VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
- Model VFR: VFR 800 FI
- Imię: Mateusz
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Witajcie , mój świeży nabytek kupiłem z tym właśnie problemem . Poprzedni właściciel twierdzi że to stało się nagle .
Motocykl w zakresie od 3-6 tys obrotów dławi się , przy mocnym dodaniu gazu również ten problem . Wolne odkręcanie manetki nie powoduje tego problemu .
Odpalanie na zimnym silniku to dla Niej problem , na ciepłym zapala zawsze bez kłopotu .
Pierwsze co zrobiłem to czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z wymianą filtra , pompka w porządku , filtr powietrza nowy , świece również .
Kolejno sprawdziłem jakie błędy pokazuje i co ją boli , FI mruga w ten rytm : 1 dłuższy, 2 krótkie, 1 dłuższy . Wnioskuję że to 2 krótkie , więc manual przewiduje Błąd 2 -Map sensor
Na forum jest wątek o tym i zrobiłem podobnie: wymiana miejscami dwóch czujników podciśnienia . Po zresetowaniu , błędy nadal są.. Na tym etapie właśnie skończyłem, nad ranem ją jeszcze raz odpalę i sprawdzę czy to faktycznie poskutkowało, choć wątpię .
Panowie , brakuje mi już pomysłów jak rozwiązać ten problem , bo nie wierzę że to coś poważnego . Zapewne to jakaś błahostka tylko trudniej do tego dojść.. Pomożecie ?
Motocykl w zakresie od 3-6 tys obrotów dławi się , przy mocnym dodaniu gazu również ten problem . Wolne odkręcanie manetki nie powoduje tego problemu .
Odpalanie na zimnym silniku to dla Niej problem , na ciepłym zapala zawsze bez kłopotu .
Pierwsze co zrobiłem to czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z wymianą filtra , pompka w porządku , filtr powietrza nowy , świece również .
Kolejno sprawdziłem jakie błędy pokazuje i co ją boli , FI mruga w ten rytm : 1 dłuższy, 2 krótkie, 1 dłuższy . Wnioskuję że to 2 krótkie , więc manual przewiduje Błąd 2 -Map sensor
Na forum jest wątek o tym i zrobiłem podobnie: wymiana miejscami dwóch czujników podciśnienia . Po zresetowaniu , błędy nadal są.. Na tym etapie właśnie skończyłem, nad ranem ją jeszcze raz odpalę i sprawdzę czy to faktycznie poskutkowało, choć wątpię .
Panowie , brakuje mi już pomysłów jak rozwiązać ten problem , bo nie wierzę że to coś poważnego . Zapewne to jakaś błahostka tylko trudniej do tego dojść.. Pomożecie ?
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Model VFR: VFR1200F
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Siema
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
a skasowałes te błędy po montazu czujników???
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 612
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Model VFR: RC 46 '98
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Ja też Ciebie witam!
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
- Model VFR: VFR 800 FI
- Imię: Mateusz
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
No i tak Panowie , błędy pokasowane, wymiana czujników podciśnienia miejscami
Przy okazji sprawdziłem jeszcze jak działa klapka układu podciśnienia , po wbiciu biegu zamyka się i przy ok 6 tys obrotów otwiera się .
Próbna jazda i problem nadal jest , od 5 tys obrotów moto łapie doła i nie chce sprawnie wejść na obroty . Na postoju problem przejawia się podobnie tylko dodatkowo po mocnym odkręceniu manetki silnik w ogóle nie chce wejść na obroty .
Po wejściu w tryb serwisowy Kontrolka FI cały czas się świeci . Co jeszcze sprawdzić lub ktoś może miał podobny problem ?
Przy okazji sprawdziłem jeszcze jak działa klapka układu podciśnienia , po wbiciu biegu zamyka się i przy ok 6 tys obrotów otwiera się .
Próbna jazda i problem nadal jest , od 5 tys obrotów moto łapie doła i nie chce sprawnie wejść na obroty . Na postoju problem przejawia się podobnie tylko dodatkowo po mocnym odkręceniu manetki silnik w ogóle nie chce wejść na obroty .
Po wejściu w tryb serwisowy Kontrolka FI cały czas się świeci . Co jeszcze sprawdzić lub ktoś może miał podobny problem ?
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Model VFR: Triumph Tiger 1050
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Chłopie, skieruj swe zbłąkane kroki do "Powitalni" - bo chyba tam Cie jeszcze nie było
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
- Model VFR: VFR 800 FI
- Imię: Mateusz
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Świadomość tego że na forum jestem już od 3 lat i od tamtej pory je śledzę do tego doprowadziła , wybaczcie
W powitalni już zagościłem , więc wyluzujcie
W powitalni już zagościłem , więc wyluzujcie
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
No to cieszymy się z tego faktu. Na forum był temat w tym czasie ( ), jak już z nami jesteś o filtrach paliwa, m.in. takim drucianym i przepływowym na wężu. Podnieś bak i zerknij tam, skoro się stało nagle, może jakiś cymbał grzebał i przy zakładaniu baku zagiął przewód paliwowy (takie najprostsze do tych objawów)? Albo filtry brudne paliwa/powietrza. Błędy swoją drogą.
Ładowanie jakie?
Ładowanie jakie?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
- Model VFR: VFR 800 FI
- Imię: Mateusz
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Akurat to już ja osobiście robiłem , czyszczenie zbiornika paliwa również właśnie filtrów wstępnych i wymiana filtra . Wszystkie wężyki od układu paliwowego w dobrym stanie, pompka paliwowa pracuje .
Ale fakt , że ładowania jeszcze nie sprawdzałem .
Ale fakt , że ładowania jeszcze nie sprawdzałem .
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
No to sprawdź, czy przy zakładaniu zbiornika nic nie przycisnąłeś. Skoro filtry ok, to może tam.
Druga rzecz, która się w hondach zdarza, to problemy z czujnikiem stopki bocznej/sprzęgła/luzu, ale zazwyczaj stopki.
Jak gdzieś połączenie jest do dupy, potrafi odcinać delikatnie zapłon, powodując właśnie problem z wkręceniem się na obroty (albo całkiem zgaśnie). Sprawdź sobie te 3 elementy i ich połączenia na kostkach, do tego clutch diode.
Rację masz co do tego, że to błahostka, honda tak łatwo się nie spierdoli, tam zazwyczaj brakuje dobrego styku, a że kilka elementów ma wspólne przewody to ciężko od razu trafić na odpowiedni.
Druga rzecz, która się w hondach zdarza, to problemy z czujnikiem stopki bocznej/sprzęgła/luzu, ale zazwyczaj stopki.
Jak gdzieś połączenie jest do dupy, potrafi odcinać delikatnie zapłon, powodując właśnie problem z wkręceniem się na obroty (albo całkiem zgaśnie). Sprawdź sobie te 3 elementy i ich połączenia na kostkach, do tego clutch diode.
Rację masz co do tego, że to błahostka, honda tak łatwo się nie spierdoli, tam zazwyczaj brakuje dobrego styku, a że kilka elementów ma wspólne przewody to ciężko od razu trafić na odpowiedni.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
- Model VFR: VFR 800 FI
- Imię: Mateusz
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
Dziękuję emil , pewnie czujniki stopki i sprzęgła bym pominął a to w sumie też ważne .
A gdzie mogę znaleźć tą clutch diodę i za co ona jest odpowiedzialna ?
A gdzie mogę znaleźć tą clutch diodę i za co ona jest odpowiedzialna ?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
To jest podwójna dioda - element wielkości przekaźnika, nie wiem czy nie pod czaszą? Musisz obadać w serwisówce na rozkładzie. To sumuje sygnał właśnie ze stopki i sprzęgła, a przez sprzęgło przechodzi sygnał z czujnika luzu. Element ten odpowiada za wyłączenie zapłonu jak na stopce zapniesz bieg. To się już zdarzało, że tam była lipa, zacznij od stopki - rozłącz ją - w rc36II była kostka nad silnikiem, w Twojej nie wiem. I zobacz wtedy.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:40
- Model VFR: VFR 800 FI
- Imię: Mateusz
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
No i tak , posprawdzałem, wyczyściłem większość kostek instalacji elektrycznej które udało się wypiąć bez ściągania airboxu łącznie z kostką gdzie zbiegają się wszystkie masy . Wszystko okej . Również czujniki stopki i sprzęgła , problem nadal jest , dusi się tak jakby zapłon odcinało . Odpalanie jest nadal uciążliwe , praktycznie nie reaguje na ssanie , dodam delikatnie gazu na załączonym ssaniu obroty są takie jak być powinny i zaraz spadają do ok 1000rpm
Co pozostaje mi jeszcze zrobić ?
Po wprowadzeniu w tryb serwisowy kontrolka FI ciągle świeci , Planuje jeszcze dobrać się pod airbox i tam posprawdzać wszelkie połączenia bo już pomysłów mi brakuje .
Zastanawiam się jeszcze czy uszczelnić pokrywę airboxu bo nie ma tam żadnej uszczelki .
Po za tym wszystkie widoczne wężyki są na miejscu .
Co pozostaje mi jeszcze zrobić ?
Po wprowadzeniu w tryb serwisowy kontrolka FI ciągle świeci , Planuje jeszcze dobrać się pod airbox i tam posprawdzać wszelkie połączenia bo już pomysłów mi brakuje .
Zastanawiam się jeszcze czy uszczelnić pokrywę airboxu bo nie ma tam żadnej uszczelki .
Po za tym wszystkie widoczne wężyki są na miejscu .
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: VFR 800 Fi `99 Dziura w gazie , dusi się
hooo pisz do Arnolda, bo nie pamiętam gdzie ona jest w vfr - zbiorcza kostka masy, jest zawinięta w izolację wiązki głównej - taki kwadraciak dupny, chyba to pod bakiem jest na wiązce - 90%. Tego na schemacie nie ma.
Tu coś znajdziesz
http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=346908#p346908
Aaaa, kostkę masy znalazłeś już i dalej dupa?
Jest pod czachą czujnik przechyłu moto, odcina zapłon, ale wtedy by nie paliła wcale. Jaki to błąd pokazuje?
Tu coś znajdziesz
http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=346908#p346908
Aaaa, kostkę masy znalazłeś już i dalej dupa?
Jest pod czachą czujnik przechyłu moto, odcina zapłon, ale wtedy by nie paliła wcale. Jaki to błąd pokazuje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Piotrhan i 9 gości