Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.
: pn 14 sie 2017, 11:55
Witam.
Mam następujący problem z moim 800 FI i już skończyły mi się pomysły co go boli.
Silnik nie pali na 2 przednie cylindry. Tylne działają bez problemu, a z przednich można dotknąć kolektorów i są ledwo ciepłe. Podczas pracy następują strzały z tłumika jak i do krócców ssących. Ściągnięcie przednich fajek ze świec nie zmienia pracy silnika, prócz tego że przestaje strzelać do króćców. Świece z przednich cylindrów całe okopcone więc problem ze spalaniem lub mieszanką. Brak błędów na kontrolce FI.
Sprawdzone zostały:
1. Ustawienie rozrządu - wałki, cechy - jest OK.
2. Luzy zaworowe - jest książkowo.
3. Kompresja - między 11 a 12 barów (na zimnym silniku)
4. Podczas pracy odłączałem MAP Sensor co skutkowało natychmiastowym gaśnięciem silnika, więc wnioskuję że jest dobry (natychmiast też zapaliła się kontrolka FI).
5. Na wszelki wypadek zamieniłem MAP Sensor z BARO sensorem - brak różnicy w pracy silnika.
6. Zamieniłem przednie cewki zawpłonowe ze tylnymi - brak zmiany, przednie cylindry nadal nie pracują.
7. Podmieniłem świece z irydowych DENSO na stare "zwykłe" - brak różnicy, nawet lekko gorzej.
8. Zamieniałem ze sobą sondy lambda - brak różnicy.
9. Odłączyłem sondy - natychmiast zapaliła się kontrolka FI i moto chodziło jeszcze gorzej, bardziej strzelało.
10. Podłączyłem zaworki z PAIR VAlve System - brak różnicy. Nawet chyba jest to nie istotne dla komputera gdyż po ich odłączeniu kontrolka FI nie zapaliła się.
Z przeróbek jakie ostatnio dokonałem to wywalenie katów, usunięcie układu PAIR Valve System i zaślepiłem pokrywki z tego układu w pokrywach zaworowych oraz cały układ sterowania klapką z AirBoxa.
Przy okazji zapytam czy ten zaworek/czujnik bądź cokolwiek jak to się nazywa, jest odpowiedzialne za pracę silnika czy tylko PAIR Valve System i sterowanie klapką w Air Boxie, gdyż ja to ustrojstwo u siebie wyrzuciłem:
Błagam o pomoc gdyż już skończyły mi się pomysły. Nie wiem jeszcze gdzie zajrzeć, co sprawdzić, co pomierzyć ?
Wklejam filmik z pracy silnika, strzały do filtra powietrza z przednich garów jak i wygląd świec z przednich cylindrów:
FILMIK: https://youtu.be/Pfvc6yMDxow
Proszę Was o pomoc, może jeszcze macie jakieś pomysły.
Pozdrawiam
Mam następujący problem z moim 800 FI i już skończyły mi się pomysły co go boli.
Silnik nie pali na 2 przednie cylindry. Tylne działają bez problemu, a z przednich można dotknąć kolektorów i są ledwo ciepłe. Podczas pracy następują strzały z tłumika jak i do krócców ssących. Ściągnięcie przednich fajek ze świec nie zmienia pracy silnika, prócz tego że przestaje strzelać do króćców. Świece z przednich cylindrów całe okopcone więc problem ze spalaniem lub mieszanką. Brak błędów na kontrolce FI.
Sprawdzone zostały:
1. Ustawienie rozrządu - wałki, cechy - jest OK.
2. Luzy zaworowe - jest książkowo.
3. Kompresja - między 11 a 12 barów (na zimnym silniku)
4. Podczas pracy odłączałem MAP Sensor co skutkowało natychmiastowym gaśnięciem silnika, więc wnioskuję że jest dobry (natychmiast też zapaliła się kontrolka FI).
5. Na wszelki wypadek zamieniłem MAP Sensor z BARO sensorem - brak różnicy w pracy silnika.
6. Zamieniłem przednie cewki zawpłonowe ze tylnymi - brak zmiany, przednie cylindry nadal nie pracują.
7. Podmieniłem świece z irydowych DENSO na stare "zwykłe" - brak różnicy, nawet lekko gorzej.
8. Zamieniałem ze sobą sondy lambda - brak różnicy.
9. Odłączyłem sondy - natychmiast zapaliła się kontrolka FI i moto chodziło jeszcze gorzej, bardziej strzelało.
10. Podłączyłem zaworki z PAIR VAlve System - brak różnicy. Nawet chyba jest to nie istotne dla komputera gdyż po ich odłączeniu kontrolka FI nie zapaliła się.
Z przeróbek jakie ostatnio dokonałem to wywalenie katów, usunięcie układu PAIR Valve System i zaślepiłem pokrywki z tego układu w pokrywach zaworowych oraz cały układ sterowania klapką z AirBoxa.
Przy okazji zapytam czy ten zaworek/czujnik bądź cokolwiek jak to się nazywa, jest odpowiedzialne za pracę silnika czy tylko PAIR Valve System i sterowanie klapką w Air Boxie, gdyż ja to ustrojstwo u siebie wyrzuciłem:
Błagam o pomoc gdyż już skończyły mi się pomysły. Nie wiem jeszcze gdzie zajrzeć, co sprawdzić, co pomierzyć ?
Wklejam filmik z pracy silnika, strzały do filtra powietrza z przednich garów jak i wygląd świec z przednich cylindrów:
FILMIK: https://youtu.be/Pfvc6yMDxow
Proszę Was o pomoc, może jeszcze macie jakieś pomysły.
Pozdrawiam