Strona 1 z 1

Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: śr 04 maja 2016, 05:51
autor: wojteksciroccoktm
:? Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem właśnie na etapie skręcania silnika przy moim rc24 96r. Problem miałem ze skrzynią,i chyba nadal mam bo nic nie znalazłem. A warsztaty omijam z daleka bo chcesz się coś dowiedzieć to co usłyszysz? TAKIE INFORMACJE KOSZTUJĄ. No to znalazłem w necie wszystko co w skrzyni siedzi i zamówiłem. Od rc24 do rc24. Drogo nie było. Ale pasować nie chce. Obydwie skrzynie (moja i zakupiona)dość mocno sie różnią. Czy to przez to że mój to amerykan?
I w jakich rocznikach VFR-y miały z tyłu koło większe o 2 cale od przedniego?
Pomóżcie proszę, jeszcze mogę przerwać składanie i ewentualne poprawki nanieść. A jechać chce mi się już BARDZO :?

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: śr 04 maja 2016, 08:24
autor: Radarro
Oglądałeś fiszki do obu typów (UE i US) na necie i porównywałeś numery interesujących części?
popatrz na http://www.cmsnl.com , albo http://www.partzilla.com To tyle co mi przychodzi na myśl.

Ameryka nie miała tylko wersji 700 ccm w RC24? Był tu ktoś z takim sprzętem na forum.

Specyfikacje odnośnie opon szukaj tutaj: http://www.motorbikespecs.net albo http://www.bikez.com albo ktoś mądrzejszy w temacie (Figaro??? :) ) podrzuci info z głowy.

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: śr 04 maja 2016, 09:15
autor: PETER
masz troche histori vfr

Data Wydarzenie
1986 - Na podstawie doświadczeń z motocyklem VF750 Honda wprowadza do produkcji VFR750. Motocykl dysponował aluminiową ramą, dwuramiennym wahaczem podpartym na centralnym elemencie resorująco-tłumiącym, dwoma tłumikami wydechu i pełną obudową. Motocykl dysponował także nietypowymi kołami o rozmiarze 110/90 R16 z przodu i 130/80 R18 z tyłu. Zastosowano bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych.

1988 - Producent wprowadza zmiany stylistyczne. Poprawiona została owiewka z regulowaną szybą, zmianie uległy kierunkowskazy, tłumiki polerowane, a nie malowane na czarny mat. Podwozie zostaje wyposażone w nowe 17-calowe koła z przodu i z tyłu.

1990 - Modernizacja modelu VFR750F. W motocyklu zmienione było praktycznie wszystko - rama, obudowa, koła, zawieszenia. Silnik dysponował większą mocą, a elementem wyróżniającym VFR wśród innych jednośladów stał się jednoramienny wahacz. Od tego roku VFR miała także podwójną przednią lampę i pojedynczy tłumik. Zdecydowana poprawa komfortu i właściwości jezdnych .

1994 - Wprowadzenie ponad 300 zmian. Obniżenie masy własnej. Nowe zawieszenie przednie przy zwiększonej sztywności zostało odchudzone o 600 g, tylne o 200 g. Nowe, znacznie lżejsze koła, przekonstruowana centralna podstawka, uchwyty, podnóżki i wiele innych detali przyczyniło się do znacznego obniżenia ciężaru motocykla i poprawienia jego poręczności. Nowa deska rozdzielcza, zmienione siodło oraz nowy układ wydechowy 4-2-1.

1998 - Oficjalna nazwa ulega zmianie z VFR750F na VFR800Fi. Nowy silnik, w którym cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Pojemność 781 cm³ z zasilaniem wtryskiem i komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Nowy wahacz tylny łożyskowany w silniku. W motocyklu zastosowano poprawioną ramę, zawieszenia oraz hamulce z systemem Dual-CBS. Zupełnej zmianie uległ wygląd zewnętrzny motocykla. Owiewki zaprojektowano pod kątem jak najlepszej ochrony kierowcy przed pędem powietrza i warunkami atmosferycznymi. Przejrzysty wyświetlacz informujący go o parametrach pracy motocykla.

2002 - Nowy, nieco futurystyczny wygląd zewnętrzny, oraz kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. Najważniejsza z nich to zmiana napędu wałków rozrządu z kół zębatych na płytkowe łańcuszki. Do tej pory niezawodny, trwały i bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych był poniekąd znakiem rozpoznawczym silników V4 Hondy. W zamian za to Honda pokusiła się o zastosowanie w silniku zmiennych faz rozrządu. W gruncie rzeczy polega to na tym, iż w zakresie do 6000 obr/min pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach do akcji wchodzą obydwa zawory ssące i silnik rozwija pełną moc. Dokonano zmiany na nowy układ wydechowy z dwoma wysoko poprowadzonymi tłumikami oraz powiększono zbiornik paliwa. Bardzo istotną nowością w tym modelu było opcjonalne zastosowanie systemu ABS, znacznie poprawiającego bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych.

2006 - Motocykl przeszedł mały facelifting. Wprowadzono kilka kosmetycznych zmian takich jak nowe klosze tylnej lampy i kierunkowskazów oraz zmiana podświetlenia i koloru tarczy obrotomierza. Najistotniejsze z technicznego punktu widzenia było zmodyfikowanie dwustopniowego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC.

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: pt 06 maja 2016, 22:16
autor: figaro
Witaj.
Podaj mi dokładny VIN pojazdu, wraz z numerem silnika.
Wersje 1986 i 87 miały koła F 16" R 18"
Wersje 1988 i 1989 miały już oba po 17".

Na czym dokładnie polegają Twoje problemy ze skrzynią.
Sprecyzuj dokładnie jakie elementy nie pasują i do czego nie pasują, lub na czym polega różnica.
Przydałyby się także fotki porównawcze.

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: ndz 08 maja 2016, 12:52
autor: kiki
A jestes pewien że sprzedawca nie wcisnął Ci skrzyni z VF 750 ? Połowa tych pseudo handlarzy z alle nie wie czym handluje niestety..

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: pt 13 maja 2016, 04:57
autor: wojteksciroccoktm
DZIĘKI WIELKIE Radarro.Katalogi części to bardzo porzyteczna i przydatna rzecz.
A co do problemów ze skrzynią,to od początku.
Jak wielu posiadaczy VFR-a też należę do tych "zdolnych" co to potrafią pomiędzy biegami znależć więcej pozycji ZERO(czy też LUZ)niż przewidział producent. ale zazwyczaj zdążyłem zareagować i wcisnąć sprzęgło. Ostatnim razem jednak się nie udało i bieg załadował się na rzywca. Towarzyszył temu niesamowicie głośny HUK.
I od tego czasu skrzynia zaczęła strasznie rzęcholić. Dżwięk przypomina odgłos żle złorzonego dyferencjału w fiacie 125p. Wcześniej było cichutko.
No więc złapałem za klucze i na przód. A odstawiam skrzynię bo dżwięk pojawia się tylko pod obciążeniem tzn. przy przyspieszaniu.
No i przynajmniej upewniłem się że przebieg 41tyś. km jest autentyczny. W silniku nie widać rzadnych śladów zurzycia a w skrzyni nie ma rzadnych uszkodzeń. I co dalej?
Poskładać i jeżdzić?
Fotki jak zrobię to dorzucę.

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: pt 13 maja 2016, 08:08
autor: kiki
A sprzęgło/kosz sprzęgłowy w jakiej kondycji ? Może to on hałasuje ...

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: ndz 15 maja 2016, 07:05
autor: wojteksciroccoktm
Wydaje mi się, że z koszem jest wszystko OK. Trochę luzu na sprężynach ma ale trzeba się dobrze dołożyć
żeby go wykryć. A co do tarcz to czy powinny mieć taki kolor? Poślizg już miały pomimo 3mm grubości
każda. Co oznaczają te symbole na tarczach (na moich jest T4 a na drugim zestawie A2 itp).
Wrzucam jeszcze parę fotek elementów skrzyni. Te ładniejsze, czystsze to z mojego silnika.
A ten schemat układu podciśnienia znajduje się pod siedzeniem. Tylko że u mnie takiego układu nie ma.
Wygląda na wymontowany bo plącze mi się parę lużnych wężyków a widać po nich,że kiedyś były do czegoś
podłączone. Czy coś może się stać jak takiego układu nie ma?

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: ndz 15 maja 2016, 22:00
autor: figaro
Sprawdź czy na zębatkach /trybach/ przesuwnych nie doszło do połamania lub wykruszenia jakiś elementów. A jest ich tam sporo, w dodatku wiele w postaci cienkich pierścieni dystansowych. Musisz wszystkie wałki i zębatki rozłożyć na czynniki pierwsze i dokonać sekcji.
wojteksciroccoktm pisze:...dżwięk pojawia się tylko pod obciążeniem tzn. przy przyspieszaniu...

Na każdym biegu, czy tylko na którymś?

Twój model jest z przeznaczeniem na rynek amerykański /tzw. California type/. Motocykle te, ze względu na zaostrzone /w stosunku do europy i japonii/ przepisy amerykańskie dotyczące emisji gazów, były wyposażane w system /nazwijmy to/ dodatkowego oczyszczania par powietrza /układ kontroli emisji, w skrócie EVAP/. Systemy tego typu stosuje się także obecnie. W skrócie chodzi o to aby opary paliwa /ze zbiornika paliwa/ nie były odprowadzane bezpośrednio do atmosfery.
Pozbycie się dodatkowych przewodów powietrznych raczej nie zaszkodzi silnikowi. Nie spełnisz jedynie amerykańskich norm czystości powietrza i nie przejdziesz przeglądu w USA. :wink:
W załączniku schemat sytemu EVAP z innej RC36, ale zasada działania jest taka sama.

Polecam: http://www.haynes.com/products/productID/473

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: śr 18 maja 2016, 00:57
autor: wojteksciroccoktm
Otóż kolego Figaro obejrzałem każdy element skrzyni na wszelkie możliwe sposoby i nic nie brakuje ani też nic luzem nie lata. Magnes na korku czysty.
A dźwięk słychać na na każdym biegu. Na postoju na luzie można gazować i nic. Przez to wygląda to na skrzynię.

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: śr 18 maja 2016, 20:59
autor: figaro
Niestety nic więcej pomóc nie potrafię.
Gdybym mógł to zobaczyć, pomacać, posłuchać, to może wtedy... A tak to ciemny las i koniec.
Życzę powodzenia w poszukiwaniu usterki i nie zapomnij opisać rozwiązania problemu.

Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?

: czw 08 wrz 2016, 06:29
autor: wojteksciroccoktm
:bye Pomimo to DZIĘKI.
Oj długo tej akcji nie zapomnę. A usterkę znajdę czy nie to i tak napiszę bo super jest to forum i extra fajni ludzie tu piszą.
POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH :ok