GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

maciekptk
Posty: 12
Rejestracja: ndz 18 lis 2018, 08:11
Model VFR: RC46
Imię: Maciek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

Post autor: maciekptk » ndz 12 maja 2019, 17:08

Macie pomysł jak ustawić GMP (górne martwe położenie tłoka) bez ściągania pokrywy zaworów? Wiadomo, że najpierw ustawia się na znaki na kole po odkręceniu pokrywy koło sprzęgła ale może się okazać, że jednak zawory są wtedy uchylone i trzeba obrócić silnikiem o 360 stopni.
Czytałem o sposobie włożenie czegoś miękkiego (np. słomka do napojów) do cylindra po wykręceniu świecy i sprawdzeniu czy rzeczywiście tłok jest w górnym położeniu. Ale czy jest jakiś sposób, żeby to określić bez demontażu innych podzespołów?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4530
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

Post autor: PETER » pn 13 maja 2019, 08:52

pod pokrywą znaki wskazują na gmp danego cylindra i czy to będzie faza mijania sie zaworów tzn koniec suwu wydechu i początek suwu ssania czy suw sprężania to tłok w danym cylindrze będzie w gmp jak sprawdzić czy to akurat sprężanie ?
po wykręceniu świecy można np użyc balonika cofnąć troch tłok i jeżeli zawory sa zamknięte to będzie balonik napompowany, oczywiście musimy go zamontować i uszczelnić w otworze gdzie wcześniej była świeca
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

maciekptk
Posty: 12
Rejestracja: ndz 18 lis 2018, 08:11
Model VFR: RC46
Imię: Maciek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

Post autor: maciekptk » pn 13 maja 2019, 10:44

To przy ustawieniu na znaki pod pokrywą w obu przypadkach tłok jest w GMP?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2293
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

Post autor: Arnold » pn 13 maja 2019, 16:16

No oczywiście. Przecież kręcisz wałem korbowym. Nie masz przekładni 1/2 na śrubie. :D
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

maciekptk
Posty: 12
Rejestracja: ndz 18 lis 2018, 08:11
Model VFR: RC46
Imię: Maciek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

Post autor: maciekptk » pn 13 maja 2019, 16:21

Hmm, racja :D No to teraz wszystko mi się rozjaśniło.

A tak swoją drogą jak duże znaczenie ma ustawienie GMP przy wymianie napinacza? Powiedzmy, że ustawię GMP w suwie sprężania dla tłoka po stronie rozrządu ale w tym samym czasie lewy tłok nie jest w GMP i sprężyny zaworowe i tak wywierają nacisk na wałek rozrządu

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4530
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: GMP - jak ustawić bez ściągania pokrywy zaworów?

Post autor: PETER » wt 14 maja 2019, 08:24

sprężyny zaworowe naciskają na wałki rozrządu bo masz po dwa cylindry na stronę jeżeli ustawisz na 1 gmp to na 3 będą wywierać nacisk na wałki jeżeli ustawisz na 4 to na 2 będą naciskać na wałki lepiej jednak mieć zdjęte pokrywy zaworów przy takiej operacji
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości