Strona 1 z 1

GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

: ndz 12 maja 2019, 17:08
autor: maciekptk
Macie pomysł jak ustawić GMP (górne martwe położenie tłoka) bez ściągania pokrywy zaworów? Wiadomo, że najpierw ustawia się na znaki na kole po odkręceniu pokrywy koło sprzęgła ale może się okazać, że jednak zawory są wtedy uchylone i trzeba obrócić silnikiem o 360 stopni.
Czytałem o sposobie włożenie czegoś miękkiego (np. słomka do napojów) do cylindra po wykręceniu świecy i sprawdzeniu czy rzeczywiście tłok jest w górnym położeniu. Ale czy jest jakiś sposób, żeby to określić bez demontażu innych podzespołów?

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

: pn 13 maja 2019, 08:52
autor: PETER
pod pokrywą znaki wskazują na gmp danego cylindra i czy to będzie faza mijania sie zaworów tzn koniec suwu wydechu i początek suwu ssania czy suw sprężania to tłok w danym cylindrze będzie w gmp jak sprawdzić czy to akurat sprężanie ?
po wykręceniu świecy można np użyc balonika cofnąć troch tłok i jeżeli zawory sa zamknięte to będzie balonik napompowany, oczywiście musimy go zamontować i uszczelnić w otworze gdzie wcześniej była świeca

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

: pn 13 maja 2019, 10:44
autor: maciekptk
To przy ustawieniu na znaki pod pokrywą w obu przypadkach tłok jest w GMP?

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

: pn 13 maja 2019, 16:16
autor: Arnold
No oczywiście. Przecież kręcisz wałem korbowym. Nie masz przekładni 1/2 na śrubie. :D

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

: pn 13 maja 2019, 16:21
autor: maciekptk
Hmm, racja :D No to teraz wszystko mi się rozjaśniło.

A tak swoją drogą jak duże znaczenie ma ustawienie GMP przy wymianie napinacza? Powiedzmy, że ustawię GMP w suwie sprężania dla tłoka po stronie rozrządu ale w tym samym czasie lewy tłok nie jest w GMP i sprężyny zaworowe i tak wywierają nacisk na wałek rozrządu

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

: wt 14 maja 2019, 08:24
autor: PETER
sprężyny zaworowe naciskają na wałki rozrządu bo masz po dwa cylindry na stronę jeżeli ustawisz na 1 gmp to na 3 będą wywierać nacisk na wałki jeżeli ustawisz na 4 to na 2 będą naciskać na wałki lepiej jednak mieć zdjęte pokrywy zaworów przy takiej operacji