Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: Paweł_RSL » pn 14 sie 2017, 11:55

Witam.
Mam następujący problem z moim 800 FI i już skończyły mi się pomysły co go boli.

Silnik nie pali na 2 przednie cylindry. Tylne działają bez problemu, a z przednich można dotknąć kolektorów i są ledwo ciepłe. Podczas pracy następują strzały z tłumika jak i do krócców ssących. Ściągnięcie przednich fajek ze świec nie zmienia pracy silnika, prócz tego że przestaje strzelać do króćców. Świece z przednich cylindrów całe okopcone więc problem ze spalaniem lub mieszanką. Brak błędów na kontrolce FI.

Sprawdzone zostały:
1. Ustawienie rozrządu - wałki, cechy - jest OK.
2. Luzy zaworowe - jest książkowo.
3. Kompresja - między 11 a 12 barów (na zimnym silniku)
4. Podczas pracy odłączałem MAP Sensor co skutkowało natychmiastowym gaśnięciem silnika, więc wnioskuję że jest dobry (natychmiast też zapaliła się kontrolka FI).
5. Na wszelki wypadek zamieniłem MAP Sensor z BARO sensorem - brak różnicy w pracy silnika.
6. Zamieniłem przednie cewki zawpłonowe ze tylnymi - brak zmiany, przednie cylindry nadal nie pracują.
7. Podmieniłem świece z irydowych DENSO na stare "zwykłe" - brak różnicy, nawet lekko gorzej.
8. Zamieniałem ze sobą sondy lambda - brak różnicy.
9. Odłączyłem sondy - natychmiast zapaliła się kontrolka FI i moto chodziło jeszcze gorzej, bardziej strzelało.
10. Podłączyłem zaworki z PAIR VAlve System - brak różnicy. Nawet chyba jest to nie istotne dla komputera gdyż po ich odłączeniu kontrolka FI nie zapaliła się.

Z przeróbek jakie ostatnio dokonałem to wywalenie katów, usunięcie układu PAIR Valve System i zaślepiłem pokrywki z tego układu w pokrywach zaworowych oraz cały układ sterowania klapką z AirBoxa.

Przy okazji zapytam czy ten zaworek/czujnik bądź cokolwiek jak to się nazywa, jest odpowiedzialne za pracę silnika czy tylko PAIR Valve System i sterowanie klapką w Air Boxie, gdyż ja to ustrojstwo u siebie wyrzuciłem:
Obrazek


Błagam o pomoc gdyż już skończyły mi się pomysły. Nie wiem jeszcze gdzie zajrzeć, co sprawdzić, co pomierzyć ? :evil:

Wklejam filmik z pracy silnika, strzały do filtra powietrza z przednich garów jak i wygląd świec z przednich cylindrów:
Obrazek

:arrow: FILMIK: https://youtu.be/Pfvc6yMDxow

Proszę Was o pomoc, może jeszcze macie jakieś pomysły.
Pozdrawiam :)

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: seler » pn 14 sie 2017, 13:26

Zacznij od sprawdzenia czy jest iskra na świecach. Jak jest to czy dostaje paliwo. Potem pomyśli się dalej.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: śliniak290 » pn 14 sie 2017, 14:33

Wnioskuję że zrobiło się tak po regulacji zaworów
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: Paweł_RSL » pn 14 sie 2017, 15:10

Regulacji zaworów nie przeprowadzałem bo nie było takiej potrzeby, wszystkie luzy są książkowe wg.serwisówki. Tylko jeden ssący jest na pograniczu widełek bo ma 0,13 ale to jest zawór z cylindra 1.

Iskra jest na wszystkich świecach, sprawdzane na każdej cewce po kolei. Odłączając zasilanie cewek z cyl.przednich, brak poprawy/pogorszenia pracy silnika jedynie przestaje strzelać do filtra powietrza. Podłączając zasilanie cewek z powrotem (czyli podając iskrę) działa tak samo na 2 cylindry, tylko strzela w króćce.

Demus
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: ndz 31 sty 2016, 18:51
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: Demus » pn 14 sie 2017, 19:14

A zaślepki które się demontuje przy podłączaniu wakuometrów są na swoim miejscu? W swojej 750 walczyłem z kulejącym cylindrem i przyczyną był brak tej właśnie zaślepki.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: emil » pn 14 sie 2017, 23:32

Ssanie dziala jak należy?

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: Buła » wt 15 sie 2017, 06:36

Skoro iskra jest to obstawiam problem z układem paliwowym.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: kiki » wt 15 sie 2017, 11:12

A to się stało nagle czy po rozbiórce motka do modów i regulacji zaworów?

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Problem z silnikiem, nie pali na przednie cylindry.

Post autor: Paweł_RSL » wt 15 sie 2017, 15:30

To się stało nagle. Powtórzę jeszcze raz że regulacji zaworów nie było potrzeby przeprowadzać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości