Jaki ja mam silnik???

ADEK-VFR750
Posty: 5
Rejestracja: pn 21 lip 2008, 21:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódź

Jaki ja mam silnik???

Post autor: ADEK-VFR750 » pn 11 sie 2008, 21:33

Witam kolegów,
Moja vfr-ka RC 24 okazała się składakiem – rama jest z 86, zawieszenie i koła z 88, a np. klocki hamulcowe pasują od rocznika 90. Obecnie muszę wymienić sprzęgiełko rozrusznika i regulator napięcia. I tu pojawił się problem – jaki mam silnik? W sklepie z częściami (autoryzowany hondy) powiedziano mi , że na przestrzeni czasu (86-90) części te ulęgały zmianom i nie są w stanie sprowadzić na 100% odpowiedniej do mojego modelu.
I tu ogromna prośba – czy jest sposób aby rozpoznać z którego roku jest sam silnik?
Bardzo proszę o pomoc bo moto stoi a pogoda piękna.
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 11 sie 2008, 22:50

zrób zdjecia, to moze da sie wymyslec cos :), albo pisz numery silnika :)

ADEK-VFR750
Posty: 5
Rejestracja: pn 21 lip 2008, 21:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódź

Post autor: ADEK-VFR750 » wt 12 sie 2008, 19:13

Witam,
dziękuję za zainteresowanie, bo sprawa jest dla mnie bardzo ważna.
Numer silnika 8MC10293.
Poniżej zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 12 sie 2008, 20:59

mi to wyglada na silnik z roku 88-89, ale jutro dokladnie sprawdze w ksiazce i napisze.
Pozdro

Awatar użytkownika
Tobik
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 77
Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołczyn
Kontakt:

Post autor: Tobik » pn 18 sie 2008, 15:59

Na jednym zdjęciu pod chłodnica jest takie coś, od czego odchodzi czerwony kabelek, co to jest? Silnik jest raczej z VFR 88 rok. 88 oraz 89 rok były takie same według moich informacji.

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » pn 18 sie 2008, 17:22

z tego co widze to masz normalny silnik 86-89 na przestrzeni tych lat z tego co pamietam o ile dobrze pamietam :P zmieniane byly tylko fazy rozrzadu jesli chodzi o silnik...co do felg byly zmieniane bo w 86-87 był problem z dobraniem kompletu opon felgi o rozmiarach 16 i 18 sprawialy klopot dlatego ludzie zamieniali na felgi od nowszego modelu 88-89 z 17 calowymi

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 18 sie 2008, 21:32

Sprawdzałem w serwisówce i na przestrzeni silnika rc24 to takie sprzęgiełko rozrusznika jest niezmieniane.
A odnosnie tynlej oski- moment dokręcania to 90-105 Nm.


Pozdro 8)

ADEK-VFR750
Posty: 5
Rejestracja: pn 21 lip 2008, 21:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódź

Post autor: ADEK-VFR750 » pn 18 sie 2008, 22:20

Bardzo dziękuję za pomoc - jutro zamawiam części , a po sprowadzeniu dam znać czy pasują.
P.S. ten czerwony kabelek biegnie do klaksonu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tobik
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 77
Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołczyn
Kontakt:

Post autor: Tobik » pn 18 sie 2008, 23:11

ADEK-VFR750 pisze: ten czerwony kabelek biegnie do klaksonu.
Pozdrawiam
hmm ktoś tam sobie przytwierdził ten klakson, to nie jest oryginalne miejsce gdzie on sie znajduje normalnie.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » wt 19 sie 2008, 10:14

jakiś dziwny ten numer silnika, mam wszystkie numery silników i ram do '97 - Twój tam nie występuje, a sprzęgiełko takie było parę miesięcy temu na allegro i z tego co wiem gość go nie sprzedał, facio był z Lubina

pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ADEK-VFR750
Posty: 5
Rejestracja: pn 21 lip 2008, 21:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódź

Post autor: ADEK-VFR750 » pn 01 wrz 2008, 13:31

Witam, trochę to trwało ale w piątek odebrałem już wszystkie części (zamawiałem z rocznika 88 i pasują do mojego silnika) a w niedzielę przystąpiłem do działania.
Po przeczytaniu wątku związanego z łańcuszkiem napędzającym pompę oleju , w którym wymianę tego elementu skwitowano jako banalnie prostą pomyślałem , że w mojej vfr-ce warto i to wymienić (stary miał straszny luz). Wszystko szło super do momentu w którym odkręciłem śruby ze sprężynkami i zdjąłem aluminiowy dekiel kosza sprzęgłowego pod którym jest jakaś specjalistyczna nakrętka (zdjęcie).
I teraz pytanie – czym ją odkręcić ? Jestem ciekaw czy ma ktoś na to jakiś patent , a jak nie to czy takie klucze są dostępne – można je kupić?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pn 01 wrz 2008, 14:18

O tym łańcuszku to ja pisałem ;-) zapomniałem dodać że tą śrubkę odkręciłem specjalnym kluczem hondy który dostałem wraz z moto..... najlepiej się przejśc do jakiegoś mechanika i pożyczyć na chwile, to jedyna przeszkoda
Pozdro
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 01 wrz 2008, 19:28

weź rurke wielkości nakrętki i w srodek wspawaj przeciwlegle 2 kliniki aby pacowały na wcięcia w nakrętce i bedzie git :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości