-
DAN
- bywalec

- Posty: 30
- Rejestracja: ndz 29 cze 2008, 11:04
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ochaby
Post
autor: DAN » ndz 14 wrz 2008, 20:56
Konkrety - slizga tylko na zimnym silniku przy wyzszych obrotach na 3 albo 4 biegu. Nie mogę nigdy sprawdzić dokładnie bo szybko się rozgrzeje.
Jak się rozgrzeje problem znika a przynajmniej nie zauważam by ślizgało.
Aktualnie olej castrol. Niedawno wymieniony.
Przede wymianą było tak samo choć wydaje mi się, że gorzej
Przebieg niecałe 50tys wg licznika
Rozwiazanie - zawsze dobrze rozgrzać moto przed jazda?

-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » ndz 14 wrz 2008, 22:42
A jaki konkretnie rodzaj oleju ?
Warto obejrzeć tarcze sprzęgłowe i przekładki - mogą być ponadpalane, a przy okazji można je umyć benzyną ekstrakcyjną. Po zdjęciu pokrywy sprzęgła sprawdź też jak wygląda luz na sprzęgle. Robota prawie żadna, a pozwala wykluczyć kilka możliwości.
PZDR
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
DAN
- bywalec

- Posty: 30
- Rejestracja: ndz 29 cze 2008, 11:04
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ochaby
Post
autor: DAN » ndz 14 wrz 2008, 22:52
olej - castrol power1 gps sae 10W-40. Więcej danych brak - kupiony u olka. Nie mam siły już robić w tym sezonie nawet najprostszej mechaniki...

Budowa przedniej czachy mnie wykończyła
-
Arturo
- klepacz

- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
-
Kontakt:
Post
autor: Arturo » ndz 14 wrz 2008, 23:04
Na oleju Shell Advance (full syntetyk)-teoretycznie bardzo dobry a praktycznie-bardzo drogi

miałem podobny problem.
Na Motulu 7600 lub 300 V to sie nigdy nie dzieje.
Najprostsza i najtańsza czynnośc-może spróbuj z olejem???
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
-
Fabiq
- klepacz

- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: Fabiq » pn 15 wrz 2008, 09:42
jest jeszcze inna rada, kupujesz czyscidlo do silnikow - motul engine clean, lejesz do oleju, zostawiasz na 15 min na wolnych obrotach, wylewasz olej i wymieniasz filtr oleju, zalewasz motula 5100 10w40 - problem znika u mnie pomoglo

potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
-
arek
- teksciarz

- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Post
autor: arek » pn 15 wrz 2008, 12:11
Witam,
Najprostsza rada i najtańsza: jak odpalasz na zimno to pierwsze kilka km bez pałowania, tylko nagrzej silnik i olej. Ja mam to samo zjawisko - po odpaleniu jak nie mam tak ok. 70 st to jak odkręcę mocniej przy zmianie z 3 na 4 (tak przy ok. 6-7 tys obr) sprzęgło mi też się ślizga. Ale jak się nagrzeje to nic takiego nie ma. W każdym bądź razie testowałem różne oleje i zawsze to było (najsłabiej na castrol GPS 10W-40), ale jednak zawsze (nawet wymiana tarcz nic nie pomogła) i doszedłem do wniosku po rozmowie z kilkoma zaprzyjaźnionymi mechanikami, że ten typ tak ma i tyle. Wynika to z konstrukcji sprzęgła które pracuje w kąpieli olejowej i na zimnym oleju (większa gęstość) szybkość wypychania oleju spomiędzy tarcz jest trochę mniejsza i mają prawo powstawać uślizgi z powodu zbyt grubej warstwy oleju pomiędzy tarczami a przekładkami. A w przypadku gdy ten problem nie zaniknie po rozgrzaniu oleju, tylko będzie występował cały czas to wtedy zaczyna się problem bo świadczy to wydatkach w najbliższej przyszłości (wymiana tarcz i przekładek).
W każdym bądź razie się nie przejmuj, tylko pierwsze kilometry jak odpalisz zimne moto jedź spokojnie i daj się mu nagrzać a potem to można już wszystko.
Pozdrowienia
Arek
-
Fabiq
- klepacz

- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: Fabiq » pn 15 wrz 2008, 15:01
arek pisze:że ten typ tak ma i tyle
no nie ma, to swiadczy tylko o tym ze sprzeglo juz jest na wykonczeniu, najlepiej zaczac od sprezyn bo sa najtansze i moga pomoc jesli nie to trzeba dokladnie cale sprzeglo obadac powodow moze byc wiele a komplet sprzegla to juz troche wieksza kaska niz 30 pln za sprezyny i uszczelke pod dekielek
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
-
DAN
- bywalec

- Posty: 30
- Rejestracja: ndz 29 cze 2008, 11:04
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ochaby
Post
autor: DAN » pn 15 wrz 2008, 18:26
Dzięki za porady. Skorzystam na razie z rady Arka bo jest najtansza a jak bedzie problem przy ciepłym to nie bedzie wyjscia i się rozbieze. I tak natchnienie do rozbiórki będe miał jak śniegi spadną
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » pn 15 wrz 2008, 19:10
Weź tylko pod uwagę, że w takie sytuacji sprzęgło może Ci się ślizgać niezauważalnie - przez cały czas. Możesz dorobić przysłowiowej piź...e uszy. Lepiej nie ryzykować uszkodzenia tarcz i przekładek. Sugeruję rozwiązanie zaproponowane przez Fabiqa. Motul to wypróbowany w wielu sprzętach olej. Gadanie, że ten model tak ma to delikatnie mówiąc dyrdymały. VFR tak nie ma!! Leniwi ci twoi mechanicy...
Sprężyny też mogą być już zużyte.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
Maciej
- teksciarz

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Maciej » pn 15 wrz 2008, 21:20
Co to w ogóle za gadanie o jakichś olejach , DAN ślizga ci się sprzęgło to po prostu je rozbierz , zrób raz a porządnie bez zbędnego tracenia czasu z płynami. Sprawdź stan tarcz i wpiernicz je w w benzynę ekstrakcyjną na godzinę, przekładki zmatuj papierem 600 i zweryfikuj długość sprężyn w stanie spoczynku porównując z nowymi. Całość składasz bez smarowania olejem.
Co do ślizgów tak jak tu już jeden z kolegów wspominał to na rozgrzanym możesz ich nie czuć więc najprościej jest to sprawdzić i wziąć się przejechać z plecaczkiem wtedy będziesz miał prawdziwy zarys sytuacji , nie mniej z organoleptyki ... ślizga ci się sprzęgło to je należy rozebrać.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » pn 15 wrz 2008, 21:57
Jeśli się dokładniej zastanowić, to rzeczywiście olej ma niewielki wpływ na ślizganie się sprzęgła. Nazwa "sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej" nie oznacza ze pływa ono w oleju. Zasadniczo prawie go tam nie ma - wszystko będzie siłą odśrodkową wyrzucane na zewnątrz.
Kiedyś walczyłem ze sklejającym się na zimno sprzęgłem. Próbowałem z olejami i nic nie pomagało. Efekt dało dopiero dokładne wymycie benzyną tarcz i przekładek.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
Lucek
- stary wyjadacz

- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
Post
autor: Lucek » pn 15 wrz 2008, 22:28
TEN typ TAK nie MA!!!
kumpel kiedys tez zalal castrol wlasnie i to samo sie dzialo. wlal motul i git majonez jak to piorko mawia
samych sprezyn tez nie ma co wyieniac
jesli juz to z tarczami. przekladki gdzies tam mam do rc 36ii moge oddac
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
-
Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Yaco » pn 15 wrz 2008, 22:48
Jak widzisz DAN, sam musisz zdecydować. Prawdopodobnie przyczyną jest wszystko po trochu...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
Maciej
- teksciarz

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Maciej » wt 16 wrz 2008, 09:31
Luke co do sprężyn... Wszystko zależy od stanu tarcz , widzisz w mojej sztuce wymieniałem przy 76000 i po zmierzeniu grubości tarcz i porównaniu z nowymi wyszło na to że spokojnie nie musiałem kasy wydawać na sprzęgło gdyż tak na dobrą sprawę problem z ślizgającym się sprzęgłem (tylko z plecaczkiem) leżał po stronie sprężyn które to w stanie spoczynku miały niecałe 2mm różnicy w stosunku do nowych , co do samych tarcz sprzęgłowym przy tym przebiegu o dziwo były w stanie idealnym.
Nie mniej profilaktycznie wymieniłem całość skoro już kupiłem , tak czy inaczej stare tarcze zostawiłem sobie na zaś chociaż nie wiem czy jeszcze kiedykolwiek będą mi potrzebne

.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
-
Fabiq
- klepacz

- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: Fabiq » wt 16 wrz 2008, 10:04
Maciej pisze:Co to w ogóle za gadanie o jakichś olejach
widzisz kolego olej ma bardzo duzy wplyw na dzialanie sprzegla w motocyklu, najlatwiej go wymienic bez wiekszego rozbierania a moze pomoc, dlatego warto sprobowac
Maciej pisze:po zmierzeniu grubości tarcz i porównaniu z nowymi wyszło na to że spokojnie nie musiałem kasy wydawać na sprzęgło
dlatego wlasnie mozna zaczac od sprezyn , przewaznie tarcze wytrzymuja i wymiana samych sprezyn pomaga a to najmniejszy koszt w calej tej zabawie
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości