Strona 1 z 1

VFR 750F RC36 brak iskry

: czw 29 gru 2016, 00:40
autor: maciokrk
Panowie,
Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem VFR 750 RC 36 z roku 1991. I od dwóch tygodni borykam sie z problemami. Zaczęło się od wymiany rozrusznika, następnie okazało się, że jednak pęknięte jest sprzęgło rozrusznika. Nastąpiła wymiana owego sprzęgła. I tu chyba był błąd, bo mimo że sprzęgło pasuje to delikatnie inaczej wygląda, zamiast wielu tych wypustek ma tak jakby jedną długą. Myślałem, że to służy tylko do zabierania oleju ale po wnikliwej analizie, gdy atmosfera w garażu stawała się coraz bardziej napięta doszedłem do wniosku, że to może mieć wpływ na impulsator? Czy może ktoś mi przybliżyć zasadę działania owego sprzęgiełka? Kolejne moje pytanie czy jeszcze coś może powodować kompletny brak iskry na wszystkich czterech cylindrach? ICM również wymieniony. Jedyne według serwisówki, źle wychodzi to właśnie opory na impulsatorze. To chyba tyle na dzisiaj, pomóżcie panowie, bo już mam dość, a sezon coraz bliżej :twisted: :twisted: :evil: a i jeszcze kolejna sprawa, wiem, że dioda sprzęgła jest uszkodzona. czy to równiez może mieć wplyw? i drugie pytanie gdzie mogę taką dostać w miare rozsądnej cenie?

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: czw 29 gru 2016, 12:39
autor: kiki
Od czego wsadziłeś sprzegło rozrusznika ?

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: czw 29 gru 2016, 15:36
autor: figaro
Witaj.
Wypustki na obwodzie koła mają zadanie generować impuls /poprzez kostki impulsatora/ na świece zapłonowe. Pomiędzy wypustką a impulsatorem powinna być szczelina, ok. 0,7 – 0,9 mm. Jeżeli szczelina będzie zbyt duża, impulsu i w konsekwencji iskry nie będzie. Miałem podobny przypadek i podgięcie jednej wypustki pozbawiło moto: iskry na wszystkich świecach oraz pracy pompy paliwa. Zmień koło na właściwe a kłopoty z iskrą powinny minąć. Od tego bym zaczął. Pisz o postępach w pracy.
viewtopic.php?t=5685&p=102864#p102864

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: pt 30 gru 2016, 14:03
autor: maciokrk
kiki pisze:Od czego wsadziłeś sprzegło rozrusznika ?
Sprzęgło wsadziłem od VF 750 najprawdopodniej bo tak też wygląda z rysunków.

A co do dalszego ciągu naprawy sprawa wygląda tak, przyszło dzisiaj prawidłowe sprzęgiełko. Zamontowane, iskra się pojawiła tylko, że gaźniki prawdopodobnie są tak zasyfione że nie chce gadać, plus do tego czuć takim starym paliwem. I teraz jak radzicie, wziąć się samemu za te gaźniki czy oddać komuś, tylko że oddająć komuś generuje się wielkie koszta :)

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: pt 30 gru 2016, 21:18
autor: Bolo
witaj kolego

proponuje oddać gaźniki do fachowca i to dobrego
ja woziłem swój motocykl do regulacji gaźników trzy razy
aż trafiłem na dobrego speca.
kosztowało mnie to kupę nerwów i 800PLN :twisted:

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: sob 31 gru 2016, 14:08
autor: figaro
Zlej paliwo ze zbiornika,
spuść stare paliwo z komór pływakowych w gaźnikach,
wyczyść lub wymień świece,
zalej świeżym paliwem zbiornik,
zakręć kilka razy rozrusznikiem w celu zalania komór pływakowych w gaźnikach,
w końcu spróbuj uruchomić silnik na wyciągniętym ssaniu bez dodawania gazu manetką.
Jeżeli silnik nie zaskoczy, konieczna będzie kontrola gaźników.

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: ndz 01 sty 2017, 13:40
autor: maciokrk
Silnik zaskoczył po wymianie świec, teraz tylko nie chce trzymać wolnych obrotów. Spróbuję wyczyścić dysze w gaźnikach i zobaczę czy pomoże.

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: ndz 01 sty 2017, 20:07
autor: figaro
maciokrk pisze:Silnik zaskoczył po wymianie świec, teraz tylko nie chce trzymać wolnych obrotów. Spróbuję wyczyścić dysze w gaźnikach i zobaczę czy pomoże.
To bardzo dobry objaw. Opisz szerzej problem obrotów i na razie trzymaj łapki z dala od dysz.
Regulację obrotów jałowych masz z lewej strony pod owiewką boczną.
Ustaw sobie na razie obroty na poziomie, powiedzmy 1500 obr/min.
Wymień /jeżeli wcześniej tego nie zrobiłeś/ filtr powietrza.

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: pn 02 sty 2017, 00:15
autor: maciokrk
Nowy Rok spędzony w garażu, wymieniony napęd i płyn w układzie chłodzenia, jutro biorę się za zaciski. A jeśli o obroty to nie pali na dwa cylindry, dlatego prawdopodobnie nie chce trzymać obrotów. Iskra jest, ale nie dostaje paliwa. A no i okazało się, że uszkodzony jest regulator napięcia, jakiej firmy kupić? :)

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: pn 02 sty 2017, 11:02
autor: KidRackBrawura
Ducati energa, tourmax, albo ostatnio chwalona opcja z regulatorem od vfr1200. Tylko posprawdzaj instalację, żeby nowego nie uwalić zaraz.

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: pn 02 sty 2017, 12:15
autor: figaro
maciokrk pisze:...A jeśli o obroty to nie pali na dwa cylindry, dlatego prawdopodobnie nie chce trzymać obrotów. Iskra jest, ale nie dostaje paliwa...
W takim razie kłania się regulacja gaźników.

Re: VFR 750F RC36 brak iskry

: pn 02 sty 2017, 20:54
autor: maciokrk
Dobra, zamówiony ducati energia, przewody sprawdzone, wtyczki nie zasniedziale, opory na alternatorze takie jak być powinny na wszystkich fazach, czy jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić?