Strona 1 z 18
Olej do VFR
: pt 02 gru 2005, 10:07
autor: zbyl
hej jaki olej uzywacie do swoich VFR
i jak wyglada zuzycie oleju w waszych maszynach
Moj sprzet Model RC36 rocznik 96
Jezdze na oleju Motul 5w/40 300 V Factory Line
jesli chodzi o zuzycie oleju to od wymiany do wymiany to zlazi z miarki
jakis milimetr. Nie wiem ile to jest ale nie dolewam nic.
A olej wymieniam srednio co 8-9 tys.
generalnie zawsze pozostaje czysty widac tylko delikatnie sciemnienie.
zbyl
: pt 02 gru 2005, 14:12
autor: UxY
bo za wcze?nie wymieniasz

o ile wiem moz?sz wymienic swobodnie co 12 tys

A ja nie wiem jaki olej uzywam

Bo jeszcze nie zmianie?em od kupna, ale zapewne wychacze co? Shella bo jakies takie przywi?zanie do marki mam

: pt 02 gru 2005, 15:47
autor: sebavfr
Z moich do?wiadcze? wiem, ?e lepiej wymieni? wcze?niej ni? p??niej ja ?rednio wymieniam, co 6-7 ty? albo, co sezon nigdy nie je?d?? do pe?nych 12 ty? na oleju si? nie oszcz?dza.
Do tej poru u?ywa?em, ARALA, 10 W 40 ale teraz jest ci??ko na rynko o niego.
: pt 02 gru 2005, 22:07
autor: olo
Hej ! Ja zala?em moj? MOTUL-em 5100 ESTER 10W40 (p??syntetyk). My?l? ?e jest to dobry kompromis mi?dzy jako?ci? (wysoka) a cen? (akceptowalna). Co do cz?stotliwo?ci wymian oleju - serwis?wka m?wi co 12.000 ale ?mia?o mo?na zmienia? cz??ciej - w sumie chyba im cz??ciej tym lepiej, no oczywi?cie w granicach zdrowego rozs?dku

: sob 03 gru 2005, 00:35
autor: maciek
Zbylu, tak jak Ci ju? pisa?em ja zala?em po zakupie Valvoline syntetyk 10w40. Za ma?o przejecha?em na nim aby powiedzie? co? wi?cej. na razie jest ok.
Aaaa i mam zamiar zmienia? co 6 tys. Oczywi?cie jak pojad? w d?uuug? podr??, powiedzmy 8-10 tys km to nie b?d? sobie zawraca? g?owy zmian? oleju

: ndz 04 gru 2005, 14:47
autor: Vlaad
olo pisze:Hej ! Ja zala?em moj? MOTUL-em 5100 ESTER 10W40 (p??syntetyk)
Te? u?ywam MOTULA 5100. Nie mam powod?w do narzekania. S? jednak zwolennicy lania pwe?nego syntetyka. Jest to koncepcja s?uszna poniewa? ?aden p??syntetyk nie ma takich dobrych w?asno?ci myj?cych. Jest te? inna koncepcja (kontrowersyjna) - la? pe?ny syntetyk i to ........ samochodowy (np MOBIL1 5W50). Pono? sprawdza si? nie?le - na FM jest dyskusja na ten temat i test takiego rozwi?zania. Ja pozostan? przy olejach motocyklowych.
: pn 05 gru 2005, 07:59
autor: zbyl
No wlasnie tylko czy ktos badal jakie ma skutki na zywotnosc sprzegla
jesli chodzi o sprzegla mokre a olej samochodowy ktory teoretycznie
nie jest do takich przeznaczony ..
zbyl
: pn 05 gru 2005, 08:13
autor: Vlaad
Tu masz linka do dyskusji na ten temat na Forum Motocyklist?w:
http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic ... ight=mobil
Oleje
: pn 05 gru 2005, 08:44
autor: zbyl
Cytat z Forum motocyklistow
- Witam,
ja je?d?e a w zasadzie wydaje mi si?, ?e je?dzi?em na Castrol actevo. Wszyscy wychwalali ten olej pod niebiosa wi?c ja te? go kupi?em. Poje?dzi?em dwa sezony i pad?o mi sprz?g?o (zacz??o ciagn??). C?? pokln??em sobie i stwierdzi?em, ?e trza kupi? nowe. Wi?c par? telefon?w tu i tam z pytaniem o cen?. W pewnym serwisie hondy w Niemczech (dziwnym trafem tam jest wszystko du?o ta?sze ni? u nas pomimo tego i? zarabiaj? kilka razy wi?cej) facet zada? mi pytanie po ilu kilometrach to sprz?g?o pad?o a nast?pnie pytanie odno?nie oleju. Gdy odpowiedzia?em, ?e na Castrolu on odpar?, ?e si? nie dziwi, ?e mam sprz?g?o do wymiany. Podobno castrol jest dobrym olejem ale dla silnik?w z suchym sprz?g?em. Co? w tym oleju powoduje, ?e sprz?g?o szybciej si? zciera. Podobno te? silnik na nim g?o?niej chodzi. I to mi da?o do my?lenia. Nie jestem ekspertem aby wypowiada? si?, czy facet mia? racj? czy nie. On stwierdzi? kr?tko: ?aden olej ze stajni Castrola. No i teraz mam problem - fantazjowa? czy nie bo nie wiem czy zmienia? olej np. na Motul czy dalej je?dzi? na Castrolu. znacie mo?e podobne przypadki??
Pozdrawiam
O i tutaj znowu zonk bo wlasnie jak z trwaloscia sprzegla nie neguje
ze sie nie da wlac samochodowego oleju ale jak to sie ma
przy tescie 2 takich samych motocykli i tak samo jezdzonych np tor. i co by sie wtedy stalo
np po 10 wyscigach ... hehe
zbyk
Re: Oleje
: czw 08 gru 2005, 19:20
autor: redford
zbyl pisze:
O i tutaj znowu zonk bo wlasnie jak z trwaloscia sprzegla nie neguje
ze sie nie da wlac samochodowego oleju ale jak to sie ma
przy tescie 2 takich samych motocykli i tak samo jezdzonych np tor. i co by sie wtedy stalo
np po 10 wyscigach ... hehe
zbyk
mo?na la? samochodowe ale bez dodatk?w obni?aj?cych tarcie, co obecnie jest do?? trudne bo wi?kszo?? nowoczesnych olej?w te dodatki posiada. Dlatego lepiej la? motocyklowe, one ich nie maj?
Tak w og?le dzie? dobry, czy zasta?em Jolk??
pozdro, redford
: czw 08 gru 2005, 20:02
autor: Yaco
Ja zalewam Motulem 5100 - i tu pytanie zreszt?. Wg. etykiety jest to syntetyk...
redford - mi?o powita? innowierc? (Winzgroza do ?mietnika

)
: pt 09 gru 2005, 11:43
autor: zbyl
Redford Ii tam jak nie maja motocyklowe ?
No ale np Motul 300V 5w/40 Factory Linle Firma motul chwali sie ze posiada
srodki obnizajace tarcie
Dalej jesli chodzi o oleje z serii 5100 sa to P??Syntetyki
Motul pelne syntetyki to sa seria 300V czyli 5w/40 10w/40 15w/40
oczywscie wszystkie 300V
Zreszta teraz Motul ma jakas nowa linie olejow.
Kiedys byla stronka polska tej marki ale juz jej nie ma i info tylko na
www.motul.com
zbyl
: sob 10 gru 2005, 20:53
autor: redford
zbyl pisze:Redford Ii tam jak nie maja motocyklowe ?
No ale np Motul 300V 5w/40 Factory Linle Firma motul chwali sie ze posiada
srodki obnizajace tarcie

zbyl
Zbylu, ja wiem, ?e motul ma na ?wiecie swoich fan?w ale ja si? do nich nie zaliczam. Uwa?am, ?e ta firma sk?ada si? w 99 proc. z marketingu a w 1 proc. z oleju. Podobnie jak microsoft i windows, marketing + 1 % systemu operacyjnego, ale ma to swoich zwolennik?w : )
pozdrawiam,
redford
: pn 12 gru 2005, 07:58
autor: zbyl
No lekka przesada

Gdyby to byl nie olej to by go ludzie na wyscigach nie uzywali

Bo jesli tylko markteing to by nie wytrzymalo najgorszego.
A ty po prostu nie lubisz wszystko co sie zaczyna na FR.
i juz
zbyl
: wt 13 gru 2005, 13:38
autor: Motospart
Najwieksza roznica miedzy silnikiem motoru a silnikiem samochodowym jest, blok sprzeglo-przelozenie pracujace w oleju silnikowym. Wysoka moc i temperatura, wymagaja od oleju stosowanego w motocyklu, jak najwyzszych cech smarujacych, aby gwarantowac jego optymalna prace.
Fakt, ze tym samym olejem jest zalane sprzeglo, skrzynia biegow i silnik w motocyklach, posiadajacych takowe(w przeciwienstwie do np.Ducati - sprzeglo suche),wymaga od nas szczegolnej uwagi, przed wyborem oleju do naszego motocykla.
Olej taki,nie moze posiadac zadnych domieszek, dodatkow i tym podobnych wynalazkow.
Oleje te, nie powinny miec modyfikatorow tarcia, ktorych zazwyczaj nie ma w olejach o oznaczeniu API do SG i tez klasy A. Nie sa tez zalecane oleje syntetyczne, jak 5W50 albo 10W60, te oleje moga byc wrazliwe na prace zebatek w przekladni skrzyni biegow, powodujac zmiany w lepkosci tego typu oleju silnikowego. Odpowiedni on jest w przypadku samochodu. Pamietajmy jednak, ze tam skrzynia biegow ma swoj wlasny i oddzielny olej.