten problem jest o wiele wiele rzadszy :)

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Model VFR: RC46 '99
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 25 cze 2009, 12:15

mick63 pisze:Jeżeli chodzi o ten węzyk to kwestia jest tego typu ze akurat to mocowanie które jest oberwane i zostało w środku wężyka nie umożliwia dopływu powietrza, działa tak jakby korek, znajomi maja inne sprzęty i nie mam gdzie sprawdzić jak to jest w innych sprzętach, bede musiał wydać chyba parę zł i kupić całego airboxa.

Co do świec to nie sprawdzałem ich, może to być powodem, raczej wątpię żeby angole wpadli na tak genialny pomysł jak wymiana swiec, jakie polecasz???

Co do synchronizacji to chetnie bym do Ciebie przyjechał tylko będe musiał trochę poczekać bo pogoda nie bardzo zachęca do jazdy. Jakby co bede dzwonił.

Bo i ma działać jak korek, musi być zaślepiony. Plastikowy kołek wystający z airboxa jest tylko potrzebny do wygodnego zamocowania , spokojnie możesz olać kumpno airboxa bo niczego to nie zmieni , no poza wydaną kasą.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Model VFR: RC46 '99
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 25 cze 2009, 12:18

maciek 800 pisze:Otóż nie!!
Po "regulacji" ( nie synchronizacji ) moto leppiej odpala i leppiej na gaz reaguje.
Trzeba to zrobić zgodnie z serwisówką i ustawić podciśnienie zgodne z wartościami tam podanymi. Uwaga większość wakuometrów podaje podciśnienie w barach (bar). Natomiast Wszystkie serwisówki podają w milimetrach słupa rtęci ( mmHg ). Trzeba mieć waku poadjące tych wartościach tkzw waku rtęciowe, lub też ( ja tak zrobiłem ) bardzo dokładne waku zegarowe w barach i przeliczyć sobie mmHg na bar.

Nie zupełnie , co do wartości podciśnień to podciśnienia przyjacielu nie regulujesz , za podciśnienie odpowiedzialne są tłoki , cylindry, pierścienie no i oczywiście dobrze wyregulowane zawory. Synchro nie polega na zmianie podciśnienia bo tego to nie zmienisz.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości