Strona 1 z 4
Co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła?
: wt 29 sie 2006, 00:40
autor: cieply81
Wiadomym jest że szybciej mozna załączyć bieg nie używając do tego celu sprzęgła (oczywiście nie chodzi o jedynkę, ha ha ha...) tylko powiedzcie czy skrzynia albo jakieś inne elementy szybciej się nie zużywają?
Pozdrawiam, Cieply
: wt 29 sie 2006, 00:54
autor: seba_VF750FR
ja mam tak założoną dzwignie od biegów ze jedynke mam do góry a reszte do dołu jak w MOTO GP

i jak trzeba mocno i szybko zwiać to tne bez sprzęgła lekko odpuszczając gaz .
: wt 29 sie 2006, 01:04
autor: cieply81
Seba odpowiadasz błyskawicznie

a jeśli chodzi o zmiane biegów to ja tez tak właśnie robie że odpuszczam gaz tylko chodzi mi o to czy to ma jakis wpływ na żywotnośc silnika?
A z tymi biegami u ciebie to niezły patent. Twoja VFRa jest naprawde inna

: wt 29 sie 2006, 01:06
autor: Little Sister
...a podzespoły dostają po dupie
W nagłym przypadku, gdy nie ma czasu na sprzeglo i trzeba redukować, to jeszcze rozumiem...
Ale tak dla picu, bo nie chce mi się klamki wcisnąć

Panowie, jak tak można?

: wt 29 sie 2006, 01:58
autor: ppamula
Ciepły, bez wątpienia zużywa się skrzynia i silnik szybciej. Ogólnie to się daje zrobic bo części w ruchu, czyli tłoki, korbowody, wał i inne maja znacznie mniejszą masę niz w samochodzie. Bieg przełącza się poniżej 0,2 s albo i mniej i w tym czasie silnik musi znienić obroty dostosowując sie do nowych przełożeń. Nie musze nikomu udowadniać że w tak krótkim czasie wychamowanie lub przyśpieszenie obrotów silnika z 7 000 na 6 000 lub odwrornie to niezłe kopnięcie.
Rajdowcy MOTO GP na torze sobie na to pozwalają bo tam silnik jest obliczony na kilka startów. A w F1 silnik wytrzymuje wstępne treningi, eliminacje do pola startowego i sam wyścig. A potem na złom lub do generalnego remontu.
Ogólnie nie polecam - tylko w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Tak jak pisze Little Sister.
Ja swoja VFRke tak lubie że mi jej szkoda na takie traktowanie.
Marta, gratuluje wytrzymałości przed komputerem do późna.
Pozdro
: wt 29 sie 2006, 08:05
autor: zbyl
Ale to i tak po glownej czesci dostaje sprzeglo i wlasciwie tylko ono.
Silnik i tak jest przyzwyczajony do zmian obciazenia tak jak np dzieje sie kiedy masz
np 10 tys. i odejmujesz gazu i silnik hamuje. Albo przy redukcjach tak samo zmiana obciazenia jest nagla. Skrzynia biegow jest przystosowana do zmian bez sprzegla zreszta ktos tutaj juz pisal na ten temat.
Co do silnika F1 no coz on jest do tego zaprojektowany aby wytrzymac okreslona ilosc startow chyba w tym momencie troszke wiecej niz wyscig. pozatym jesli ktos ma do bani sprzeglo to przy takich zmianach zobaczy jak bardzo juz mu padlo
zbyl
: wt 29 sie 2006, 08:58
autor: olo
zbyl - zgadzam się jeśli chodzi o silnik, co do skrzyni - miałbym wątpliwości a już zupełnie nie rozumiem tego co piszesz o sprzęgle - przecież mowa jest o zmianie biegów zupełnie bez jego użycia...
: wt 29 sie 2006, 09:06
autor: RAFAL
Zbyl nie zgodzę sie z tobą ze skrzynia biegów nie cierpi na tym.A tak po za tym nie widze powodów żeby zmieniać biegi bez sprzęgła.
: wt 29 sie 2006, 09:22
autor: Lucek
wiem ze u mnie biegi wchodza bez sprzegla nawet lzej i ciszej i plynniej niz czasami z. (tak samo w nowej RR600 ktora mialem okazje jezdzic

) czy to w gore czy w dol.nie robie tego nagminnie tylko w naglych sytuacjach bo po to jest sprzeglo by je uzywac w koncu! ale to ze biegi wchodza "ciszej" nie znaczy ze jest to bez szkody dla silnika,czy skrzyni. takie moje zdanie.
: wt 29 sie 2006, 10:24
autor: Jacko
Całkowicie zgadzam się z LukeVFR. Jak już na prawdę musisz zmieniać bez sprzęgła, no cóż.....jakiś czas sprzęt wytrzyma ale na pewno to więcej szkodzi niż pomaga. Jeżeli by było to bez różnicy czy wciskasz klamkę czy nie, to być może wogóle by tej klamki nie było. No nie ?
Więc myślę, że jednak szkody się tworzą i to większe w skrzyni niż w silniku.
: wt 29 sie 2006, 11:38
autor: zbyl
Skrzynia jest do tego przystosowana do zmian biegow bez sprzegla a czy uzyjesz sprzegla czy nie to i tak na siebie przyjmie sprzeglo bez wzgledu czy rozlaczysz naped czy nie.
Pozatym zrob kiedys eksperymet i wscisnij sprzeglo i zaczekaj dluzej niz 30 sekund i wtedy wlacz bieg jak wszystkie tryby powinny sie prawie zatrzymac wtedy bedziesz miec piekny halas. Jak znajde na ten temat artykul to pokaze ;P
zbyl
: wt 29 sie 2006, 12:28
autor: Little Sister
Ja mimo wszystko trzymam się opcji, że sprzegło po to jest żeby go używać

Chyba że ktoś planuje szybko wymienić skrzynię, kosz i łańcuszek sprzęgłowy,
w tym wypadku polecam zmianę biegów bez sprzęgła
pzdr Marta
ps. ppamula przeszłam na 'sowi' tryb życia

: wt 29 sie 2006, 12:33
autor: seba_VF750FR
Little Sister pisze:
łańcuszek sprzęgłowy
niw wiem jak u Was ale u mnie nie ma łancuszka

: wt 29 sie 2006, 13:30
autor: UxY
ja myśle Seba że nikt z nas nie ma

koleżanka nieświadoma

pozatym moim zdaniem zmiana biegów bez sprzęgła jak sie umie jak najbardziej popieram przy szybkiej jeździe

: wt 29 sie 2006, 14:03
autor: Little Sister
W VFR może i nie ma, ale ja pisałam ogólnie
