Wymiana oleju silnikowego - jakie NARZĘDZIA będą potrzebne?
- Unicron
- zadomowiony
- Posty: 73
- Rejestracja: czw 06 mar 2008, 12:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Wymiana oleju silnikowego - jakie NARZĘDZIA będą potrzebne?
Witam, jako, że na dniach, chcę wymienić olej w silniku chciałbym się zapytać jakie narzędzia (oprócz kompletu od VFR) będą mi potrzebne do odkręcenia wszystkiego co trzeba odkręcić aby dostać się gdzie trzeba?
Pytam, ponieważ w jednym garażu mam narzędzia, a olej będę zmieniał w innym gdzie ich nie ma .
Pytam, ponieważ w jednym garażu mam narzędzia, a olej będę zmieniał w innym gdzie ich nie ma .
-
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Cześć,
Na pewno klucz do filtra oleju (tylko najpierw zobacz czy ten twój złapie filtr bo typowe od samochodów są za duże), bo z reguły ręką się nie da go odkręcić no i poza imbusem do śrubek mocujących owiewki to trzeba jeszcze klucz 17 lub 19 (nie jestem pewny do końca) do korka spustowego oleju z miski olejowej. No płaski śrubokręcik do rozpięcia zapinek od owiewki. I to wszystko. Miłej pracy i powodzenia w wymianie.
Na pewno klucz do filtra oleju (tylko najpierw zobacz czy ten twój złapie filtr bo typowe od samochodów są za duże), bo z reguły ręką się nie da go odkręcić no i poza imbusem do śrubek mocujących owiewki to trzeba jeszcze klucz 17 lub 19 (nie jestem pewny do końca) do korka spustowego oleju z miski olejowej. No płaski śrubokręcik do rozpięcia zapinek od owiewki. I to wszystko. Miłej pracy i powodzenia w wymianie.
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
Teoretycznie to co wymienił Arek powinno Ci wystarczyć.
Też niedawno wymieniałem oliwkę, i u mnie do odkręcenia filtra nie wystarczył dedykowany klucz. Zerwałem go po prostu na filtrze - pewnie był do d..y po prostu. Sytuację uratował gruby dwudziestocentymetrowy gwóźdź - musiałem przebić nim filtr na wylot i dopiero poszło, i tak cięzko.
Do odkręcenia spustu oleju przygotuj nasadkę, bo płaskim łatwo złamać kołnierzyk chroniący śrubę.
To chyba tyle
pozdrowionka
Też niedawno wymieniałem oliwkę, i u mnie do odkręcenia filtra nie wystarczył dedykowany klucz. Zerwałem go po prostu na filtrze - pewnie był do d..y po prostu. Sytuację uratował gruby dwudziestocentymetrowy gwóźdź - musiałem przebić nim filtr na wylot i dopiero poszło, i tak cięzko.
Do odkręcenia spustu oleju przygotuj nasadkę, bo płaskim łatwo złamać kołnierzyk chroniący śrubę.
To chyba tyle
pozdrowionka
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
przed wkręceniem po spuszczeniu oleju śruby spustowej podgrzej miedzianą podkładkę chociażby zapalniczką ...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
jak najbardziej, na tym śmigam, zawiera ester, który chroni jeszcze bardziej sprzęgło przed uślizgiem...a teraz zalewam i bede zalewal ciagle..... motul 10w40 double ester pełen syntetyk
[ Dodano: 2008-05-07, 12:39 ]
[ Dodano: 2008-05-07, 12:39 ]
lepiej zrobić to samemu z pasjąFred pisze:Lepiej oddać moto w ręce mechanika...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- DreamTeam-KwK
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 06 sty 2009, 12:09
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kutno/Warszawa
- Kontakt:
Witam
Mam VFR-kę dopiero 6 miesięcy ztąd moje pytania
Chodzi o wymianę oleju silnikowego, nie miałem info na jakim jeździł wcześniej dlatego zalałem na Castrolem Power 1 GPS 4T 10W-40 o parametrach dedykowanych przez producenta.
Wymieniłem go na zimnym silniku, niestety później dowiedziałem się, że powinno to się robić na rozgrzanym silniku aby olej był rzadki i dokładnie spłynął… No ale cóż następnym razem.
Moje pytanie może być dla niektórych śmieszne ale wolę się zapytać. Słyszałem że w niektórych motocyklach po wymianie oleju coś się odpowietrza. Czy w przypadku VFR-ki po wymianie oleju należy coś odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś info.
Mam VFR-kę dopiero 6 miesięcy ztąd moje pytania
Chodzi o wymianę oleju silnikowego, nie miałem info na jakim jeździł wcześniej dlatego zalałem na Castrolem Power 1 GPS 4T 10W-40 o parametrach dedykowanych przez producenta.
Wymieniłem go na zimnym silniku, niestety później dowiedziałem się, że powinno to się robić na rozgrzanym silniku aby olej był rzadki i dokładnie spłynął… No ale cóż następnym razem.
Moje pytanie może być dla niektórych śmieszne ale wolę się zapytać. Słyszałem że w niektórych motocyklach po wymianie oleju coś się odpowietrza. Czy w przypadku VFR-ki po wymianie oleju należy coś odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś info.
-
- bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: sob 25 paź 2008, 21:18
- Imię: Sebastian
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mielnik
- Kontakt:
Panowie... przy wymianie oleju szczególnie w sezonie zimowym( gdzie nie można się przejechać) bardzo ważna sprawą przy tego typu wymianach jest kolega i puszka (a najlepiej kilka) takiego zimnego, żółtego, gazowanego napoju:P tylko nie ma co przeginać bo można wymienić olej w chłodnicy przez przypadek:)) pozdro dla wszystkich
- DreamTeam-KwK
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 06 sty 2009, 12:09
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kutno/Warszawa
- Kontakt:
- Sylwio
- klepacz
- Posty: 1159
- Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
- Imię: Sylwester
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chrzanów
- Kontakt:
Jeżeli po wymianie płynu chłodzącego, uruchomiłeś silnik, rozgrzał się do temperatury około 104 stopni Celsjusza i załączył się wentylator chłodnicy to masz wszystko w porządku. Jeżeli natomiast po osiągnięciu tej temperatury wentylator się nie załącza masz zapowietrzony układ chłodzenia i należy go odpowietrzyć.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
wcale go nie trzeba jakoś wielce odpowietrzać, zrobi to sam, ustali sobie ile ma płynu i albo weźmie go ze zbiorniczka lub nie, zazwyczaj zassie jak zapowietrzony, zrobi wszystko sobie sam...sprawdzone x 2. pogulgocze trochę jak się rozgrzeje ttzn, że się odpowietrza
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości