skrzynia biegów rc36II - oporna praca skrzyni

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

skrzynia biegów rc36II - oporna praca skrzyni

Post autor: Bolek101 » ndz 09 mar 2008, 21:12

Witam


Zauważyłem u siebie po wymianie oleju, że zmiana biegów odbywa się wyraźnie glośniej i do tego z większym oporem. Ostatnio częściej zdarza mi się wkręcac moto na wyższe obroty i wtedy jest to szczególnie wyraźne. Zmiana biegu z jedynki na dwójkę powyżej 10 tyś. obrotów powoduje u mnie ból serca spowodowany głośnym "gruchnięciem". Raz zdarzyło mi się nawet tak, że dwójka w ogóle nie weszła :disagree
Przy redukcjach jest trochę spokojniej, ale też nie cicho.

Pytanie: czy moze to być winą nieodpowiedniego oleju? Wlałem 10W40 - półsyntetyk http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/P ... hetics.asp

Wylałem z silnika ciemną breję, ale o dziwo na niej skrzynia chodziła znacznie ciszej.
Może się martwię na wyrost?


Poradźcie proszę.
Ostatnio zmieniony czw 20 mar 2008, 13:13 przez Bolek101, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » ndz 09 mar 2008, 21:43

dzis katalem nowa R1 tam to dopiero trzeba porzadnie strzelic w wajhe zeby bieg wrzucic

mysle ze nie ma sie czym martwic, przy wymianie oleju sprzeglo jakis czas pracuje marnie, czasem nawet sie slizga przez kilkaset km po czym wraca do normy, jesli wlales olej motocyklowy ktory przeznaczony jest rowniez do silnikow z mokrym sprzeglem to nie ma co sie martwic
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » ndz 09 mar 2008, 21:49

Fabiq pisze:jesli wlales olej motocyklowy ktory przeznaczony jest rowniez do silnikow z mokrym sprzeglem to nie ma co sie martwic
Hmmm.. W tym sęk że nie :disagree Ten olej na stronie producenta znajduje się w dziale "oleje smaochodowe" - dowiedziałem się o tym długo po wymianie. Ten olej po prostu polecił mi znajomy.
Ale skoro mówisz że powinno się z czasem trochę poprawić to jeszcze poczekam z kolejną wymianą. Trochę drogo by mnie ta podwójna wymiana w ciągu miesiąca wyniosła :confused

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » ndz 09 mar 2008, 22:09

Bolek101 pisze:W tym sęk że nie
sprawdz dokladnie specyfikacje oleju, jesli jest to olej ktory nie moze byc stosowany w silnikach z morkym sprzeglem , a tak zapewne jest jesli to olej przeznaczony dla samochodow - wogole to oleje samochodowe sa zupelnie inne niz motocyklowe, jaki samochod ci sie wykreca na 12 tys/obr ?? sie nie zastanawiaj tylko spuszczaj i zalej CASTROLA GPS, bo nie dosc ze bedziesz mial do wymiany sprzeglo ktorego juz nie uratujesz bo zniszczy je olej to zabijesz skrzynie, sprzeglo koszt 500 pln a olej 100!!
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » ndz 09 mar 2008, 22:23

Bolek101 jeśli wlałeś ten olej co podałeś linka to nie jest olej do motocykli,Mobil też produkuje oleje do moto. ale to pisze na nim że do moto i z mokrym sprzegłem , może być Motul lub Castrol ale to pisze na nich.Ten wypierdziel jak najszybciej razem z filtrem.
A znajomego opierdziel jak się nie zna na olejach to niech nie radzi , chyba że pokryje koszty z tym związane.
Jacek M.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 09 mar 2008, 23:18

Super S to Ja lałem to Seicento, wymiana jak dla mnie bez dwóch zdań. w olejach motocyklowych zawarte są przeróżne dodatki, np ESTER, który zapobiega ślizganiu się sprzęgła-u mnie jednak pomaga, gdy się silnik rozgrzeje....na zimnym nieraz pociągnie, moze wina sprężyn,,,,klamke dość twarda więc nie wiem .... WYMIEŃ, jeśli jest to bardzo odczuwalny dźwięk to widocznie jest coś nie tak. Siła tarcia jest inna no nie ....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » pn 10 mar 2008, 05:27

Echhh... Tak to jest jak się słucha pseudo speców. Pewnie zaproponował go bo jest tani - kosztował mnie raptem 80 zł. Fabiq, ten CASTROL GPS się nada do mojego sprzęta? O tym konkretnie mówisz? : http://motokosmetyka.pl/shop,show,223

Filtr to niewielki koszt więc oczywiście też do wymiany. Co mnie podkusiło... :neutral:

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pn 10 mar 2008, 08:07

Castrol GPS bedzie dobry jesli chcesz polsyntetyk, ile ma nabite km ta twoja sztuka? czy brala olej wczesniej?
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 10 mar 2008, 09:41

co do oleju to moim zdaniem kazdy motocyklowy bedzie sie nadawał (aby nie orlen itp :twisted: ). Czy to bedzie castrol, motul czy liqui moly czy agip, valvoline, trzeba tylko pamietac o klasach jakosciowych. Bo pamietajmy, iż teraz wiekszosc olejów ma juz bardzo podobne właściwości-byle trzymać sie jednej wytycznej-ma to być olej otocyklowy-tak jak pisał Fabiq. Ja do swojej teraz zaleje liqui moly-full syntetyk(ta marka- dlatego że kumpel takimi badziewiami handluje i zrobi mi dobrą cene). Pozdro :)

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » pn 10 mar 2008, 10:11

10 000 rpm na dwojke no - nie dziwie sie....

Tak tak przyczyna lezy w oleju....

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » pn 10 mar 2008, 10:51

Fabiq pisze:Castrol GPS bedzie dobry jesli chcesz polsyntetyk, ile ma nabite km ta twoja sztuka? czy brala olej wczesniej?
Przejechane ma 39000 - ja zrobiłem 1200 i grama oleju nie wzięła.


Whitespirit - Ty z jedynki nie korzystasz?

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pn 10 mar 2008, 12:07

Cokolwiek wlejesz polsyntety czy syntetyk, bedzie dobrze tylko zeby to byl olej motocyklow (tak jak Fabik pisze auta maja sprzegla suche).. to raz
Dwa to jak zapewne wiesz.. 2ka w vfr wchodzi glosno z gruchnieciem, moze poporstu jak zaczales ostatnio dawac w palnik to dzwiek sie wzmógł.

Zanim temat zamieni sie w dyskusje na temat oleju:
Moja sztuka jezdzila na castrolu gps polsyntetyk we wloszech, takie ma naklejki z wymian pod kanapa, zalałem w polsce pelny syntety motul 300V, nie widze roznicy prawde powiedziawszy, oleju nie bierze, przebieg niecale 60 tys (licznikowy).
W poprzedniej rc36I (90`przebieg licznikowy 60 tys) jak zalalem syntetyk (wczesniej motul 5100) castrola sprzeglo troche sie kleilo na zimnym silniku , z przebiegiem ten objaw nieco ustapil, oleju nie brala.
Generalnie zasada polsyntety syntetyk jest taka ze jak Cie stac to lejesz syntetyk, (sprawdzone przez niektorych na forum).

Imho nie masz sie czym martwic, tylko zalej olej motocyklowy.

kiedys byl podobny temat:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... .php?t=221

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » pn 10 mar 2008, 15:07

Piękne dzięki wszystkim za rady. Zaczynam szukać oleju - będzie to syntetyczny 10W40, bądź 10W50. Poczytam jeszcze opinie o konkretnych produktach i coś wybiorę.

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » sob 22 mar 2008, 09:10

Bolek101 pisze: Zaczynam szukać oleju - będzie to syntetyczny 10W40, bądź 10W50.
Przy letnich upałach lepiej sprawdzi się 10W50. Na pewno film olejowy będzie trwalszy, zwłaszcza jeżeli dużo jeździsz w mieście.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości