SYNCHRO WTRYSKU ???

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

SYNCHRO WTRYSKU ???

Post autor: olo » sob 29 lis 2008, 21:12

Pomóżcie proszę - czy w przypadku pierwszej wersji 800-tki wchodzi w grę synchronizacja podciśnienia w kanałach dolotowych ? Wydawało mi się że tak, tymczasem w serwisówce znalazłem tylko "starter valve synchronization" ale to chyba nie o to chodzi... Nie robi sie tak jak w przypadku gaźniorów śrubkami na ośkach przepustnic ? Na tejże ośce z przednich garów znalazłem śrubkę która mogłaby do tego służyć ale jest - nietypowo, porównując do gaźników - zabezpieczona kontrą, co mogłoby sugerować że raczej się tego nie rusza... CÓŻ POCZĄĆ...?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Model VFR: CBR 929
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » sob 29 lis 2008, 21:32

olo,

Do synchrozizacji wtrysku służą śrubki z prawej strony przy ramie tam gdzie dochodzi linka od ssania.

Ale Maciej może więcej coś o tym powiedzieć.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 29 lis 2008, 22:17

dokładnie jak pisze Wasyl- srubki z prawej strony (przy tej od regulacji obrotów) służą do synchro :). W najbliższych dniach jak dostane moje carbtune to spróbuje zrobić foto artykuł :) i wszystko sie rozjaśni :)

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Model VFR: PEARL HERON BLUE
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » ndz 30 lis 2008, 18:40

olek, czyzbys zakupil 8sete i sie nie pochwaliles brzydalu?
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 30 lis 2008, 21:50

Te śrubki o których piszecie to są właśnie te o których pisałem - jakies zawory rozruchowe cy cóś... a raczej nie typowe do synchronizacji podciśnienia w gardzielach :???:
kiki - czekam na foto relację od Ciebie !
Piotrek - pudło :lol:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Model VFR: CBR 929
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » ndz 30 lis 2008, 22:05

olo,

robiłem synchronizację z Maćkiem i tymi śrubkami to się robi.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 01 gru 2008, 03:12

Mundek coś mi wspominał że jest to właśnie regulacja zaworów startowych. a JA sobie myślałem... że ustawienie przepustnic :roll:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 01 gru 2008, 06:59

Tak to sobie przytlumaczylem z serwisowki. Generalnie tak jak pisza chlopaki powyzej, sruby po prawej stronie air boxu, to jedyna regulacja synchronizacji ukladu wtryskowego w VFR 800, czy tez innym motocyklu posiadajcym ten sam uklad wtryskowy, jak np. XX. Nie ma czego wiecej szukac, bo sie nic innego nie znajdzie... :lol:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » śr 03 gru 2008, 20:07

Dzięki chłopaki za odzew ! Zdecydowałem sie nie bawic w tą synchronizację skoro i tak - jesli dobrze kumam - ma to znaczenie tylko podczas pracy na "ssaniu"
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Model VFR: ST 4S
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » śr 03 gru 2008, 20:21

Otóż nie!!
Po "regulacji" ( nie synchronizacji ) moto leppiej odpala i leppiej na gaz reaguje.
Trzeba to zrobić zgodnie z serwisówką i ustawić podciśnienie zgodne z wartościami tam podanymi. Uwaga większość wakuometrów podaje podciśnienie w barach (bar). Natomiast Wszystkie serwisówki podają w milimetrach słupa rtęci ( mmHg ). Trzeba mieć waku poadjące tych wartościach tkzw waku rtęciowe, lub też ( ja tak zrobiłem ) bardzo dokładne waku zegarowe w barach i przeliczyć sobie mmHg na bar.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » czw 04 gru 2008, 13:32

Noooooooooo, ciekawe.......... Mam akurat rtęciówki ale chyba podziałka na nich nie jest w mmHg tylko jakaś ogólna i to jest problem bo serwisówka fucktycznie podaje konkretne wartości których trzeba się trzymać...
Ach ten wtrysk......... I elektronika........... DOBRZE ŻE TEGO NIE MAM !!!!!!!!!
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 07 gru 2008, 22:08

kiki - jedno pytanko (trochę poza tematem). Jakie wrażenia odnośnie tego carbtune? Zbieram się z zakupem tych wakuometrów już jakiś czas. Warto?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 07 gru 2008, 22:24

Co do samego sprzętu i kasy na niego wydanej to nie mam zastrzezen i myślę, że warto (polecam zakup u producenta- z GB idzie paczka okolo tygodnia i troche taniej niz w Polsce). Na pewno jest to delikany sprzęt i trzeba sie z nim obchodzić jak z jajkiem :mrgreen: (ale wskazówkowe też tak mają).
Jeśli chciałbyś wybierać pomiedzy zegarkowymi a carbtunami- odrazu polecam carbtune z jednego powodu:
Przy moto na wtrysku musisz mieć dokladne waku (a takimi są owe carbtuny) inaczej nie zrobisz synchro.
:)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 02 lut 2009, 17:58

u mnie synchro nie było potrzebne z tego co zobaczylismy przy 1200obr oscylowało w grniach podanych przez kiki'ego, 48 tys przebiegu, ale dla pewności wstawie fotkę i powiecie mi co jest grane, czy robić czy nie. jak znajdę kabel do koma :evil:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 04 lut 2009, 09:26

kiki ile dałeć za ten carbtune? Bo się przymierzam tez do kupna tego cuda :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości