problem z odpaleniem

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem

Post autor: jareckiz » ndz 13 lis 2016, 13:03

Rozrząd sam z siebie się nie przestawi, napisałem o tym na wypadek gdyby ktoś tam, kiedyś grzebał i to było powodem jego nieużytkowania.
Jeśli u mechanika odpalaliście motocykl bez zbiornika, to jesteś już bliżej niż dalej. Nawiasem mechanik trochę gamoniowaty, powinien wydać motocykl sprawny. Sprawdź czy z kranika w położeniu PRI leci paliwo, załóż zbiornik, podłącz paliwo do gaźników, spróbuj uruchomić silnik, powinien odpalić. Pompa pompuje paliwo ciągiem, ale tylko jak kręci rozrusznik i w momencie pracy silnika. Podejrzany > pompka paliwa plus ewentualne jej zasilanie, sprawdź wszystkie elektryczne połączenia zanim zaczniesz coś wymieniać. Sprawdź: kostki, bezpieczniki, spryskaj to jakimś preparatem do styków.

Bolo
Posty: 17
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
Model VFR: 750 RC36
Imię: Bolesław
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Bolo » ndz 13 lis 2016, 13:29

PRI -czyli rezerwa-tak?

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem

Post autor: jareckiz » ndz 13 lis 2016, 14:16

Wprowadziłem Cię w błąd, dopiero teraz poszedłem do garażu i nasze RC 36I na kraniku nie mają pozycji PRI. Zasugerowałem się innymi motocyklami. Ja podejrzewam że winna jest pompka paliwa w Twojej maszynie, sprawdź jej zasilanie i jeśli prąd dochodzi, to pompka daje za mało paliwa. Dla pewności powtórz zasilanie w bene z np. butelki.

Bolo
Posty: 17
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
Model VFR: 750 RC36
Imię: Bolesław
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Bolo » ndz 13 lis 2016, 14:37

prąd do pompy dochodzi ,a ona raz chodzi raz nie .gdy przestanie pracować to jak ją puknę i startuje dalej.
gdy ominę pompę i zasilę gaźniki bezpośrednio motocykl też pracuje na dwa gary .
mechanik mówi ze bez pompy tez powinien chodzić

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: problem z odpaleniem

Post autor: figaro » ndz 13 lis 2016, 18:41

W RC36II pompa paliwa pracuje wyłącznie przy uruchomionym silniku. Jej zadaniem jest na bieżąco uzupełniać poziom paliwa w komorach pływakowych, skąd paliwo zasysane jest do silnika.
Bez pompy silnik będzie pracował, ale nie osiągnie nominalnej mocy /paliwo nie nadąży spłynąć grawitacyjnie do gaźników/.
Na cylindrach, gdzie występują mokre świece, prąd nie dochodzi do cewek zapłonowych, więc nie ma iskry. Należy sprawdzić, czy cewki zapłonowe dostają napięcie. Sprawdź połączenia konektorowe cewek.

Zestaw naprawczy pompy paliwowej:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=3893
Pompa paliwowa:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=3893
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Bolo
Posty: 17
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
Model VFR: 750 RC36
Imię: Bolesław
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Bolo » ndz 13 lis 2016, 20:27

ja mam RC36I
iskra jest na wszystkich garach
na cylindrach które nie chodzą świece są suche
pytam doświadczonych kolegów czy-pompa jak napompuje paliwa do odpowiedniego ciśnienia to się wyłącza i wznawia prace gdy ciśnienie spadnie?
czy powinna pracować cały czas?
zdjąłem ten czarny plastik z pompy i dokładnie widać kiedy pracuje a kiedy nie,u mnie włącza się pochodzi chwile i się rozłącza i tak na zmianę

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: problem z odpaleniem

Post autor: PETER » pn 14 lis 2016, 09:08

dobrze kombinujesz jak napompuje ciśnienie to się wyłączy jak uszkodzone styki tez może sie wyłączać ? możesz sprawdzić czy w gaźnikach jest paliwo masz w komorach pływakowych śruby do spuszczania paliwa odkręci tylko trochę nie musisz ich wykręcać całkiem ,spuść paliwo zakręć załącz pompkę i ponownie sprawdź czy do wszystkich dopłynęło moze któryś z przewodów paliwowych jest zagięty -nie drożny
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: problem z odpaleniem

Post autor: figaro » pn 14 lis 2016, 17:36

Jeżeli świece są suche, a iskra występuje na czterech garach, to paliwo nie dochodzi do komory spalania. Być może pływak się zaciął lub inna przyczyna.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Bolo
Posty: 17
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
Model VFR: 750 RC36
Imię: Bolesław
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Bolo » pn 14 lis 2016, 18:56

dzięki za odpowiedzi panowie
jutro sprawdzę czy jest paliwo w komorach pływakowych tych cylindrów które nie pracują

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Fakir » ndz 04 gru 2016, 13:14

Cześć, czy w rc36a pompa paliwa ma podawany ciągle prąd podczas pracy silnika lub gdy włączony jest zapłon?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: problem z odpaleniem

Post autor: figaro » ndz 04 gru 2016, 14:40

Fakir pisze:Cześć, czy w rc36a pompa paliwa ma podawany ciągle prąd podczas pracy silnika lub gdy włączony jest zapłon?
Podczas pracy silnika, proporcjonalnie do obrotów. 8)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Fakir » ndz 04 gru 2016, 14:50

Już sprawdziłem schemat i wynika z tego że prąd na pompę jest podawany z przekaźnika którym steruje impuls do zasilania czwartej cewki zaplonowej.

Czyli prąd na pompę powinien być podawany impulsowo, wprost proporcjonalnie do obrotów silnika?

Czy jestem w błędzie z powyższym?

U mnie napięcie jest podawane stale, zaraz po przekreceniu kluczyka. Czasem zdarzy się taka sytuacja, najczęściej po dłuższym przestoju (powyżej 2-3tyg) lub po przewroceniu motocykla, że pompa pracuje bez przerwy , mimo paliwa w baku nie może wytworzyć ciśnienia które rozlaczy pompe.
Lub kiedy paliwo się skończy całkowicie i ponownie zatankuje na pusty bak, jakby się zapowetrzala pompa czy cuś...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Fakir » czw 15 gru 2016, 12:52

@up do powyższego - uszkodzony miałem przekaźnik pompy paliwa który non stop podawał napięcie ma pompę, nawet gdy silnik nie pracował.
Założyłem zamiennik tourmaxa i jest gicior.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Bolo
Posty: 17
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
Model VFR: 750 RC36
Imię: Bolesław
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: problem z odpaleniem

Post autor: Bolo » wt 27 gru 2016, 19:24

witam
motocykl naprawiony ,problem tkwił w gaźnikach
kwestia czyszczenia i synchronizacji ,dobry mechanik poradził

dziękuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam bolo

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: problem z odpaleniem

Post autor: orzeł » wt 25 kwie 2017, 23:41

Ja tez mam problem z odpaleniem. Polega on na wycieku paliwa. Odłączyłem dziś zbiornik żeby sprawdzić czy to nie jego wina. Myślę że jest okay.
Pytanie mam odnośnie gaznikow, potrafią w jakiś sposób przeciekać i czy krucce ssace mogą mieć wplyw na ciężkie odpalanie motoru?
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości