Strona 1 z 1

Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: pn 14 sie 2017, 11:55
autor: Paweł_RSL
Witam.
Mam następujący problem z moim 800 FI i już skończyły mi się pomysły co go boli.

Silnik nie pali na 2 przednie cylindry. Tylne działają bez problemu, a z przednich można dotknąć kolektorów i są ledwo ciepłe. Podczas pracy następują strzały z tłumika jak i do krócców ssących. Ściągnięcie przednich fajek ze świec nie zmienia pracy silnika, prócz tego że przestaje strzelać do króćców. Świece z przednich cylindrów całe okopcone więc problem ze spalaniem lub mieszanką. Brak błędów na kontrolce FI.

Sprawdzone zostały:
1. Ustawienie rozrządu - wałki, cechy - jest OK.
2. Luzy zaworowe - jest książkowo.
3. Kompresja - między 11 a 12 barów (na zimnym silniku)
4. Podczas pracy odłączałem MAP Sensor co skutkowało natychmiastowym gaśnięciem silnika, więc wnioskuję że jest dobry (natychmiast też zapaliła się kontrolka FI).
5. Na wszelki wypadek zamieniłem MAP Sensor z BARO sensorem - brak różnicy w pracy silnika.
6. Zamieniłem przednie cewki zawpłonowe ze tylnymi - brak zmiany, przednie cylindry nadal nie pracują.
7. Podmieniłem świece z irydowych DENSO na stare "zwykłe" - brak różnicy, nawet lekko gorzej.
8. Zamieniałem ze sobą sondy lambda - brak różnicy.
9. Odłączyłem sondy - natychmiast zapaliła się kontrolka FI i moto chodziło jeszcze gorzej, bardziej strzelało.
10. Podłączyłem zaworki z PAIR VAlve System - brak różnicy. Nawet chyba jest to nie istotne dla komputera gdyż po ich odłączeniu kontrolka FI nie zapaliła się.

Z przeróbek jakie ostatnio dokonałem to wywalenie katów, usunięcie układu PAIR Valve System i zaślepiłem pokrywki z tego układu w pokrywach zaworowych oraz cały układ sterowania klapką z AirBoxa.

Przy okazji zapytam czy ten zaworek/czujnik bądź cokolwiek jak to się nazywa, jest odpowiedzialne za pracę silnika czy tylko PAIR Valve System i sterowanie klapką w Air Boxie, gdyż ja to ustrojstwo u siebie wyrzuciłem:
Obrazek


Błagam o pomoc gdyż już skończyły mi się pomysły. Nie wiem jeszcze gdzie zajrzeć, co sprawdzić, co pomierzyć ? :evil:

Wklejam filmik z pracy silnika, strzały do filtra powietrza z przednich garów jak i wygląd świec z przednich cylindrów:
Obrazek

:arrow: FILMIK: https://youtu.be/Pfvc6yMDxow

Proszę Was o pomoc, może jeszcze macie jakieś pomysły.
Pozdrawiam :)

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: pn 14 sie 2017, 13:26
autor: seler
Zacznij od sprawdzenia czy jest iskra na świecach. Jak jest to czy dostaje paliwo. Potem pomyśli się dalej.

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: pn 14 sie 2017, 14:33
autor: śliniak290
Wnioskuję że zrobiło się tak po regulacji zaworów

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: pn 14 sie 2017, 15:10
autor: Paweł_RSL
Regulacji zaworów nie przeprowadzałem bo nie było takiej potrzeby, wszystkie luzy są książkowe wg.serwisówki. Tylko jeden ssący jest na pograniczu widełek bo ma 0,13 ale to jest zawór z cylindra 1.

Iskra jest na wszystkich świecach, sprawdzane na każdej cewce po kolei. Odłączając zasilanie cewek z cyl.przednich, brak poprawy/pogorszenia pracy silnika jedynie przestaje strzelać do filtra powietrza. Podłączając zasilanie cewek z powrotem (czyli podając iskrę) działa tak samo na 2 cylindry, tylko strzela w króćce.

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: pn 14 sie 2017, 19:14
autor: Demus
A zaślepki które się demontuje przy podłączaniu wakuometrów są na swoim miejscu? W swojej 750 walczyłem z kulejącym cylindrem i przyczyną był brak tej właśnie zaślepki.

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: pn 14 sie 2017, 23:32
autor: emil
Ssanie dziala jak należy?

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: wt 15 sie 2017, 06:36
autor: Buła
Skoro iskra jest to obstawiam problem z układem paliwowym.

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: wt 15 sie 2017, 11:12
autor: kiki
A to się stało nagle czy po rozbiórce motka do modów i regulacji zaworów?

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

: wt 15 sie 2017, 15:30
autor: Paweł_RSL
To się stało nagle. Powtórzę jeszcze raz że regulacji zaworów nie było potrzeby przeprowadzać.