Strona 1 z 1

Jaki ja mam silnik???

: pn 11 sie 2008, 21:33
autor: ADEK-VFR750
Witam kolegów,
Moja vfr-ka RC 24 okazała się składakiem – rama jest z 86, zawieszenie i koła z 88, a np. klocki hamulcowe pasują od rocznika 90. Obecnie muszę wymienić sprzęgiełko rozrusznika i regulator napięcia. I tu pojawił się problem – jaki mam silnik? W sklepie z częściami (autoryzowany hondy) powiedziano mi , że na przestrzeni czasu (86-90) części te ulęgały zmianom i nie są w stanie sprowadzić na 100% odpowiedniej do mojego modelu.
I tu ogromna prośba – czy jest sposób aby rozpoznać z którego roku jest sam silnik?
Bardzo proszę o pomoc bo moto stoi a pogoda piękna.
Z góry dziękuję.

: pn 11 sie 2008, 22:50
autor: kiki
zrób zdjecia, to moze da sie wymyslec cos :), albo pisz numery silnika :)

: wt 12 sie 2008, 19:13
autor: ADEK-VFR750
Witam,
dziękuję za zainteresowanie, bo sprawa jest dla mnie bardzo ważna.
Numer silnika 8MC10293.
Poniżej zdjęcia

: wt 12 sie 2008, 20:59
autor: kiki
mi to wyglada na silnik z roku 88-89, ale jutro dokladnie sprawdze w ksiazce i napisze.
Pozdro

: pn 18 sie 2008, 15:59
autor: Tobik
Na jednym zdjęciu pod chłodnica jest takie coś, od czego odchodzi czerwony kabelek, co to jest? Silnik jest raczej z VFR 88 rok. 88 oraz 89 rok były takie same według moich informacji.

: pn 18 sie 2008, 17:22
autor: WiktorVFR
z tego co widze to masz normalny silnik 86-89 na przestrzeni tych lat z tego co pamietam o ile dobrze pamietam :P zmieniane byly tylko fazy rozrzadu jesli chodzi o silnik...co do felg byly zmieniane bo w 86-87 był problem z dobraniem kompletu opon felgi o rozmiarach 16 i 18 sprawialy klopot dlatego ludzie zamieniali na felgi od nowszego modelu 88-89 z 17 calowymi

: pn 18 sie 2008, 21:32
autor: kiki
Sprawdzałem w serwisówce i na przestrzeni silnika rc24 to takie sprzęgiełko rozrusznika jest niezmieniane.
A odnosnie tynlej oski- moment dokręcania to 90-105 Nm.


Pozdro 8)

: pn 18 sie 2008, 22:20
autor: ADEK-VFR750
Bardzo dziękuję za pomoc - jutro zamawiam części , a po sprowadzeniu dam znać czy pasują.
P.S. ten czerwony kabelek biegnie do klaksonu.
Pozdrawiam

: pn 18 sie 2008, 23:11
autor: Tobik
ADEK-VFR750 pisze: ten czerwony kabelek biegnie do klaksonu.
Pozdrawiam
hmm ktoś tam sobie przytwierdził ten klakson, to nie jest oryginalne miejsce gdzie on sie znajduje normalnie.

: wt 19 sie 2008, 10:14
autor: Ketchup
jakiś dziwny ten numer silnika, mam wszystkie numery silników i ram do '97 - Twój tam nie występuje, a sprzęgiełko takie było parę miesięcy temu na allegro i z tego co wiem gość go nie sprzedał, facio był z Lubina

pzdr

: pn 01 wrz 2008, 13:31
autor: ADEK-VFR750
Witam, trochę to trwało ale w piątek odebrałem już wszystkie części (zamawiałem z rocznika 88 i pasują do mojego silnika) a w niedzielę przystąpiłem do działania.
Po przeczytaniu wątku związanego z łańcuszkiem napędzającym pompę oleju , w którym wymianę tego elementu skwitowano jako banalnie prostą pomyślałem , że w mojej vfr-ce warto i to wymienić (stary miał straszny luz). Wszystko szło super do momentu w którym odkręciłem śruby ze sprężynkami i zdjąłem aluminiowy dekiel kosza sprzęgłowego pod którym jest jakaś specjalistyczna nakrętka (zdjęcie).
I teraz pytanie – czym ją odkręcić ? Jestem ciekaw czy ma ktoś na to jakiś patent , a jak nie to czy takie klucze są dostępne – można je kupić?
Pozdrawiam

: pn 01 wrz 2008, 14:18
autor: robsonic
O tym łańcuszku to ja pisałem ;-) zapomniałem dodać że tą śrubkę odkręciłem specjalnym kluczem hondy który dostałem wraz z moto..... najlepiej się przejśc do jakiegoś mechanika i pożyczyć na chwile, to jedyna przeszkoda
Pozdro

: pn 01 wrz 2008, 19:28
autor: kiki
weź rurke wielkości nakrętki i w srodek wspawaj przeciwlegle 2 kliniki aby pacowały na wcięcia w nakrętce i bedzie git :)