Strona 1 z 1

Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

: wt 12 paź 2021, 20:15
autor: NaimaD
Rozebrałem co nieco, żeby zrobić inspekcję luzów zaworowych w vfr 750 '92. Wyszło mi o 8 zaworów, płytek niestety nie pozamieniam, muszę kupić potrzebne. Ale mniejsza o to. Mam inne pytania.

1.Zaznaczyłem czerwoną obwódką na jednym ze zdjęć miejsce na obejmie wałka linię pęknięcia; każdy wałek ma podobną i nie wiem czy coś z tym robić czy się nie przejmować. Ktoś miał podobnie u siebie?
2. Uszczelki pokryw są niepopękane i ogólnie wizualnie ok, z tym że jak widać na zdjęciach są na jakimś silikonie przyklejone do pokryw i na "uchach" był aplikowany silikon, czy coś podobnego. Co z tym fantem zrobić, kupić uszczelki i robić tak samo, czy zrobić tak jak było? To będzie jakiś silikon typu Reinzosil, czy coś innego? W volvo kiedyś pokrywę zaworów składałem wg. manuala na uszczelniaczu anaerobowym, co jest o tyle lepsze od silikonów że w razie przedostania się do wnętrza nie zatka kanałów. Co najlepiej zrobić?
3.Przy rozbieraniu ustawiałem znaki na T1, jeśli dobrze się wczytałem w manual to na tym samym ustawieniu później całość składać kiedy są zdjęte wszytkie wałki, dobrze prawię?

Re: Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

: pt 22 paź 2021, 20:27
autor: printpimp
Cześć, według Hondy klej należy aplikować w okolice tych półksiężyców, jeżeli sama uszczelka jest w miarę miękka i nie popękana ja bym zostawił bo koszt jednej to 100 zł. U mnie też przy rozbiórce był klej ale głównie w tych miejscach a nie po całości.
Z tego co pokazuje manual to wałki musisz złożyć tak żeby po zakręceniu wałem i ustawieniu go w pozycji T1 linie na kołach zębatych były rownolegle i na wysokości krawędzi pokrywy.
Podłączę się do tematu, jestem na etapie regulacji zaworów i mam pytanie ponieważ mierzyłem luzy szczelinomierzem dla każdej jednej pary zaworów ustawiając wałek krzywkami do góry czy to zmienia postać rzeczy w odniesieniu do ustawień wału w pozycji T1 etc? Czy jedynie to pozycja w której mogę zmierzyć dwie pary zaworów EX i IN w jednym położeniu wału?

Re: Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

: ndz 24 paź 2021, 00:12
autor: emil
Witamy na forum.

Re: Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

: ndz 24 paź 2021, 20:25
autor: NaimaD
printpimp pisze:
pt 22 paź 2021, 20:27
Cześć, według Hondy klej należy aplikować w okolice tych półksiężyców, jeżeli sama uszczelka jest w miarę miękka i nie popękana ja bym zostawił bo koszt jednej to 100 zł. U mnie też przy rozbiórce był klej ale głównie w tych miejscach a nie po całości.
Z tego co pokazuje manual to wałki musisz złożyć tak żeby po zakręceniu wałem i ustawieniu go w pozycji T1 linie na kołach zębatych były rownolegle i na wysokości krawędzi pokrywy.
Podłączę się do tematu, jestem na etapie regulacji zaworów i mam pytanie ponieważ mierzyłem luzy szczelinomierzem dla każdej jednej pary zaworów ustawiając wałek krzywkami do góry czy to zmienia postać rzeczy w odniesieniu do ustawień wału w pozycji T1 etc? Czy jedynie to pozycja w której mogę zmierzyć dwie pary zaworów EX i IN w jednym położeniu wału?

Uszczelki są całe i niepopękane, były przyklejone do pokryw od góry, od dołu nie i chyba tak samo złożę, bardziej twarde są te od śrub pokrywy i może je wymienię, czy to nic nie zmieni?

Co do mierzenia Ustawiasz T1 - mierzysz wdech i wydech na zaworach pierwszego cylindra, T3 IN i EX trójki. To samo przód T2 i T4. Krzywki nie ustawiają się idealnie tak samo na mierzonych zaworach w ustawieniach poszczególnych znaków na wale, ale mają nie naciskać na popychacz żeby właśnie można było zmierzyć luz.