Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
- WacoMeister
- bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
- Imię: Wacław
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dynów
- Kontakt:
Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Witam,
Wiem, że to ponoć niemożliwe ale mój brat zajechał silnik od VFR, zaczeła stukać panewka, rozebrał silnik, okazało sie, że sie praktycznie obróciła, jest luz na wale i są zmielone opiłki.
Pytanie co może być przyczyną ? Nie jeździł w okół komina, tylko dalsze trasy, choć dostawała ostro w palnik.
Przebieg tylko 76tyś.
Jego 2 najwieksze błędy
-wymiana oleju silnika po parunastu tyś km(sie zagapił) Motul 5100
-Konkretnie dostała w dupe na upalnej wyprawie do Rumunii itp, nie raz przegrzana do 120 paru stopni.
Czy to są główne i prawdopodobne powody ?
Pytamy głównie z ciekawośći.
Teraz ostro szuka kompletnego i sprawnego silnika, on ma model 2001r, ale np z 98,99r podejdzie bez problemu ?
Dzieki i Pozdrawiam.
Wiem, że to ponoć niemożliwe ale mój brat zajechał silnik od VFR, zaczeła stukać panewka, rozebrał silnik, okazało sie, że sie praktycznie obróciła, jest luz na wale i są zmielone opiłki.
Pytanie co może być przyczyną ? Nie jeździł w okół komina, tylko dalsze trasy, choć dostawała ostro w palnik.
Przebieg tylko 76tyś.
Jego 2 najwieksze błędy
-wymiana oleju silnika po parunastu tyś km(sie zagapił) Motul 5100
-Konkretnie dostała w dupe na upalnej wyprawie do Rumunii itp, nie raz przegrzana do 120 paru stopni.
Czy to są główne i prawdopodobne powody ?
Pytamy głównie z ciekawośći.
Teraz ostro szuka kompletnego i sprawnego silnika, on ma model 2001r, ale np z 98,99r podejdzie bez problemu ?
Dzieki i Pozdrawiam.
-
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
- Imię: Jarosław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Współczuję, olej w silniku był? Filtr oleju puszczał olej, czy był czymś zawalony, typu silikon lub inne preparaty zastępujące uszczelki? To jedyny powód jaki znam zatarcia silnika.
- WacoMeister
- bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
- Imię: Wacław
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dynów
- Kontakt:
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Dzięki,
Olej był w poziomie miedzy min a max, nic nie wskazuje zeby był przytkany.
Dla świętego spokoju ja będe u siebie zmieniał olej i filtr co 6tyś, bo ile ludzi tyle opini co ile sie powinno...
Olej był w poziomie miedzy min a max, nic nie wskazuje zeby był przytkany.
Dla świętego spokoju ja będe u siebie zmieniał olej i filtr co 6tyś, bo ile ludzi tyle opini co ile sie powinno...
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Serwisówka mówi co 12kkm, więc po co częściej? To na pewno nie było przyczyną zatarcia.
- WacoMeister
- bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
- Imię: Wacław
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dynów
- Kontakt:
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Własnie wiem, że książkowo jest co 12tyś ale i tak wiekszosc mowi co 5,6, co rok.. sam juz nie wiem.
ja zmieniałem rok temu w maju i mam dopiero 7tyś nawinięte i nie wiem czy zmieniac teraz, czy jeszcze z 5tyś zrobić, a tego roku na pewno jeszcze z 8 wpadnie.
ja zmieniałem rok temu w maju i mam dopiero 7tyś nawinięte i nie wiem czy zmieniac teraz, czy jeszcze z 5tyś zrobić, a tego roku na pewno jeszcze z 8 wpadnie.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Ja w vfrce zmieniałem ze 6 razy olej, zawsze co 12 kkm, bez zbędnych szczegółów o 200km w te czy w te, ale tej dwunastki starałem się pilnować. To nie suzuka czy kawas, żeby zmieniać olej co 2kkm
- Niron
- klepacz
- Posty: 657
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
ja wyczytałem, że panewki mogą paść jak się jeździ poniżej 3 tyś/obr , ktoś tu na forum pisał, że te silniki tego nie lubią
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- WacoMeister
- bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
- Imię: Wacław
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dynów
- Kontakt:
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Możliwe, ale w tym przypadku to akurat na pewno nie to, bo zawsze trzymamy na obrotach nie mniejszych niz 3.5-4tyś i raczej dostawała w palnik w drugą strone z obrotami, ale wiadomo, zawsze na rozgrzanym silniku.Niron pisze:ja wyczytałem, że panewki mogą paść jak się jeździ poniżej 3 tyś/obr , ktoś tu na forum pisał, że te silniki tego nie lubią
- WacoMeister
- bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
- Imię: Wacław
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dynów
- Kontakt:
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
Czy mogło to być od stawiania na koło ? zbyt słabe/ brak smarowania ?
mój brat mało jeździł, ale poprzedni właściciel czesto gumował..
mój brat mało jeździł, ale poprzedni właściciel czesto gumował..
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
oczywiscie - jak oleju brakowało to proces się rozpoczął i powoli postepował. Do gumy olej zawsze w maksie!.
Zresztą ja zawsze leje pod max!
Zresztą ja zawsze leje pod max!
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
No jak gumował ktoś dużo, a nie lał właśnie oleju na maxa jak mówi kiki, no to temat jest wyjaśniony. W taki to sposób w zeszłym roku pękła tuleja w silniku cbr 600rr znajomego. Skończyło się na zakupie drugie silnika za prawie 3 tysie;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
- ZioLek-82-
- klepacz
- Posty: 574
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r
kiki pisze:oczywiscie - jak oleju brakowało to proces się rozpoczął i powoli postepował. Do gumy olej zawsze w maksie!.
Zresztą ja zawsze leje pod max!
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości