Olej do VFR

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Olej do VFR

Post autor: zbyl » pt 02 gru 2005, 10:07

hej jaki olej uzywacie do swoich VFR
i jak wyglada zuzycie oleju w waszych maszynach

Moj sprzet Model RC36 rocznik 96
Jezdze na oleju Motul 5w/40 300 V Factory Line
jesli chodzi o zuzycie oleju to od wymiany do wymiany to zlazi z miarki
jakis milimetr. Nie wiem ile to jest ale nie dolewam nic.
A olej wymieniam srednio co 8-9 tys.
generalnie zawsze pozostaje czysty widac tylko delikatnie sciemnienie.

zbyl
Ostatnio zmieniony śr 07 maja 2008, 15:37 przez zbyl, łącznie zmieniany 2 razy.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Model VFR: MTS1000DS oraz CBRXX
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pt 02 gru 2005, 14:12

bo za wcze?nie wymieniasz :) o ile wiem moz?sz wymienic swobodnie co 12 tys :) A ja nie wiem jaki olej uzywam :P Bo jeszcze nie zmianie?em od kupna, ale zapewne wychacze co? Shella bo jakies takie przywi?zanie do marki mam :)

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Model VFR: RC46 "2001.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » pt 02 gru 2005, 15:47

Z moich do?wiadcze? wiem, ?e lepiej wymieni? wcze?niej ni? p??niej ja ?rednio wymieniam, co 6-7 ty? albo, co sezon nigdy nie je?d?? do pe?nych 12 ty? na oleju si? nie oszcz?dza.
Do tej poru u?ywa?em, ARALA, 10 W 40 ale teraz jest ci??ko na rynko o niego.
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pt 02 gru 2005, 22:07

Hej ! Ja zala?em moj? MOTUL-em 5100 ESTER 10W40 (p??syntetyk). My?l? ?e jest to dobry kompromis mi?dzy jako?ci? (wysoka) a cen? (akceptowalna). Co do cz?stotliwo?ci wymian oleju - serwis?wka m?wi co 12.000 ale ?mia?o mo?na zmienia? cz??ciej - w sumie chyba im cz??ciej tym lepiej, no oczywi?cie w granicach zdrowego rozs?dku :D

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Model VFR: chwilowo brak :(
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » sob 03 gru 2005, 00:35

Zbylu, tak jak Ci ju? pisa?em ja zala?em po zakupie Valvoline syntetyk 10w40. Za ma?o przejecha?em na nim aby powiedzie? co? wi?cej. na razie jest ok.
Aaaa i mam zamiar zmienia? co 6 tys. Oczywi?cie jak pojad? w d?uuug? podr??, powiedzmy 8-10 tys km to nie b?d? sobie zawraca? g?owy zmian? oleju :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » ndz 04 gru 2005, 14:47

olo pisze:Hej ! Ja zala?em moj? MOTUL-em 5100 ESTER 10W40 (p??syntetyk)
Te? u?ywam MOTULA 5100. Nie mam powod?w do narzekania. S? jednak zwolennicy lania pwe?nego syntetyka. Jest to koncepcja s?uszna poniewa? ?aden p??syntetyk nie ma takich dobrych w?asno?ci myj?cych. Jest te? inna koncepcja (kontrowersyjna) - la? pe?ny syntetyk i to ........ samochodowy (np MOBIL1 5W50). Pono? sprawdza si? nie?le - na FM jest dyskusja na ten temat i test takiego rozwi?zania. Ja pozostan? przy olejach motocyklowych.

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » pn 05 gru 2005, 07:59

No wlasnie tylko czy ktos badal jakie ma skutki na zywotnosc sprzegla
jesli chodzi o sprzegla mokre a olej samochodowy ktory teoretycznie
nie jest do takich przeznaczony ..

zbyl

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 05 gru 2005, 08:13

Tu masz linka do dyskusji na ten temat na Forum Motocyklist?w:
http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic ... ight=mobil

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Oleje

Post autor: zbyl » pn 05 gru 2005, 08:44

Cytat z Forum motocyklistow
  • Witam,
    ja je?d?e a w zasadzie wydaje mi si?, ?e je?dzi?em na Castrol actevo. Wszyscy wychwalali ten olej pod niebiosa wi?c ja te? go kupi?em. Poje?dzi?em dwa sezony i pad?o mi sprz?g?o (zacz??o ciagn??). C?? pokln??em sobie i stwierdzi?em, ?e trza kupi? nowe. Wi?c par? telefon?w tu i tam z pytaniem o cen?. W pewnym serwisie hondy w Niemczech (dziwnym trafem tam jest wszystko du?o ta?sze ni? u nas pomimo tego i? zarabiaj? kilka razy wi?cej) facet zada? mi pytanie po ilu kilometrach to sprz?g?o pad?o a nast?pnie pytanie odno?nie oleju. Gdy odpowiedzia?em, ?e na Castrolu on odpar?, ?e si? nie dziwi, ?e mam sprz?g?o do wymiany. Podobno castrol jest dobrym olejem ale dla silnik?w z suchym sprz?g?em. Co? w tym oleju powoduje, ?e sprz?g?o szybciej si? zciera. Podobno te? silnik na nim g?o?niej chodzi. I to mi da?o do my?lenia. Nie jestem ekspertem aby wypowiada? si?, czy facet mia? racj? czy nie. On stwierdzi? kr?tko: ?aden olej ze stajni Castrola. No i teraz mam problem - fantazjowa? czy nie bo nie wiem czy zmienia? olej np. na Motul czy dalej je?dzi? na Castrolu. znacie mo?e podobne przypadki??
    Pozdrawiam
O i tutaj znowu zonk bo wlasnie jak z trwaloscia sprzegla nie neguje
ze sie nie da wlac samochodowego oleju ale jak to sie ma
przy tescie 2 takich samych motocykli i tak samo jezdzonych np tor. i co by sie wtedy stalo
np po 10 wyscigach ... hehe

zbyk

Awatar użytkownika
redford
Posty: 4
Rejestracja: czw 08 gru 2005, 18:47
Model VFR: 800 VTEC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Re: Oleje

Post autor: redford » czw 08 gru 2005, 19:20

zbyl pisze: O i tutaj znowu zonk bo wlasnie jak z trwaloscia sprzegla nie neguje
ze sie nie da wlac samochodowego oleju ale jak to sie ma
przy tescie 2 takich samych motocykli i tak samo jezdzonych np tor. i co by sie wtedy stalo
np po 10 wyscigach ... hehe

zbyk
mo?na la? samochodowe ale bez dodatk?w obni?aj?cych tarcie, co obecnie jest do?? trudne bo wi?kszo?? nowoczesnych olej?w te dodatki posiada. Dlatego lepiej la? motocyklowe, one ich nie maj?

Tak w og?le dzie? dobry, czy zasta?em Jolk??

pozdro, redford

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 08 gru 2005, 20:02

Ja zalewam Motulem 5100 - i tu pytanie zreszt?. Wg. etykiety jest to syntetyk...

redford - mi?o powita? innowierc? (Winzgroza do ?mietnika :mrgreen: )
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » pt 09 gru 2005, 11:43

Redford Ii tam jak nie maja motocyklowe ?
No ale np Motul 300V 5w/40 Factory Linle Firma motul chwali sie ze posiada
srodki obnizajace tarcie :D

Dalej jesli chodzi o oleje z serii 5100 sa to P??Syntetyki
Motul pelne syntetyki to sa seria 300V czyli 5w/40 10w/40 15w/40
oczywscie wszystkie 300V
Zreszta teraz Motul ma jakas nowa linie olejow.
Kiedys byla stronka polska tej marki ale juz jej nie ma i info tylko na www.motul.com

zbyl

Awatar użytkownika
redford
Posty: 4
Rejestracja: czw 08 gru 2005, 18:47
Model VFR: 800 VTEC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: redford » sob 10 gru 2005, 20:53

zbyl pisze:Redford Ii tam jak nie maja motocyklowe ?
No ale np Motul 300V 5w/40 Factory Linle Firma motul chwali sie ze posiada
srodki obnizajace tarcie :D
zbyl
Zbylu, ja wiem, ?e motul ma na ?wiecie swoich fan?w ale ja si? do nich nie zaliczam. Uwa?am, ?e ta firma sk?ada si? w 99 proc. z marketingu a w 1 proc. z oleju. Podobnie jak microsoft i windows, marketing + 1 % systemu operacyjnego, ale ma to swoich zwolennik?w : )

pozdrawiam,
redford

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » pn 12 gru 2005, 07:58

No lekka przesada :P
Gdyby to byl nie olej to by go ludzie na wyscigach nie uzywali ;-)
Bo jesli tylko markteing to by nie wytrzymalo najgorszego.
A ty po prostu nie lubisz wszystko co sie zaczyna na FR.
i juz :D

zbyl

Motospart
Posty: 3
Rejestracja: śr 07 gru 2005, 14:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Italia
Kontakt:

Post autor: Motospart » wt 13 gru 2005, 13:38

Najwieksza roznica miedzy silnikiem motoru a silnikiem samochodowym jest, blok sprzeglo-przelozenie pracujace w oleju silnikowym. Wysoka moc i temperatura, wymagaja od oleju stosowanego w motocyklu, jak najwyzszych cech smarujacych, aby gwarantowac jego optymalna prace.
Fakt, ze tym samym olejem jest zalane sprzeglo, skrzynia biegow i silnik w motocyklach, posiadajacych takowe(w przeciwienstwie do np.Ducati - sprzeglo suche),wymaga od nas szczegolnej uwagi, przed wyborem oleju do naszego motocykla.
Olej taki,nie moze posiadac zadnych domieszek, dodatkow i tym podobnych wynalazkow.
Oleje te, nie powinny miec modyfikatorow tarcia, ktorych zazwyczaj nie ma w olejach o oznaczeniu API do SG i tez klasy A. Nie sa tez zalecane oleje syntetyczne, jak 5W50 albo 10W60, te oleje moga byc wrazliwe na prace zebatek w przekladni skrzyni biegow, powodujac zmiany w lepkosci tego typu oleju silnikowego. Odpowiedni on jest w przypadku samochodu. Pamietajmy jednak, ze tam skrzynia biegow ma swoj wlasny i oddzielny olej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości