ustawienie zaworów vfr 800 fi 99

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

ustawienie zaworów vfr 800 fi 99

Post autor: Ples » czw 12 sie 2021, 12:31

Hej

Sprawdziłem zawory w mojej vfr , wynik jak na zdjęciu.

teraz będę kupował płytki.
Mam zamiar kupić 8 płytek (na czerwono). Jedną zamienić . (na fioletowo)

Mam pytanie, czy znajde takei płytki z taką dokładnością co do jednej setki?


Dzwoniłem do aso honda i z tego co zrozumiałem to mają płytki z dokładnością co 25 setek czyli np 1,6 ; 1,625 ; 1,65 ; 1,675; 1,7

Jeśli to by się potwierdziło to jak jakie mam kupić???

Rozmawiałem też chwilę z serwisantem i powiedział żeby się trzymać raczej środkowego zakresu jeśli przestrzegamy okresy serwisowe, czyli 24000km.
Powiedział też żeby luzy na jednym wałku nie różniły się o jedną setkę.

Czyli ustaliłem że u mnie najlepiej będzie zrobić na ssących 0,16 - 0,17
a na wydechowych 0,3 - 0,31

Pierwszy raz ustawiam zawory więc prośba o rady, gdzie jestem w błędzie, jakie mam zamówić płytki i gdzie najlepiej, w aso cena jednej 40 zł.

I jeszcze jedno, wszystkie płytki mają oznaczenia rozmiaru, w dwóch przypadkach dla dwóch płytek 1,68 wychodzi mi po zmierzeniu 1,675, moje pytanie czy jak płytka ma dokładność do tysiecznej to na płytce jest to wpisane czyli 1,675? czy może jakieś są zaokrąglenia? Trzymać się że ta płytka ma 1,68 czy bardziej swoich pomiarów mikromierzem? Reszta pomiarów zgadzała się. Nie widać szlifowania, na moje amatorskie oko.


Pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: ustawienie zaworów vfr 800 fi 99

Post autor: Ples » czw 12 sie 2021, 13:13

Upewniłem się że w aso honda są płytki co 25 setek.
Więc skorygowałem propozycję płytek.
Czy ten ssący na 0.18 zostawić jak jest i ssących w ogóle nie ruszać?


Na czwartym cylindrze jeden zawór wydechowy będzie w górnej granicy 0,33, to będzie ok? Bo niby jest tendencja do zacieśniania?

Prośba o wszelkie rady.


Pzdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ustawienie zaworów vfr 800 fi 99

Post autor: Arnold » sob 14 sie 2021, 08:57

Masz do kupienia dwie, ewentualnie trzy, płytki. Na dolocie masz dobry luz. Jedynie na pierwszym cylindrze pierwszy zawór jest już blisko luźnej granicy. Na wydechu zamieniasz cztery płytki między sobą i zostają Ci do wymiany dwie płytki na 3 cylindrze.
Na wykresie po lewej dolot, a po prawej wydech. Fioletowa linia wskazuje nowe ustawienie, a niebieska aktualne. Cylindry są ułożone odwrotnie jak u Ciebie, czyli od lewej pierwszy, drugi itd. ale zawory nie zostały przestawione. Czyli cylinder pierwszy zawór 7 i 8 względem Twojej tabeli.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: ustawienie zaworów vfr 800 fi 99

Post autor: Ples » wt 17 sie 2021, 00:37

Dzieki Arnold za odpowiedz, troche sie napracowalws. Juz w piatek zamowilem plytki, myslalem ze to forum umarlo i nikt nie odpisze :) pozniej wkleje jakie plytki kupilem, ale kupilem az 5... Nawet na dolocie cos pozmienialem.

pytanko wiesz ile ma zebow dolny tryb przy rozrzadzie? I czy ewentualnie moge krecic silnikiem w lewo. Bo porobilem sobie znaki na tych trybach gornych i dolnym gdzie powinny sie one zazebiac, zeby nie przestawic o zab, na przodzie i tyle. Najpierw zrobilem znaki na przodzie, zdjalem walki, potem zakrecilem walem w prawo, na 3 cylindrze obecnie jest ustawione gmp w sprezaniu, zdjete walki z tylu. Teraz przy skladaniu zaloze walki na tylnych cylindrach 1 i 3, sprawdze swoje znaki, nie pomyle sie i bedzie ok. Jesli wedlug instrukcji zakrece w prawo na sprezanie na 4 cylindrze to moje znaki beda do niczego na przodzie, bo bede musial potem krecic milion obrotow w prawo zeby sprawdzic czy sie zgadzaja, i jeszcze to wyliczyc ile obrotow zrobic , zeby mi sie te moje znaki znow pokryly.Ciekawi mnie ile obrotów bedzie do wykonania, ile zebow ma dolny tryb. Najlepiej jakbym po zalozeniu walkow na 3 i 1 cylindrze, czyli na tyle, cofnal wał w lewo o 3/4 obrotu do sprezania na 4 cylindrze i zalozyl walki na 2, 4 cylindrze, czyli przodzie, wtedy bede mial swoje znaki. Wykrece wczesniej swiece, nie odkreci sie ta sruba na wale przy kreceniu w lewo, pewnie jest takie ryzyko. Moze na biegu zakrece tylnym kolem? Jakies przeciwwskazania? Robiles moze tak? Jeszcze dodatkowo zrobilem kreske pozioma na tych trybach ale troche sie cykam czy nie przestawie o zab z dolnym trybem. Bo te fabryczne kreseczki na walkach to malo precyzyjne jest wedlug mnie, a dodatkowo myslalem ze moje znaki beda super rozwiazaniem. Tylko teraz ile razy bede musial zakrecic w prawo walem... Wyliczyc bym umial, ale nie znajde ile zebow ma dolny tryb. Teraz czekam na plytki, pewnie zloze wedlug instrukcji, krecac w prawo walem, zobacze jak te kreski sie ustawiaja przy zmianie o jeden zab, i jak sie ustawia znak na wale, jaki jest zakres bledu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości