Strona 1 z 2

Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMOC !

: sob 12 kwie 2008, 17:02
autor: BABIOR
Witam! Proszę o pomoc odnośnie składu mieszanki w VFR 750f RC 36 II. Jestem szczęsliwym posiadaczem Hondy VFR RC 36 II którą zakupiłem od I własciciela z Niemiec z przebiegiem 12300 km !!! Moto jest jak NOWE. Ale mam mały problem odnośnie gażników, motocykl stał w garażu przez 4 lata nie używany i nie chciał odpalić po tak długim postoju , wymieniłem świece , wyczyściłem gaźniki , zrobiłem synchre , lecz nie posiadam danych odnośnie składu mieszanki , moto nie paliło na wyciągnietym ssaniu oraz kulało na dwa gary , zostało uruchomione lecz ma zbyt dużą dawke paliwa wiec prosze o POMOC!

: ndz 13 kwie 2008, 10:35
autor: Achmed
Wypowiedz FABIKA w temacie,
"poziom paliwa prosto ustawic, wyciagasz gazniki, montujesz je w podstawce pod odpowiednim katem, mierzysz wychylenie plywaka przy ledwo dotykajacej blaszce zaworku, skladasz, montujesz w moto, zalewasz gazniki paliwem, podlaczasz pusty przezroczysty wezyk pod dysze spustowa, odkrecasz srubke zaworka, paliwo ci zalewa rurke, rurke musisz miec pod katem prostym wzgledem gaznika i nie mozesz jej przesuwac w gore ani w dol, mierzysz slupek cieczy czy jest taki jak podaje serwisowka, generalnie powinien byc nizej o jakies 1-2 mm od punktu zaznaczonego na obudowie gaznika, jesli sie nie zgadza to wyciagasz gazniki, montujesz na podstawce pod odpowiednim katem, i regulujesz wychylenie plywaka, jesli dobrze ustawisz gaznik w podstawce i zachowasz kat to przewaznie pierwsze ustawienie sie udaje, a jak nie to metoda prob i bledow dojdziesz do poziomu jaki trzeba

srubki mieszanki nalezy wkrecic do konca ale nie na sile i wykrecic 2-3 obr, dawno przy vfr nie grzebalem i nie pamietam jakie wartosci sa dokladnie

jesli zalewa drugi garnek to powodem nie koniecznie musza byc gazniki, wymien swiece, przewod wysokiego napiecia, dlubanie w gaznikach jest dosc monotonne i trzeba przy nim sporo cieprliowsci, no i mozna wiecej popsuc niz naprawic, sprawdz tez cisnienie na tym garze bo moze siwiece zalewa olej z czym tez sie juz spotkalem, poziomu paliwa bym raczej nie ruszal bo jesli ci nie ciekna gazniki to poziom bedzie raczej dobry, a jak ciekna to nie dlatego ze masz popsuta uszczelke pod komora plywakowa, tylko wywala jedna z dysz, a wtedy to i lubi w olej w silniku puscic wiec wymiana murowana, sprawdz i daj znac do czego doszedles"

: ndz 13 kwie 2008, 13:07
autor: kiki
co do ustawienia poziomu pływaka- tego nie powinno sie ruszac- ma byc zgodnie z serwisówką ( no chyba ze ktoś montuje przelot, k&n, stożki, dynojety i inne cuda).
Co do tematu- to jednak mi sie zdaje ze moze byc problem z gaznikami- czy dokładnie wszystkie lementy wyczysciłes i kontrolowałes ich stan ?

: ndz 13 kwie 2008, 13:30
autor: Ketchup
w rocznikach 94-97 - nie wiem jak w innych, można jedynie zmierzyć poziom paliwa, nie ma tam mozliwości ustawienia pozimu, gdzyż pływak jest cały plastykowy, więc nie ma tam co "podginać", mało tego serwisówka mówi o wymianie pływaka na nowy, jeżeli jest jakaś róznica :evil: , a tzw "PILOT SREW" wykręca się 1 i 3/8 obrotu (nie dotyczy to wersji US i US California), ja wykręciłem 1,5 obrotu.

To jest tylko wstępne ustawienie, aby dokładnie ustawić trzeba mieć obrotomierz z dokładnością do 50 obrotów.

: pn 14 kwie 2008, 00:05
autor: Fabiq
BABIOR, moze cos spiepszyles czyszczac gazniki? ustaw sklad mieszanki zgodnie z serwisowka czyli tak jak podal Ketchup, chociaz szczerze watpie zeby to pomoglo na zalewajace swiece, pewnie jak rozebrales zaworki doplywu paliwa do komory plywakowej to i poziom paliwa ci sie zmienil, byc moze rozebrales wszystkie na raz i zamieniles miejscami plywaki miedzy gaznikami, najlepiej tego nie ruszac jak nie trzeba

gażniki c.d.

: pn 14 kwie 2008, 07:46
autor: BABIOR
Witam! Dzieki koledzy za Pomoc i mądre słowo , zaraz zaczynam " walke " od początku z gaźnikami. Usatwie na 1.5 obrotu Pilot Srew jak mówi kolega Ketchup i wieczorem coś odpowiem. Jeżeli chodzi o pytanie Fabiq czy gażniki zostały poprawnie wyczyszczone ? Wszystko było poprawnie wyczysczone i odpowednio poskaładane. Ale zapuszczonych tak gażników jeszcze nie widziałem w środku aż zielono było w środku "mech" itp :), tylko tak moto stało 4 lata ! Pozdawiam!

[ Dodano: 2008-04-15, 21:24 ]
Witam! Moto zagadało :) zawiesił sie pływak na 1 cylindrze , skład mieszani ustawiłem na 2,75 !!! Dlaczego ? Ponieważ posiadam mega wydech Microna i za jakiś czas zpodam K&N, zrobiłem synchre ponownie,sprawdziłem świece itp. motocykl super sie wkreca na obroty, i pieknie basowo chodzi- wszytko gra . Jeszcze raz dzieki za Pomoc !

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: wt 20 gru 2016, 15:31
autor: zylozbindugi
Witam, zapytam tak dla pewności... Chce w Vfr 750 91r zdjąć trochę z dawki paliwa, bo mechanik zwiększył dawkę do tego stopnia ze teraz moto po odkreceniu manetki rzuca czarnym dymem... Co prawda vfr-ka chodzi jak wściekła, ale wkurza mnie trochę spalanie prawie 10l... wiec musze wkręcić śrubki od regulacji do końca, i później wykręcić je 1,5 obrotu każda? Do dwóch gaznikow dobieram się przez dziurki w ramie??

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: wt 20 gru 2016, 18:42
autor: Arnold
Możesz zrobić tak jak piszesz i będzie dobrze. Natomiast, moim zdaniem, jeśli mechanik ustawiał dawkę na podstawie jakiegoś innego punktu odniesienia niż wkręcenie do końca, np. świecy colortune, to ja radziłbym Ci wkręcić śrubki od tego miejsca na którym teraz się znajdują. Np. o ćwierć obrotu i robisz rundkę i sprawdzasz czy Ci kopci i czy jesteś zadowolony.
Co do otworków w ramie to powiem szczerze, że daaaawno nie miałem na garażu tego modelu i mogę się mylić, ale z tego co mi się wyobraża to śrubki będą od spodu gaźników, nie od boku. Od boku będą raczej śrubki do spuszczania paliwa z komory pływakowej.

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: wt 20 gru 2016, 23:21
autor: Maciek50hs
pytanie jak ten mechanik ustawiał ten skład mieszanki czy na oko, na sluch czy na ząb, że kopci. Ja wiem jedno odnosnie składu mieszanki, przy ponad 20 letnim moto z przebiegami wiekszymi niz 50 tysi ustawienia fabryczne mozna se w buty wsadzic. Tez posiadam vfr750 91r i 2,5 obrotow czy nawet 4 i tak ci nic nie mowi bo niewiesz nadal jaki jest sklad mieszanki. W gaźnikowcach ustawia sie go z reguły na 4-5,5% Co w zaleznosci co chcesz osagnać, jezeli ustawiał collortunem i wiedzial co robi masz odchył rzedu 1% jezeli robił to analizatorem to 0,2% choc wiem, że nie każdy ma analizator bo drogie i ciezko dostepne, to colortuny to wydatek 200zeta. Przy naszych moto nawet nie podchodzilem z collortunem tylko odrazu podlączylem analizator i chodzi elegancko. Dosyc łatwą i niekosztowną metodą sprawdzenia jak gazniki chodzą indywidualnie jest zdjęcie i pozaślepianie systemu PAIR i warto wiedziec, że jezeli ten system jest w moto i podlaczymy analizator pod poszczególne kolanka wydechowe bedą wychodzić bzdety ale to juz pewnie wiecie, tak czy inaczej powodzenia i dobrej zabawy :D

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: śr 21 gru 2016, 19:19
autor: figaro
Zdaje się, że system ten = PAIR, nie był montowany w modelach przed 1998 /wszystkie gaźnikowe/. :roll:
Analizator spalin znajdziemy na każdej stacji diagnostycznej, podłączenie do regulacji kosztuje grosze /lub za free/, a i niejeden diagnosta popatrzy sobie z przyjemnością /lub może nawet pomoże/ jak reguluje się skład mieszanki w moto. :wink:

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: śr 21 gru 2016, 23:31
autor: Maciek50hs
analizatory znajduja sie na stacjach diagnostycznyh ale nie na wszystkich i nie zawsze do konca sa sprawne :shock: a PAIR był montowany ale nie we wszystkich modelach ( bodajże USA tylko 90-96 choc moge sie mylic, nie upieram sie) problem polega w czym innym. Niewiem jak we wczesniejszych vfr przed 90r ale bankowo roczniki 90-96 niemaja gdzie sie fabrycznie podpiąć analizatorem bez kombinacji, ale bez bicia piany reasumujac jak tylko bede u siebie robił regulacje zamieszcze fotki i moze mały filmik jak to u mnie wszystko wyglada.

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: czw 22 gru 2016, 11:29
autor: zylozbindugi
Ogólnie to nie wiem w jaki sposób u mnie majster ustawial dawkę paliwa przy czyszczeniu i regulacji gaznikow, ale było ok. Teraz jest w Holandii, i nie mam do niego kontaktu. Któregoś razu przyjechałem do niego, i zwiększył mi jakoś dawkę bez żadnego analizatora, tylko za pomocą śrubokręta... I od tej pory zaczęła kopcic na czarno. Moto wcześniej trochę szarpalo i powiedział ze delikatne zwiększenie dawki pomoże, ale okazało się ze winne temu były stare przewody... Świece tez wymieniłem.
Jeszcze jak by mi ktoś podpowiedział w którym miejscu są te śrubki od dawki paliwa, to coś może pokombinuje..

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: pt 23 gru 2016, 08:19
autor: Maciek50hs
regulacja.jpg
Analogicznie po drugiej stronie tez są z takimi kapturkami

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: sob 24 gru 2016, 21:43
autor: Maciek50hs
Nie bede zakładał nowego posta bo to i tak w tym temacie ale mam problem bo nie umiem znaleźć informacji jak ustawic poziomy pływaków w gaznikach za pomoc z góry dziekuje :wink:

Re: Skład mieszanki w VFR 750F RC36 II Proszę o POMO

: sob 24 gru 2016, 22:16
autor: figaro
Maciek50hs pisze:...mam problem bo nie umiem znaleźć informacji jak ustawić poziomy pływaków w gaźnikach...
Przeleć temat od początku i znajdź post Ketchupa z 13 kwi 2008, o 12:30 :P