VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Heniek1
Posty: 13
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Mateusz
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Heniek1 » czw 23 lut 2017, 01:34

Witajcie , mój świeży nabytek kupiłem z tym właśnie problemem . Poprzedni właściciel twierdzi że to stało się nagle .
Motocykl w zakresie od 3-6 tys obrotów dławi się , przy mocnym dodaniu gazu również ten problem . Wolne odkręcanie manetki nie powoduje tego problemu .
Odpalanie na zimnym silniku to dla Niej problem , na ciepłym zapala zawsze bez kłopotu .

Pierwsze co zrobiłem to czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z wymianą filtra , pompka w porządku , filtr powietrza nowy , świece również .

Kolejno sprawdziłem jakie błędy pokazuje i co ją boli , FI mruga w ten rytm : 1 dłuższy, 2 krótkie, 1 dłuższy . Wnioskuję że to 2 krótkie , więc manual przewiduje Błąd 2 -Map sensor
Na forum jest wątek o tym i zrobiłem podobnie: wymiana miejscami dwóch czujników podciśnienia . Po zresetowaniu , błędy nadal są.. Na tym etapie właśnie skończyłem, nad ranem ją jeszcze raz odpalę i sprawdzę czy to faktycznie poskutkowało, choć wątpię .

Panowie , brakuje mi już pomysłów jak rozwiązać ten problem , bo nie wierzę że to coś poważnego . Zapewne to jakaś błahostka tylko trudniej do tego dojść.. Pomożecie ? :bye

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: śliniak290 » czw 23 lut 2017, 05:37

Siema
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
adrianoo
pisarz
pisarz
Posty: 420
Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adrian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Józefosław

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: adrianoo » czw 23 lut 2017, 08:26

Cześć
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: kubatron2 » czw 23 lut 2017, 10:32

a skasowałes te błędy po montazu czujników???

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Hefajstos » czw 23 lut 2017, 11:15

Ja też Ciebie witam!

Heniek1
Posty: 13
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Mateusz
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Heniek1 » czw 23 lut 2017, 12:47

No i tak Panowie , błędy pokasowane, wymiana czujników podciśnienia miejscami
Przy okazji sprawdziłem jeszcze jak działa klapka układu podciśnienia , po wbiciu biegu zamyka się i przy ok 6 tys obrotów otwiera się .

Próbna jazda i problem nadal jest , od 5 tys obrotów moto łapie doła i nie chce sprawnie wejść na obroty . Na postoju problem przejawia się podobnie tylko dodatkowo po mocnym odkręceniu manetki silnik w ogóle nie chce wejść na obroty .

Po wejściu w tryb serwisowy Kontrolka FI cały czas się świeci . Co jeszcze sprawdzić lub ktoś może miał podobny problem ?

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Samson1983 » czw 23 lut 2017, 17:08

Chłopie, skieruj swe zbłąkane kroki do "Powitalni" - bo chyba tam Cie jeszcze nie było :mrgreen:
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Heniek1
Posty: 13
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Mateusz
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Heniek1 » czw 23 lut 2017, 19:12

Świadomość tego że na forum jestem już od 3 lat i od tamtej pory je śledzę do tego doprowadziła , wybaczcie :oops:
W powitalni już zagościłem , więc wyluzujcie 8)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: emil » czw 23 lut 2017, 19:42

No to cieszymy się z tego faktu. Na forum był temat w tym czasie ( :mrgreen: ), jak już z nami jesteś o filtrach paliwa, m.in. takim drucianym i przepływowym na wężu. Podnieś bak i zerknij tam, skoro się stało nagle, może jakiś cymbał grzebał i przy zakładaniu baku zagiął przewód paliwowy (takie najprostsze do tych objawów)? Albo filtry brudne paliwa/powietrza. Błędy swoją drogą.
Ładowanie jakie?

Heniek1
Posty: 13
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Mateusz
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Heniek1 » czw 23 lut 2017, 19:46

Akurat to już ja osobiście robiłem , czyszczenie zbiornika paliwa również właśnie filtrów wstępnych i wymiana filtra . Wszystkie wężyki od układu paliwowego w dobrym stanie, pompka paliwowa pracuje .
Ale fakt , że ładowania jeszcze nie sprawdzałem .

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: emil » czw 23 lut 2017, 19:51

No to sprawdź, czy przy zakładaniu zbiornika nic nie przycisnąłeś. Skoro filtry ok, to może tam.
Druga rzecz, która się w hondach zdarza, to problemy z czujnikiem stopki bocznej/sprzęgła/luzu, ale zazwyczaj stopki.
Jak gdzieś połączenie jest do dupy, potrafi odcinać delikatnie zapłon, powodując właśnie problem z wkręceniem się na obroty (albo całkiem zgaśnie). Sprawdź sobie te 3 elementy i ich połączenia na kostkach, do tego clutch diode.

Rację masz co do tego, że to błahostka, honda tak łatwo się nie spierdoli, tam zazwyczaj brakuje dobrego styku, a że kilka elementów ma wspólne przewody to ciężko od razu trafić na odpowiedni.

Heniek1
Posty: 13
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Mateusz
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Heniek1 » czw 23 lut 2017, 19:56

Dziękuję emil , pewnie czujniki stopki i sprzęgła bym pominął a to w sumie też ważne .
A gdzie mogę znaleźć tą clutch diodę i za co ona jest odpowiedzialna ?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: emil » czw 23 lut 2017, 20:01

To jest podwójna dioda - element wielkości przekaźnika, nie wiem czy nie pod czaszą? Musisz obadać w serwisówce na rozkładzie. To sumuje sygnał właśnie ze stopki i sprzęgła, a przez sprzęgło przechodzi sygnał z czujnika luzu. Element ten odpowiada za wyłączenie zapłonu jak na stopce zapniesz bieg. To się już zdarzało, że tam była lipa, zacznij od stopki - rozłącz ją - w rc36II była kostka nad silnikiem, w Twojej nie wiem. I zobacz wtedy.

Heniek1
Posty: 13
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Mateusz
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: Heniek1 » pt 24 lut 2017, 13:59

No i tak , posprawdzałem, wyczyściłem większość kostek instalacji elektrycznej które udało się wypiąć bez ściągania airboxu łącznie z kostką gdzie zbiegają się wszystkie masy . Wszystko okej . Również czujniki stopki i sprzęgła , problem nadal jest , dusi się tak jakby zapłon odcinało . Odpalanie jest nadal uciążliwe , praktycznie nie reaguje na ssanie , dodam delikatnie gazu na załączonym ssaniu obroty są takie jak być powinny i zaraz spadają do ok 1000rpm :cry

Co pozostaje mi jeszcze zrobić ?
Po wprowadzeniu w tryb serwisowy kontrolka FI ciągle świeci , Planuje jeszcze dobrać się pod airbox i tam posprawdzać wszelkie połączenia bo już pomysłów mi brakuje .
Zastanawiam się jeszcze czy uszczelnić pokrywę airboxu bo nie ma tam żadnej uszczelki .
Po za tym wszystkie widoczne wężyki są na miejscu .

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się

Post autor: emil » pt 24 lut 2017, 14:06

hooo pisz do Arnolda, bo nie pamiętam gdzie ona jest w vfr - zbiorcza kostka masy, jest zawinięta w izolację wiązki głównej - taki kwadraciak dupny, chyba to pod bakiem jest na wiązce - 90%. Tego na schemacie nie ma.


Tu coś znajdziesz
http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=346908#p346908


Aaaa, kostkę masy znalazłeś już i dalej dupa?
Jest pod czachą czujnik przechyłu moto, odcina zapłon, ale wtedy by nie paliła wcale. Jaki to błąd pokazuje?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Piotrhan i 9 gości