Luz na wałku zmiany biegów

Moderatorzy: Jacko, kiki, KolczyK, PETER, Falcon

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » ndz 26 mar 2017, 23:19

Ostatnio zmieniałem napęd oraz czyściłem okolice zębatki zdawczej ze smaru i przypadkiem zauważyłem, że jest luz na wałku zmiany biegów góra - dół oraz oraz luz osiowy (wzdłuż wałka). Dźwignia zmiany biegów była zdjęta, także ją wykluczam.
Czy jest dozwolony jakiś luz na wałku zmiany biegów?

Jeśli trzeba by było wymienić łożysko i uszczelniacz, to są jakieś zamienniki?
Dobiorę coś w sklepach z łożyskami? Czy tylko ASO Hondy?



Jedno się rozkręci to dochodzi jeszcze parę rzeczy dodatkowych, dziś jeszcze zauważyłem, że jest do wymiany uszczelniacz siłownika sprzęgła :evil:
Coś wyjechać w tym roku z garażu nie mogę :P

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » pn 27 mar 2017, 18:39

Oto filmik, nagrało się z min. powiększeniem :P


Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 628
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: mictom » pn 27 mar 2017, 19:48

Osiowy luz ok, a poprzeczny sygnalizuje luz na łożysku.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » pn 27 mar 2017, 20:53

Też tak myślę, ale ciekawe, czy są jakieś zamienniki tego lozyska?

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 628
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: mictom » pn 27 mar 2017, 21:04

Napisz do Gregorego i coś poszuka. A masz jakieś kłopoty z biegami w związku z tym luzem? Bo trochę rozbierania jest przy wymianie.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » pn 27 mar 2017, 23:36

Nie mam problemu z biegami.
Zauważyłem to przypadkiem, gdy zmieniałem napęd teraz i jeszcze nie mam złożonej obudowy zebatki zdawczej, bo muszę wymienić uszczelniacz siłownika sprzęgła.

Nie chcialbym żeby w trasie zaczął ciec ten simmering z powodu tego luzu, czy też nie wyrobił się sam wałek lub element w którym jest osadzony jego drugi koniec w środku.
Oryginalne łożysko kosztuje chyba ok. 130 zl, do tego simmering ok. 20, 2 oringi pompy wody (oryginał ok. 20 zł za 1 szt.) i uszczelka pokrywy 40. Także koszt na oryginalnych częściach za taką pier dolke dość sporawy.

I co z tym "fantem" zrobić?

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 628
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: mictom » wt 28 mar 2017, 00:53

Taki luz mogłeś mieć od X czasu :) tylko teraz się o nim dowiedziałeś. Jak masz fundusze to powoli zamów i wymień, jak nie to wytrzyj tam ładnie i kontroluj.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » wt 28 mar 2017, 16:00

Pewnie ten luz był przed tym jak kupiłem motocykl, a dopiero teraz zwróciłem na niego uwagę (niestety :P ). A ja mam czasem taką fazę :biggrin , że musi być tip-top,
bo później myślę o tym i nie daję mi to spokoju :twisted:, dlatego się zastanawiam, czy tego nie naprawić.


Z tego co wiem, jest to łożysko igiełkowe 14x22x... , są dostępne różnej szerokości, ale nie mogłem nigdzie na internecie znaleźć, ani w serwisówce jaka jest szerokość tego łożyska. W sklepie Hondy z oryginalnymi częściami, podane jest tylko: BEARING, NEEDLE, 14MM (TOYO)

- Przykładowe: http://jolube.com.pl/lozyska-igielkowe/ ... lkowe.html
Pytanie, czy tam jest olej? Czy zna ktoś jego szerokość? I czy to łożysko musi być jakieś specjalne?

Do tego jeszcze:
- Simmering 14x22x5 - myślę, że coś by się dobrało,
- Oring pompy 32.95x2.62 - chyba w serwisówce napisane było, że po zdjęciu trzeba dać nowy? raczej oryginał.
- uszczelka pokrywy

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 628
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: mictom » wt 28 mar 2017, 16:33

Ja mam tak samo i też bym to zrobił.
Byłem przekonany że trzeba rozbierać skrzynie do tego, ale jak tylko dekielek to luz. Rozbierz, zmierz stare łożysko i zamów.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » wt 28 mar 2017, 16:55

Na rozbiórkę skrzyni to bym się nie porywał :D

Tak to wygląda:
W4.jpg
W3.jpg
W1.jpg
Zastanawiam się, czy ten wałek wchodzi w to miejsce zaznaczone na obrazku i czy tam się coś nie wyrobilo, ale to się okaże jak się rozbierze.
W2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 628
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: mictom » wt 28 mar 2017, 17:51

Właśnie tego wczoraj pół wieczoru szukałem i nie znalazłem

Raczej nie, nie ma tam Bóg wie jakiego nacisku ani tym bardziej obrotów, a rusza Ci się na łożysku bo jest na końcu dźwigni(wałka), dziwne że to się w ogóle tam zużywa. Albo może mi się tylko tak wydaje.

Czyli z tych obrazków wynika, że ściągasz tylko pokrywę zmieniasz łożysko, uszczelniacz, dajesz nową uszczelkę i składasz. Chyba nie ma sensu wydzierać wałka i tego ustrojstwa całego?

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » wt 28 mar 2017, 19:29

Żeby zdjąć pokrywę trzeba jeszcze zdemontować pompę wody (w miejscu otworu po lewo na 4 zdjęciu), bo pokrywa nie zejdzie z wałka, ponieważ jest mało miejsca i częściowo nachodzi ona na pokrywę.
A reszta tak jak piszesz. Jak pokrywę się zrzuci to z tego co widzę, wałek powinien się wysunąć z tego otworu co zaznaczyłem i tyle.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » czw 06 kwie 2017, 22:32

Małe info. Może się komuś kiedyś przyda.


Łożysko wymienione. Ale wybić je bez specjalistycznych narzędzi nie było łatwo. Wałek ma 14 mm i otwór w pokrywie podobnie, nie było jak wybić łożyska. Trzeba było trochę pokombinować.
Było założone łożysko igiełkowe o oznaczeniach 7E HK 1412 NTN wymiar (14x20x12) (śr. wew. x śr. zew. x szer.)

Ja kupiłem łożyska HK 1412 chyba firmy INA w stacjonarnym sklepie zapłaciłem 25 zł (były też tańsze). Oryginał ~ 130 zł
Simmering 14x22x5 nie pamiętam, bo brałem parę rzeczy, ale kilka złotych (max 10 zł)

Oring na połączeniu pompy z silnikiem ma wymiar nietypowy 32.95x2.62 i kupiłem oryginalny.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2247
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: Arnold » pt 07 kwie 2017, 10:43

Poprawiło się?
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na wałku zmiany biegów

Post autor: G#R » pt 07 kwie 2017, 23:03

Poprawić się poprawiło sporo, ale całkowicie luz nie znikł.

Rozwiązanie konstrukcyjne lozyskowania tego walka jak dla mnie jest srednie :P
Jedna strona walka osadzona jest w obudowie skrzyni korbowej?, druga strona w pokrywie, wałek w min. sposób jest podparty tym lozyskiem. Jak łożysko już ma lata świetności za sobą, zaczyna się wycierać otwór pokrywy przez który przechodzi wałek, wałek oraz miejsce osadzenia w silniku. W końcowym stadium zacznie puszczać uszczelniacz, bo będą zbyt duże jego odkształcenia podczas pracy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości