Olej do VFR

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 18 wrz 2006, 13:43

W czasie tegorocznych upałów półsyntetyczny Motul 10W-40 poddał się. Skrzynia i silnik miały ciężkie życie. Postanowiłem im ulżyć w cierpieniu i zalałem syntetyk LiquyMoly 10W-50. Największa poprawa była wyczuwalna w pracy skrzyni ale i silnik nie przegrzewał się tak szybko (rzadziej załącza się wentylator). Efektów negatywnych brak pomimo zacnego wieku (16 lat) vfr-y. Zdecydowanie polecam syntetyk.

aVe vfr

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » śr 04 paź 2006, 16:45

Pod koniec sezonu myślę nad wymianą oleju w swojej VFR'ce.
Co myślicie o BEL-RAY OLEJ EXS SUPERBIKE 4T SYNTETYK 10W50 4L ?
http://www.motoracer.pl/sklep/product_i ... cts_id=644
Słyszałem dobre opinie o tym producencie.

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 05 paź 2006, 07:00

Nie wiem co sądzić o BELRAY. Nie znam opinii o tych olejach. Na przyszły sezon na bank wleję syntetyk. Być może zdecyduję się na Agip 10W60. Jeszcze się zastanowię, bo LIQUI MOLY 10W50 daje sobie doskonale radę.

kemal
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 20:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wloszczowa
Kontakt:

Post autor: kemal » śr 01 lis 2006, 22:41

Jakieś dwa tygodnie temu wlalem do swojej VFRki BEL-RAY i muszę powiedzieć że jest rużnica zwlaszcza w pracy skrzyni. Opińje slyszalem różne ale ja jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 02 lis 2006, 10:19

Jak do tej pory jeżdżę na syntetyku Valvoline 10w-40.
Jestem zadowolony.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » czw 02 lis 2006, 11:10

J do siebie zaleję Agipa 10W60, pełen syntetyk oczywiście. Dobry i tani - 40 zł za litr, to znacznie mniej iż Motul 300V.

Pozdro, Pawel

PS. Mam go u siebie w warsztacie, ewentualnie półsyntetyk (tez Agipa) 15W50.
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

GRZECH
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 10 sty 2007, 18:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZIELONA GORA
Kontakt:

Olej do RC-24

Post autor: GRZECH » sob 13 sty 2007, 18:37

Moj RC-24 89r ma 76000 przebiegu i jest zalany motulem 10W40 myslalem zeby wymienic na cos 10W50 bo jest podobno odporniejszy na wysokie temperatury(a przeciez klimat sie ociepla :lol: )ale nie wiem czy to ma sens i czy tym posunieciem nic nie spapram Co myslicie na ten temat? Pozdrowionka

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 13 sty 2007, 18:47

76 tysiaków ? VFR-ka jest dopiero dobrze dotarta przy takim przebiegu ! Ja bym nie kombinował z lepkością oleju, może gdyby to było 176.000 - można by pomyśleć... Pamietaj że gęściejszy olej będzie dużo gorzej smarował podczas rozruchu w niskich temperaturach !
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » sob 13 sty 2007, 18:57

ja wlewam motula 10W40 półsyntetyka i nie narzekam
Obrazek

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » sob 13 sty 2007, 19:03

MadziX pisze:ja wlewam motula 10W40 i nie narzekam
ja wczoraj taki zakupilem i mam nadzieje ze tez nie bede narzekac

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » ndz 14 sty 2007, 10:48

10w40 jest zalecany przez producenta ,więc napewno bedzie na nim dobrze pracował silnik,zalanie oleju na wyzszą temperature moze tylko pomóc w utrzymaniu jego zywotnosci ,szczegolniw w upały i w mieście .polecam full syntetyk 10w50 lub 10w60

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 14 sty 2007, 11:27

seba_VF750FR pisze:polecam full syntetyk
kupilbym full syntetyk ale akurat kasa nie pozwala, wiec bedzie sie musiala zadowolic takim jaki kupilem

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » ndz 14 sty 2007, 11:53

ja od 4 sezonow jezdzilem na motulu polsynt i bez problemowo bylo
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 14 sty 2007, 12:53

Ja mam Castrol GPS 4T syntetyk, u mnie w rzeszofie 32 zeta za litr
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » ndz 14 sty 2007, 13:34

seba_VF750FR pisze:10w40 jest zalecany przez producenta ,więc napewno bedzie na nim dobrze pracował silnik,zalanie oleju na wyzszą temperature moze tylko pomóc w utrzymaniu jego zywotnosci ,szczegolniw w upały i w mieście .polecam full syntetyk 10w50 lub 10w60
I o to właśnie chodzi. Dla mnie "suche starty" to trochę mit, bo zawsze minimaly film olejowy zostanie tam gdzie trzeba. Dyskutowałem o tym z Pawlem i doszliśmy do wniosku, że ważniejsza jest trwałość filmu olejowego podczas pracy w trudnych warunkach(zwłaszcza w upały). Zresztą charakterystyka 10W jest zalecana przez Hondę. Większą szkodę wyrządzi zerwanie filmu olejowego podzczas pracy, kiedy się tego nie spodziewamy (w czasie jazdy np w korku) niż ułamki sekund tuż po uruchomieniu, kiedy wiadomo że trzeba dać szansę pompie oleju na podanie smarowidła i jesteśmy na to przygotowani.

aVe cycki & vfr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości