Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Awatar użytkownika
WacoMeister
bywalec
bywalec
Posty: 39
Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
Imię: Wacław
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dynów
Kontakt:

Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: WacoMeister » pn 16 maja 2016, 19:35

Witam,

Wiem, że to ponoć niemożliwe ale mój brat zajechał silnik od VFR, zaczeła stukać panewka, rozebrał silnik, okazało sie, że sie praktycznie obróciła, jest luz na wale i są zmielone opiłki.

Pytanie co może być przyczyną ? Nie jeździł w okół komina, tylko dalsze trasy, choć dostawała ostro w palnik.
Przebieg tylko 76tyś.

Jego 2 najwieksze błędy
-wymiana oleju silnika po parunastu tyś km(sie zagapił) Motul 5100
-Konkretnie dostała w dupe na upalnej wyprawie do Rumunii itp, nie raz przegrzana do 120 paru stopni.

Czy to są główne i prawdopodobne powody ?

Pytamy głównie z ciekawośći.

Teraz ostro szuka kompletnego i sprawnego silnika, on ma model 2001r, ale np z 98,99r podejdzie bez problemu ?

Dzieki i Pozdrawiam.

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: jareckiz » pn 16 maja 2016, 20:37

Współczuję, olej w silniku był? Filtr oleju puszczał olej, czy był czymś zawalony, typu silikon lub inne preparaty zastępujące uszczelki? To jedyny powód jaki znam zatarcia silnika.

Awatar użytkownika
WacoMeister
bywalec
bywalec
Posty: 39
Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
Imię: Wacław
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dynów
Kontakt:

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: WacoMeister » pn 16 maja 2016, 21:59

Dzięki,
Olej był w poziomie miedzy min a max, nic nie wskazuje zeby był przytkany.

Dla świętego spokoju ja będe u siebie zmieniał olej i filtr co 6tyś, bo ile ludzi tyle opini co ile sie powinno...

:|

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4208
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: emil » wt 17 maja 2016, 00:13

Serwisówka mówi co 12kkm, więc po co częściej? To na pewno nie było przyczyną zatarcia.

Awatar użytkownika
WacoMeister
bywalec
bywalec
Posty: 39
Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
Imię: Wacław
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dynów
Kontakt:

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: WacoMeister » wt 17 maja 2016, 20:26

Własnie wiem, że książkowo jest co 12tyś ale i tak wiekszosc mowi co 5,6, co rok.. sam juz nie wiem.

ja zmieniałem rok temu w maju i mam dopiero 7tyś nawinięte i nie wiem czy zmieniac teraz, czy jeszcze z 5tyś zrobić, a tego roku na pewno jeszcze z 8 wpadnie.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4208
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: emil » wt 17 maja 2016, 23:42

Ja w vfrce zmieniałem ze 6 razy olej, zawsze co 12 kkm, bez zbędnych szczegółów o 200km w te czy w te, ale tej dwunastki starałem się pilnować. To nie suzuka czy kawas, żeby zmieniać olej co 2kkm :P

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: Niron » śr 18 maja 2016, 10:42

ja wyczytałem, że panewki mogą paść jak się jeździ poniżej 3 tyś/obr , ktoś tu na forum pisał, że te silniki tego nie lubią
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
WacoMeister
bywalec
bywalec
Posty: 39
Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
Imię: Wacław
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dynów
Kontakt:

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: WacoMeister » śr 18 maja 2016, 19:34

Niron pisze:ja wyczytałem, że panewki mogą paść jak się jeździ poniżej 3 tyś/obr , ktoś tu na forum pisał, że te silniki tego nie lubią
Możliwe, ale w tym przypadku to akurat na pewno nie to, bo zawsze trzymamy na obrotach nie mniejszych niz 3.5-4tyś i raczej dostawała w palnik w drugą strone z obrotami, ale wiadomo, zawsze na rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
WacoMeister
bywalec
bywalec
Posty: 39
Rejestracja: ndz 28 wrz 2014, 21:26
Imię: Wacław
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dynów
Kontakt:

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: WacoMeister » śr 25 maja 2016, 20:59

Czy mogło to być od stawiania na koło ? zbyt słabe/ brak smarowania ?
mój brat mało jeździł, ale poprzedni właściciel czesto gumował..

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: kiki » śr 25 maja 2016, 23:25

oczywiscie - jak oleju brakowało to proces się rozpoczął i powoli postepował. Do gumy olej zawsze w maksie!.
Zresztą ja zawsze leje pod max!

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: dixon » czw 26 maja 2016, 09:08

No jak gumował ktoś dużo, a nie lał właśnie oleju na maxa jak mówi kiki, no to temat jest wyjaśniony. W taki to sposób w zeszłym roku pękła tuleja w silniku cbr 600rr znajomego. Skończyło się na zakupie drugie silnika za prawie 3 tysie;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

Post autor: ZioLek-82- » czw 26 maja 2016, 16:23

kiki pisze:oczywiscie - jak oleju brakowało to proces się rozpoczął i powoli postepował. Do gumy olej zawsze w maksie!.
Zresztą ja zawsze leje pod max!
:ok
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: dytex i 7 gości