Strona 1 z 2

!!!z czego to???

: pn 21 lip 2008, 21:09
autor: Lucek
kumpel mial takie cos w smoku w misce olejowej (aluminiu)
poza tym w czasie przyspieszania miedzy 3-4tys obr slychac 'swierszczenie-dzwiek bardzo podobny do odglosu wydawanego przez swierszcza wlasnie.to samo przy spadku obrotow z 4 do 3 tys

wiem ze ciezko tak na oko ale moze ktos mial podobny przyp

dzwiek nie ma nic wspolnego z dzwiekiem ktory wydaja dwa nienaoliwione podzespoly czyli tzw 'pisk' cos typu nienaoliwione drzwi...
dziekuje z gory

: pn 21 lip 2008, 21:55
autor: SOWA
Prawie z pewnością sprzęt ten miał szlifa i połamał któryś z dekli. Właśnie mam u siebie takiego sprzęcika i identyczne cząstki znajduję w misce. Dekle są twarde i cienkościenne, więc pękają w taki właśnie sposób, a połamane cząstki nie mając innej drogi lecą prosto w michę. Jest jeszcze możliwe, że obróciła się panewka i wystrugała takie cząstki. To z kolei tłumaczyłoby piszczenie. A może to bida piszczy. :roll:

: pn 21 lip 2008, 22:06
autor: Lucek
panewki nie sa alu
a pierwsza opcja mi sie podoba
ale wtedy co ze swierszczeniem?

PS caly czas walcze z ta serw sowa. 95megowy plik wyszedl ale wrocil teraz wysylam dwa po 50 i jeden 10

: pn 21 lip 2008, 22:16
autor: SOWA
Panewki nie są, ale blok tak, a zamek panewki to doskonały strug. Na świerszcze nie mam pomysłu. Chyba cza rozbierać.

co do serw to part2 mam, ale bez początku nie mogę rozpakować.

: pn 21 lip 2008, 22:24
autor: Lucek
no ale jakby to poszlo to by cos czuc bylo spadek mocy albo walenia jekies czy nie??



PS wywal tamto bo pierwszy wiekszy nie dptrze dop Ciebie teraz ida w trzech czesciach

: pn 21 lip 2008, 22:31
autor: SOWA
Z tego co pamiętam między czopem a panewką jest gładka powierzchnia, ale pomiędzy panewką a blokiem jesta analogiczna powierzchnia z tą różnicą, że dochodzi zamek, czyli element panewki wystający ponad walcową powierzchnię, zazębiający się z dopasowanym do niego wgłębieniem w bloku. Jeśli stanie panewka, to dochodzi do zerwania zamka i dalej już wiesz.

[ Dodano: 2008-07-21, 22:42 ]
Nie skumałeś, ale ta fota ci pomoże. To jest zdjęcie zatartych panewek jak sądzę i widać płaszczyznę styku panewka-czop. Z ich drugiej strony jest ta powierzchnia o której mówiłem. Ale także doskonale widać zamki na zewnętrznej płaszczyźnie i to właśnie one obracając się z wałem robią z bloku wiórki jak tarka z żółtego sera.

[ Dodano: 2008-07-21, 22:43 ]
Luke, oddawaj to zdjęcie. :evil: :twisted:

: pn 21 lip 2008, 23:01
autor: SzeFu
Sowo ale jesli mialoby sie zrobic tak jak piszesz, to czy najpierw nie musialyby sie zatrzec panewki miedzy onymi a walem?? po czym dopiero w momencie mocnego zespolenia sie rzeczonych nastapilo by sie poddanie bloku silnika i przekrecenie calego zestawu wraz ze skrawaniem?

Mi sie wydaje ze tak by wlasnie bylo i zanim by obrocilo caly zestaw to uzytkownik by wczesniej zostal poinformowany namietnym stukaniem spowodowanym ubytkiem panewek.
A do tego w misce olejowej garsc rudych opilkow.

no ale moze sie myle
mlody jestem wolno mi :P

: pn 21 lip 2008, 23:22
autor: SOWA
SzeFu, całkowita racja i niepoprawna zgodność z mojej strony. Ale na dziś gdybamy, bo ani nie wiemy czy silnik był zatarty/przytarty, ani czy miał szlifa na lewą, a może na prawą stronę, ani nie wiemy czy może żonka w trosce o zdrowie mężusia gdy ten smacznie śnił jak to sobie polata dnia następnego, sypnęła mu przez wlew oleju nieco zwiórkowanego tłuczka do mięsa, co to aluminiowy jest i dostępny kobiecie bez większego kłopotu. ;-)

: czw 24 lip 2008, 23:02
autor: filipmec
W 100% NIE zgadzam sie z tym co mowicie - przeczytajcie co napisaliscie (panewka obruci sie po tym jak zostanie zniszczona przez wal i wyrobi sie w niej luz)
Nie ma to sensu, robilem jush chyba trzy silniki w ktorych to panewka obrucila sie.
Panewka nie jest wyrywana z zamkow na skutej powiekszenia sie pasowania czop walu/panewka, zanim wyrwala by sie absolutnie kazdy zauwarzylby totalna masakre w silniku z ktorego sluchac bardzo donosne stuki tym wieksze podczas obciazania silnika, i bardzo wyczuwalne drganie, nierowna prace etc. - to jesli chodzi o zbyt duze pasowanie/wyeksploatowanie
Jesli dochodzi do sytuacji w ktorej panewka obraca sie w gniezdzie, mowimy o zatarciu!
Przegrzanie silnika, niedomagania w ukladzie chlodzenia, zabrudzenia oleju, niewlasciwy olej - wszystko to co powoduje w efekcie koncowym zmniejszenie pasowania konstrukcyjnego lozyska slizgowego jakim jest panewka z samym czopem walu, przyczyniajace sie do zmniejszenia wysokosci "klinu olejowego" ktory to chroni wal oraz panewke przed zatarciem unoszac wal i chronic prze tzw. "sucha praca". Wystarczy zeby jeden raz taki czop walu "przytarl" panew, skutki poznasz po miesiacu.

: czw 24 lip 2008, 23:43
autor: SOWA
filipmec, no bardzo to książkowe co piszesz, ale o co chodzi?
filipmec pisze:przeczytajcie co napisaliscie (panewka obruci sie po tym jak zostanie zniszczona przez wal i wyrobi sie w niej luz)
Ale kto to napisał i gdzie?

: pt 25 lip 2008, 00:12
autor: filipmec
te "w 100% sie z wami nie zgadzam" To ironia :evil :razz: widze ze malo poczucia humoru hehe

Reszta to zwyczajne wyjasnienie sytuacji jak co i dlaczego sie dzieje, takie moje 5 groszy.
A o emotach w pierwszym poscie zapomnialem bo po trzech jestem, ale jaq na trzy to chyba i tak dobrze no nie :)

: pt 25 lip 2008, 00:20
autor: SOWA
A widzisz, nie za mało poczucia humoru, tylko za mało emotów, :lol
aLE JEST ok, TAK? ;-)

: pt 25 lip 2008, 14:00
autor: Lucek
filip.........

amozeSH QRWA pisac po POLSKU!!!!!!!!!!!

prosze


PS I tAk TeZ nIe PiSz!!!

: pt 25 lip 2008, 22:25
autor: filipmec
Prosisz mechanika zeby byl polonista - niewykonalne. a pozatym mam dyzortografie jak <jush> pewnie widac.
;-) :biggrin

PS pewnie ze jest spoqo ;-)

: sob 26 lip 2008, 00:43
autor: Lucek
'jush' to nie dysortografia
uwierz mi wiem cos o tym 'iurz' to dyzort

;)